Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
, als ik even kijk naar je woonplaats TS ), heb mijn instructrice uitgelegd dat het hetzelfde werkt, maar dan via druk op de neus. En daarmee was het voor haar prima, ondanks dat zij er ook niet echt bekend mee was. Dus het lijkt me dat ze daar in de cursus ook niet moeilijk over gaan doen, gewoon even uitleggen dat het principe gelijk is, je paard heeft alleen geen bit in de mond hangen. supertinkie schreef:Ik rijd in de les ook bitloos met mijn paard (vermoedelijk op de manege waar de cursus gegeven wordt, als ik even kijk naar je woonplaats TS ), heb mijn instructrice uitgelegd dat het hetzelfde werkt, maar dan via druk op de neus. En daarmee was het voor haar prima, ondanks dat zij er ook niet echt bekend mee was. Dus het lijkt me dat ze daar in de cursus ook niet moeilijk over gaan doen, gewoon even uitleggen dat het principe gelijk is, je paard heeft alleen geen bit in de mond hangen.
marjan1986 schreef:daar word met de wedstrijden bitloos ook niet op gelet.
TurdusMerula schreef:Ik snap dat je dit zegt, maar bitloos is geen hogere wiskunde... Daarbij zijn de hoofdstellen die op wedstrijden toegestaan zijn niet 'spectaculair'. (Niet de hoofdstellen waar je van die wazige horrorverhalen over hoort of waar uberhaupt veel aan mis zou kunnen...)
Omgekeerd denk ik dat er ook genoeg mensen zijn die met bit rijden zonder daar een hoop vanaf te weten...
Vind het altijd zo jammer (niet van jou he, van de KNHS!) dat er zo speciaal wordt gedaan over bitloos. Dat het toegestaan is, is geweldig! Maar de uitvoering is een gemiste kans imo...
marjan1986 schreef:supertinkie schreef:Ik rijd in de les ook bitloos met mijn paard (vermoedelijk op de manege waar de cursus gegeven wordt, als ik even kijk naar je woonplaats TS ), heb mijn instructrice uitgelegd dat het hetzelfde werkt, maar dan via druk op de neus. En daarmee was het voor haar prima, ondanks dat zij er ook niet echt bekend mee was. Dus het lijkt me dat ze daar in de cursus ook niet moeilijk over gaan doen, gewoon even uitleggen dat het principe gelijk is, je paard heeft alleen geen bit in de mond hangen.
ja moet indd naar manege sneek! Ha ha. Weet dus niet wie daar als orun begeleider aanwezig is. Maar Dacht anders neem ik met diegene ff contact op. Hoef ik er voor die tijd ook niet heen te vliegen. Sta er gelukkig vlakbij met mijn paard.