Advies gevraagd omtrent trailerkeuze

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 08:14

Montignac schreef:
kim345 schreef:

Ja wij hebben een cheval liberte,
Vind het een hele mooie trailer, ook erg fijn.
hele goede wegligging doordat elk wiel een aparte vering heeft zegmaar, hobbels gaan daardoor ook heel makkelijk.
En alles wat bij de Bockmann extra's zijn is bij de cheval liberte standaard.
Bijv stootkussen, de vering en standaard kun je de achterklap ook zijwaarts open doen mocht je er eens wat anders dan een paard in willen stoppen enz.

maar als je bijv een bockmann xl hebt die zijn wel een stuk groter. Maar dat zijn echt monsterdingen vind ik...

Bedankt voor je bericht. Het lijkt mij ook een fijne trailer. En met de allu bodem moet hij ook sterk en degelijk genoeg zijn om de twee reuzen tegelijk te verplaatsen lijkt mij. Hoe is de ruimte voor de paarden, bij de voerbakken als je er tussen staat? En kun je ook minpunten benoemen?

Als je het paard links zet heb je zelf ietsje minder ruimte om tussen de voorbak en de stang in te gaan staan zegmaar, maar wij hebben altijd genoeg ruimte gehad.
Het enige wat wij tot nu wel onhandig vonden is dat je rechts naar de voerbak toe s een grotere afstand zegmaar. We hadden de touwen dus te kort vastgeklikt en toen kon het paard er niet meer bij. Maar dat is makkelijk te veranderen.
De zadelkamer vind ik ook heel mooi ruim, al mijn troep past erin. (rijd endurance dus heb altijd heeel veel mee!) Behalve de waterzakken die leggen we in de auto.

Sommigen zeggen door de gestroomlijne voorkant dat paarden niet genoeg ruimte hebben van voor. Hebben wij absoluut geen last van gehad. Maar wij hebben dan ook een pony van 1.42.. maar die heeft wel samen met een paard van 1.60 erin gestaan. Past makkelijk!

opgeheven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-11 11:03

@ Kim, ok.. maar twee van mijn paarden zijn ietsje groter, namelijk 1.74 en 1.83! die moeten er samen wel goed in kunnen staan.

Afbeelding

dit is de adventure waar mijn oog op is gevallen.

Afbeelding

dit is de Bockmann Big master, het verschil met de Henra is zo'n 3000 euro. Ik heb nu verschillende mensen gesproken en ze doen kwalitatief niet voor elkaar onder. De Bockmann is wel verder ontwikkeld in zijn veersystemen en heeft een stabielere inruilwaarde door de naam die het bedrijf heeft opgebouwd. Maar het is net zoals met bv. een wasmachine. Vroeger was Miele echt marktleider, ook in kwaliteit maar buiten het feit dat Miele de naam nog wel heeft, heeft het toch in moeten leveren op kwaliteit. De Henra daarintegen heeft minder doorontwikkelde modellen...... Ik denk dat ik de trailers maar in real live ga bekijken, helaas geen dealer in de buurt gevonden die beide modellen heeft staan maar in Harskamp zit een dealer die de Bockmann verkoopt maar ook Henra aanhangwagens dus dat lijkt mij een goed adres om info te verkrijgen.

gap

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 12:00

Hoi Montignac ,

Wij zijn dealer van Henra en Humbaur ;) Henra en met name de Adventure is echt een geweldige trailer, niet als verkoop praatje, maar puur uit praktijkervaring ;)
Hij is mooi van model en daarnaast gewoon heerlijk degelijk en robuust, en de binnenruimte is super!!
Ikzelf rijd met een Humbaur Pegasus, ook een geweldige trailer niks op aan te merken, maar mijn persoonlijke voorkeur ligt toch bij Henra.
De Bockman krijgen we ook regelmatig in het onderhoud hier binnen en daarvan kan ik je zeggen dat het ook echt een hele goed trailer is :j maar die is gewoon qua aanschaf ook een stuk duurder. Verder qua uitstraling een hele mooie trailer en de naam was altijd erg "in". ik kan je wel vertellen dat de Henra zijn geld ook waard blijft, maar zorg gewoon dat je jaarlijks je onderhoud eraan pleegt ( geld natuurlijk voor alle trailers)
De Cheval is kwalitatief een heel stuk minder goed dan de bovenstaande merken, maar dat zie je dan ook weer af aan de prijs.Die krijgen we ook regelmatig binnen en daar mankeert altijd wel wat aan, niet om de trailer af te kraken, maar hij is gewoon van minder kwaliteit!

Je bent welkom om te komen rondkijken hoor of gewoon je vragen te stellen, we geven graag advies :o

linda212

Re: Advies gevraagd omtrent trailerkeuze

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 12:03

Wij hebben een nieuwe XX trail met zadelkamer gekocht.
echt een hoge trailer en veel ruimte
zelfs de zadelkamer is echt groot

sdi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 13:32

Ifor Williams HB 511 (grote tweepaards), wel duur maar super degelijk. Maar vooral ook heel handig, voor uitlading!
Kennis heeft dit jaar een HB 506 (kleine wteepaards) gekocht omdat mijn dik 10 jaar oude HB510 gewoon goed blijft.
Die nieuwe rammelt absoluut niet. Bij de oude (voor 2008) zijn met wat kleine goedkope rubbertjes het aantal rammels snel te reducuren.
Alleen normaal onderhoud gehad zoals remmen/ banden e.d. en stekker van de verlichting.

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 17:58

O ja dat is idd een stukje groter maar ik denk dat het wel moet passen. Beide paarden/pony's hadden meer dan genoeg ruimte over.
Dat kwalitatieve hebben wij geen problemen mee gehad tot nu toe.
Wij hebben hem tweedehands gekocht, ze hebben toen direct de vloer vervangen voordat wij hem kochten omdat de vorige eigenaar rubberen matten erin had liggen (die bockmann ook heeft) die zijn in het midden dichtgekit maar dat gaat erg snel kapot zeker als je paard veel beweegt in de trailer. De bodem gaat dan rotten dus die hadden ze vervangen. Nu zit er een gietvloer in en dat zit dus helemaal dichtgegoten, er kan dus geen water bijkomen. Het is misschien wat minder mooi dan matten maar zeker veel fijner en beter!

Elegance

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 14:19

kim345 schreef:
O ja dat is idd een stukje groter maar ik denk dat het wel moet passen. Beide paarden/pony's hadden meer dan genoeg ruimte over.
Dat kwalitatieve hebben wij geen problemen mee gehad tot nu toe.
Wij hebben hem tweedehands gekocht, ze hebben toen direct de vloer vervangen voordat wij hem kochten omdat de vorige eigenaar rubberen matten erin had liggen (die bockmann ook heeft) die zijn in het midden dichtgekit maar dat gaat erg snel kapot zeker als je paard veel beweegt in de trailer. De bodem gaat dan rotten dus die hadden ze vervangen. Nu zit er een gietvloer in en dat zit dus helemaal dichtgegoten, er kan dus geen water bijkomen. Het is misschien wat minder mooi dan matten maar zeker veel fijner en beter!

kim345, niet om je bang te maken maar juist een bodem met een rubber gietvloer goed in de gaten houden en dus regelmatig goed (laten) inspecteren!

Carina88

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 13:35

Hay, Ik heb nu sinds twee weken mijn nieuwe trailer.
Is een Bockmann master, Duurde wel even voor dat die er was
maar dan heb je ook wat.
Ik wou graag voor de wegligging het wcf onderstel eronder.
En het geeft meer confor voor de paarden
De opties op de master zijn er maar weinig want er zit veel standaard op.
Zoals Hoogte verstelbare stangen voor en achter met het nieuwe veilighieds systeem.
en voor en achter panieksysteem. Trapbescherming is standaard net zoals de zijkussen.
Extra beklede stangen voorin. Ruime zadelkamer, met shep veger, spiegel opbergbak, dekjes
hanger en zadelhangers uitterkbaar. Ik heb als extra dus een aluminum bodem, veulenrek
achterop. een extra binnelamp achter in de trailer, en de ztickers die er op zitten
is ook een optie. Ik heb voor dit model gekozen omdat de paarden nu ook heel erg veel
hoofdruimte voor in hebben en dat ik zelf veel ruimte heb om er fatsoenlijk voor te staan.
Hiervoor had ik een bockmann classic ook nieuw gekocht, maar die was echt aan de kleine kant.
Weet niet of je al bij een bockmann dealer bent geweest, om te kijken en je even te laten in lichten.
Ik beveel je hem aan.
Hier even twee fotòtjes van mijn trailer.

Afbeelding
Afbeelding

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 14:19

Dat nieuwe systeem met de stangen van Böckman is super! Ik zou de mijne er bijna voor inruilen... :D

Cyrain

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 20:33

Ikzelf ben ook op zoek naar een goedkope tweedehands trailer maar dat is niet zo makkelijk. Als ik een nieuwe zou kopen ben ik echt dol op de Böckmann XL. Een vriendin van me heeft die, en die is echt super. Niet zo goedkoop.

opgeheven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-11 00:14

Tot nu toe superbedankt voor jullie info en foto's... Ben inmiddels bij een bockmann dealer geweest en volgende week bij de henra kijken.. Ik heb nu als leentrailer ook een bockmann, die is een jaar oud en wordt intensief gebruikt en er zit best al wel wat schade in de trailer aan de rand van de bodem en het zijschot. Maar wat wegligging betreft vergeet ik af en toe dat ik hem erachter heb hangen, leeg dan he ;)...