bij een paard kijken

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Aukelizzy

Re: bij een paard kijken

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 23:01

Niet aan beginnen maar lekker verder zoeken. Dit verhaal klinkt een beetje raar. Ik zou je adviseren om je, op je zoektocht naar het juiste paard, te laten adviseren door iemand met verstand van zaken. In de paardenhandel wordt je snel bedonderd en het zou jammer zijn als met een slecht paard thuiskomt..

Nixxs

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 11:52

Zonder rijden niet kopen !

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 11:55

Ik zou het paard absoluut neit kopen, als je het neit eerst hebt kunnen uitproberen.
Vind het nogal een raar verhaal. Zou gewoon verder zoeken!

just_kiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 11:58

lekker verder zoeken naar een ander paard :j

robeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 11:59

Raar verhaal.
Ik zou zeggen: wegwezen en nooit meer terug komen daar. En dan ook nog voor dat geld in deze tijd.
Is de eigenaresse een particulier of een handelaar?
Niet weten hoe een paard heet............... 8)7

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 12:01

TS, ik ga mee met de rest, laten staan. Ik wil je op het hart drukken dat je in je zoektocht naar een geschikt paard, niet meteen bij de eerste de beste al stil te blijven staan, maar altijd nog even verder kijken. Neem alsjeblieft iemand mee met ervaring, die kan zien of het paard geschikt voor je is, en een beetje kijk heeft op de zaken. Je instructrice bijvoorbeeld. Ga niet in je eentje met je moeder 'even' een paard kopen, dat gaat niet goedkomen denk ik...

RamboBink

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 12:08

Wat voor gevoel had je zelf bij het paard?

Gaf zij zelf aan de eigenaresse te zijn en het paard zelf ook te rijden? Het kan natuurlijk ook dat iemand anders het paard aan jullie heeft voorgesteld zonder het te melden.

Je kunt natuurlijk altijd nog eens gaan kijken en vragen of ze het paard even voor wil rijden. Vandaar ook die eerste vraag, vind je het paard speciaal? Had je zoiets van 'oeh, dit zou hem wel eens kunnen zijn!'. Of vond je het niks bijzonders?

Als je gevoel niet meteen (bij het paard, staat even los van de eigenaar) goed zit dan zou ik hem inderdaad laten staan, staat genoeg te koop en zeker voor minder geld.

Sneeuw88

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 12:09

Is het een particulier? Vind het van een handelaar niet zo vreemd als je even de naam niet weet van een paard, die krijgen zoveel dieren in handen. Ik ben in mijn zoektocht ook bij een handelsstal geweest (die erg goed bekend staat volgens Bokt-onderzoek ;)), maar die wisten dat ook niet van alle dieren.
Echter, in combinatie met de rest van wat je verteld: niet doen! En als het paard gewoon beleerd is, altijd rijden voor je gaat kopen. Hoe weet je anders of het een paardje is waar jij wat mee kunt? Neem aan dat je het paard koopt om er lekker mee te gaan rijden..

soraaybieber

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-11 16:24

RamboBink schreef:
Wat voor gevoel had je zelf bij het paard?

Gaf zij zelf aan de eigenaresse te zijn en het paard zelf ook te rijden? Het kan natuurlijk ook dat iemand anders het paard aan jullie heeft voorgesteld zonder het te melden.

Je kunt natuurlijk altijd nog eens gaan kijken en vragen of ze het paard even voor wil rijden. Vandaar ook die eerste vraag, vind je het paard speciaal? Had je zoiets van 'oeh, dit zou hem wel eens kunnen zijn!'. Of vond je het niks bijzonders?

Als je gevoel niet meteen (bij het paard, staat even los van de eigenaar) goed zit dan zou ik hem inderdaad laten staan, staat genoeg te koop en zeker voor minder geld.

ja de vrouw zei dat zei zelf de eigenarese was, maar ze heeft wel meerdere paarden en veulens
waar ze in handeld.
en ze zei me ook dat ze er zelf niet op rijd, maar dat doen 2 andere

ja ik vond dat paard echt meteen toen ik haar zag heel lief en ze kwam meteen naar me toe enalles,
en de vrouw had wel nog meer paarden laten zien maar ik kwam toch bij de merrie terug.

soraaybieber

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-11 16:25

Sneeuw88 schreef:
Is het een particulier? Vind het van een handelaar niet zo vreemd als je even de naam niet weet van een paard, die krijgen zoveel dieren in handen. Ik ben in mijn zoektocht ook bij een handelsstal geweest (die erg goed bekend staat volgens Bokt-onderzoek ;)), maar die wisten dat ook niet van alle dieren.
Echter, in combinatie met de rest van wat je verteld: niet doen! En als het paard gewoon beleerd is, altijd rijden voor je gaat kopen. Hoe weet je anders of het een paardje is waar jij wat mee kunt? Neem aan dat je het paard koopt om er lekker mee te gaan rijden..

Ze was een handelaar geloof ik omdat ze aardig wat paarden en veulens had, die ze weer wilde verkopen.

soraaybieber

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-11 16:34

Mabotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 16:43

Meisje, vergeet het. Niet doen en ga op een betrouwbaar adres kijken. Er zijn op dit moment meer dan genoeg leuke pony's en paarden te koop en voor heel wat minder geld dan deze. Het is heel moeilijk als je voor het eerst naar een paard gaat kijken en het komt dan ook meteen lekker bij je kroelen, dan ben je zo verkocht. Maar echt, er zijn er heus wel meer die lekker kroelen en sorry... mooier én goedkoper zijn dan deze. Niet doen dus!
Ga op meerdere plaatsen kijken, dan krijg je er vanzelf een gevoel bij welke je wél en welke je niet aanspreekt en zoals eerder gezegd: neem iemand mee die er veel verstand van heeft, want voor je het weet zit je met de brokken.

driebergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 16:44

Heb jij zelf ook al duidelijk waar jouw paard aan moet voldoen?
Misschien moet jij jezelf eerst goed afvragen wat jij wil, waar het paard aan moet voldoen en besteed aandacht aan wat je gaat doen bij het kijken naar een paard.

er zijn hier op bokt, maar ook bij de KNHS-site veel tips gegeven over waar je aan moet denken als je een paard gaat kopen.
Het kan je een hoop problemen besparen om dat eerst te gaan doen. En ook is het slim om meerdere paarden te bekijken, zodat je een beetje ervaring op doet met verschillende paarden en een beetje weet waar je naar moet kijken.

Succes met je zoektocht!

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 16:56

Vraagprijs lijkt me erg optimistisch. Misschien heeft het paard een afstamming die voor de liefhebber leuk is, maar als ik de foto's zo zie zou ik hooguit 1500 euro bieden (mits fatsoenlijk te rijden, leeftijd en papieren kloppen en het paard gezond is). Als je echt serieus interesse hebt in dit paard moet je echt een aantal dingen duidelijk hebben: waarom is de conditie zo slecht? Waarom is er geen zadel bij de hand? Waarom is ze niet voorgereden? Daarnaast heel zorgvuldig laten keuren door een DA van jouw keuze en laat hierbij een bloedje trekken en de leeftijd en chip ook controleren (leeftijd op gebitcontrole). De bewering van M-niveau is onzin tenzij het met geregistreerde wedstrijdresultaten is na te gaan. Gezien het plat door de bocht gaan verwacht ik dat het niveau nog niet eens B is.....
Maar hoe het ook zij, ik vind het nog steeds geen verkoper om als beginner een paard bij te kopen. Er zijn echt heel veel leuke paarden te koop, kijk liever verder.

hotchocolat

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 17:02

Ga anders nog een keer kijken en bereid je er dan wat meer op voor.

Neem vooral iemand mee die er kijk op heeft en niet vergeten om het paard te laten keuren ook al is het paard kort daarvoor gekeurd.

Ik geloof ook niet dat het paard M loopt ook omdat ze erbij loopt tijdens het longeren. Even de naam achterhalen en wat huiswerk op het internet doen. Op die manier kun je heel veel (ongewenst voor de verkopende partij) info krijgen.

Kabouterdans

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 14:36

@TS: Heb even navraag voor je gedaan, paard is niet uitgebracht op wedstrijd en heeft 1 veulen gehad in 2008.

DaisNBenj

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 14:41

Van welke omgeving ben je? Mss is er wel iemand, die er meer verstand van heeft, die met je
mee wilt gaan eens?
Ik vind het verder een leuk paardje :) . Maar het verhaal klinkt echt TE vaag gewoon...

Lieverdje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 14:41

Inderdaad, neem iemand mee met verstand van zaken en laat je goed adviseren.
Het is een vreemd verhaal met dat zadel en komt niet zo betrouwbaar over.
Succes!

Dakotah

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 14:51

Lekker laten staan dat paard.
Als ze eigenaresse was wist ze heus wel welk zadel er bij hoort.
Als je kijkers krijgt, zorg je dat alles in orde is.
Mocht je er toch weg van zijn kun je altijd nog een keer heen en dan eerst laten voorrijden door eigenaar of wie er maar op rijdt.
Dan pas zelf gaan rijden.
Maar vreemd verhaal hoor.

soraaybieber

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-11 22:38

Kabouterdans schreef:
@TS: Heb even navraag voor je gedaan, paard is niet uitgebracht op wedstrijd en heeft 1 veulen gehad in 2008.

oow dankje :D
dan weet ik wat meer

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 09:47

soraaybieber schreef:
Mjetterd schreef:
Als ik eerlijk ben, vind ik dit een beetje een vaag en ongeloofwaardig verhaal O:)

vaag is het wel...
maar ongeloofwaardiggg?
klink alsof ik een leugenaar ben
anders zou ik heus wel foto``s met rijden erop hebben gezet
en het heeft ook geen zin om erover te liegen...

Oke, als het wel waar is, sorry dan dat ik dacht van niet.

Maar ik kan me gewoon niet voorstellen dat er mensen bij paarden gaan kijken zonder iemand met verstand er van mee te nemen en dan op internet gaan vragen of ze het moeten doen of niet.

Maar blijkbaar bestaan ze wel.

Trennie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 10:06

Kijk voor de grap eens op Marktplaats.
Er staan daar zo ontzettend veel leuke paarden te koop!
Met deze zou ik verder niet door gaan.
Ik vind het ook een erg dure prijs.
Op dit moment is de handel heel slecht.
Juist nu kun je uit heel veel echt leuke paarden kiezen voor heel weinig geld.
Dus lekker rond kijken en voorla niet te overhaast beslissen!
Succes! :)

xxTumxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 10:31

Waarom maak je, als je echt al een klik had met het paard, geen nieuwe afspraak zodat je met de verkoper kunt afspreken dat 1 van de berijders het paard eerst even netjes voorrijd (met het goede zadel natuurlijk) en jij er zelf dan ook op kan rijden. Mocht de interesse er dan nog steeds zijn dan kun je altijd verder denken over evt. iemand met kennis meenemen, keuring, prijs e.d. Je weet dan tenminste ook alvast wat beter waar je het dan over hebt en of het paard echt wat voor jou zou kunnen zijn.

soraaybieber

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-11 21:38

Oke, als het wel waar is, sorry dan dat ik dacht van niet.

Maar ik kan me gewoon niet voorstellen dat er mensen bij paarden gaan kijken zonder iemand met verstand er van mee te nemen en dan op internet gaan vragen of ze het moeten doen of niet.

Maar blijkbaar bestaan ze wel.[/quote]

aha ik ben 13-_-'
en ik zou heus wel iemand met verstand meenemen'
maar toen op de dag dat we er heen zouden gaan
kon ze niet mee want haar dochter was ziek..
en ik dacht dat bokt ook voor vragen was :o

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 11:07

Daar is bokt ook idd voor hoor :) Alleen wel gezond verstand zelf gebruiken :+ Maar heb je geen andere leuke paarden gezien? En wat zoek je precies? Klinkt met dit paard allemaal een beetje vreemd dus ik denk dat er een risico is dat je een miskoop doet met dit paard. Als je haar echt leuk vind zorg iig dat er iemand met verstand van zaken mee gaat, laat iemand haar voorrijden, ga er zelf op, laat keuren. Eis ook dat je paspoort kunt zien nog voor je beslist. Zal er ook moeten zijn bij een keuring maar als ze moeilijk doen heb je niet al een da hoeven laten komen.