Levensgevaarlijke situaties door irritante quad-rijder...

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Sjolvir

Re: Levensgevaarlijke situaties door irritante quad-rijder...

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 21:07

hmmm, Dune... dat gaat mijn zwartje bijzonder vinden, barok paard of niet..
Hij heeft het niet op sprookjes bossen, hij is dus meer van het groot verkeer.

Echter als die meneer de ridder een kar met appels voort zou trekken,
denk ik dat zwartje wel weer te overtuigen is van de goed heid van deze king arthur.

_Dune_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 21:12

Ik heb vernomen dat deze ridder en zijn kompanen gisteren weer verder zijn getrokken. Tot aan volgend weekend durf ik dan ook met zekerheid te zeggen dat er geen ridders en heksen te vinden zijn in de Loonsche Duinen.

Mijn dappere bospony kijkt hier gelukkig niet van op, we zijn al een keer midden in een riddergevecht beland en hij vond het maar uitslovers.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 21:13

Kijk die van jou is gewoon Efteling sprookjesbos proof, die van mij heeft nog paar cursusjes nodig.

_Dune_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 21:17

Zet hem van de zomer een weekje bij ons op stal neer, en hij is bomproof :+ Weide grenst aan een speelveld waar regelmatig luchtkastelen, trampolines en stormbanen staan. Verder af en toe een kudde LARP'ers en elke dag ballen die de weide invliegen.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 21:30

Ballen zijn het probleem niet, skelters met kinderen erop ook niet.

Waar zit je dan precies, probeer het me voor te stellen, bij Loon op Zand, maar waar?

Mijn vaste rondje met mijn fjord was, Roestelbergh, oversteken zand, naar Loon op zand...
Dan eruit bij Bosch en Duin, daar achterlangs bij de hertjes, langs de camping.
Langs fjorden hengsten houderij den Brand, bos weer in bij Rustende jager.
Bos weer uit bij de 3 linden, bos daar voorbij dorpje daar weer in, al dan niet via..
(hoe heet restaurantje daar ook al weer.. als ik langer wou) of direct terug naar roestelbergh via bos en dan langs het fietspad.
(voor HC, daar ligt een ruiter/menpad langs)
Uiteraard met onderweg uitstapjes naar links of rechts om hopeloos te kunnen verdwalen.

druppeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 21:34

Wij rijden ook altijd in de Drunense Duinen en als wij in de duinen een motorcrosser/quad/iets horen of zien waar het niet mag, bel ik de politie op 0900-8844. Die geven het altijd door aan de boswachter, die dan direct op zoek gaat.

_Dune_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 21:36

druppeltje, maar de politie zelf doet dus niets? Die arme boswachter kan echt weinig beginnen tegen die crossers. Hij is zijn lompe jeep, zij op zeer wendbare crossmotoren...

Sjolvir, je hebt pb.

druppeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 21:38

Jawel hoor, van de zomer zijn ze nadat ik gebeld had aan 2 kanten de duinen ingereden (in giersbergen en vanuit de klinkert), dus echt politiewagens.

Laatst ook doorgegeven bij plantloon richting het Lido, en daar stond de boswachter ook nadat ik gebeld had.

_Dune_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 21:39

Was dat toevallig twee weken terug? Toen kwam ik ze inderdaad daar ook tegen. Ik heb toen ook de boswachter gebeld, die kwam vanaf de Klinkert.

druppeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 21:40

Dat was op een zondag volgens mij, met die hardloopwedstrijd die het ruiterpad afsloot :D. Volgens mij inderdaad 2 weken terug. Dan hebben we ongeveer tegelijk gebeld, maar jij hebt het nummer van de boswachter zelf dan?

_Dune_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 21:41

Haha ja dat was toen inderdaad! Hij zei aan de telefoon al dat hij vlak daarvoor ook al een melding had gehad, dat moet jij dan geweest zijn!
Ik heb de boswachter eens gevraagd wat ik moest doen als ik een crossmotor tegen kwam, toen gaf hij mij zijn nummer.

druppeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 21:42

Dat is een toeval zeg, ik heb het toen inderdaad via de politie gedaan. Toen was het echt zo belachelijk druk in de bossen, wat we toen allemaal zijn tegengekomen!

Ik ben wel heel benieuwd wie jij nu bent, volgens mij moeten we elkaar toch al eens zijn tegengekomen.

_Dune_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 22:03

Volgens mij hebben we elkaar wel een keer gezien, als ik me niet vergis vlakbij Giersbergen. Ik heb een tinker.
Die dag was het inderdaad belachelijk druk in de bossen! Ff checken wat ik was tegengekomen: 2 crossmotoren tegengekomen, 1 boswachter, heel veel aanspanningen, nog meer ruiters en wandelaars, 1 giraf, 1 luipaard en een heks.
De hardloopwedstrijd zijn we toen omheen gereden, we werden al getipt door andere ruiters.

kruimellover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 22:10

Haha wat toevallig! Ik kreeg het topic van druppeltje doorgestuurd, want wij rijden altijd samen.
Dat was echt een chaos-dag he! Wij waren helaas niet getipt over de hardloopwedstrijd en belandden er dus middenin. Niet echt ideaal.
Ik zit nu echt te bedenken wie je dan bent, want we moeten elkaar haast weleens tegengekomen zijn. Wij zijn een redelijk herkenbaar duo met onze fjord met lange manen en fries, haha.

druppeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 22:12

Wij gaan de volgende keer naar iedereen met een tinker zwaaien, dus mocht je een fjord zien met lange manen en een fries moet je even terugzwaaien hahaha :D

Die luipaard en giraf hebben wij overigens gemist, wel een auto :D En die hardloopwedstrijd met dixies was ook nogal wat, dat ze dat niet even aangaven aan het begin van het ruiterpad zeg....

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 22:13

Druppeltje ken ik dan weer wel, maar dat zit hem in het ras gok ik zo :+

Als het woensdag niet mistig is en beetje leuk weer, kom ik de duinen onveilig maken.

_Dune_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 22:19

Kruimellover, dan heb ik jullie zeker een keer gezien. Ik denk dat ik toen samen met een haflinger reed. Als er dus een meisje op een tinker naar jullie terugzwaait, dan zal ik dat wel zijn hahaha! Dikke kans als je op zondagochtend tegen een uur of 11 langs de Klinkert rijd da tik daar op het terras zit :D
De luipaard en de giraf stonden niet ver van Bosch en Duin, er was een vossenjacht bezig.

druppeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 22:53

Daar zijn we toen niet geweest, plantloon was al spannend genoeg haha.

We gaan op tinkers letten :D

_Dune_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 17:16

Vandaag was het trouwens weer flink raak! Heb een club van 4 motorrijders gezien. Boswachter en politie gebeld, maar politie doet niet meer dan het doorgeven aan de boswachter... Schijnbaar waren ze ook al uren bezig, ik heb ook sporen vanaf de Roestelberg, via Bosch en Duin naar de Rustende jager gevonden. Verder waren er ook meldingen in Drunen geweest, volgens mij zijn ze een paar keer het duin rond gereden. Ik hoorde ze ook bijna continu en zat ook niet meer zo relaxed op mn paard. Daarnaast was het ook stikdruk in de duinen, eindelijk weer mooi weer na lange tijden van regen. Lekkere gevaarlijke situatie dus.

druppeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 17:45

We hadden het er inderdaad weer over. Wij hebben ze ook gezien, levensgevaarlijk hoe hard die reden! Politie gebeld, en ze waren al onderweg door een andere melding. Wij zagen ze op de weg naar het kanaal vanaf de tennisbanen naar het lido. Hopelijk zijn ze daar gepakt want toen werd het rustiger.

We zeiden al dat jij ze vast al gebeld had ;)

_Dune_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 17:50

Hahaha ja ik had ze inderdaad ook gebeld, ik denk rond 12 uur ofzo, maar voor mij hadden er ook al mensen gebeld. Ze reden inderdaad als gekken over de duinen...
Maar of ze nu gepakt zijn? Dat vraag ik me serieus af. Hoe krijg je die nou te pakken? Ze kunnen op ontzettend veel plekken de bossen uit en z ezijn een stuk wendbaarder dan de boswachter.

druppeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 17:55

Inderdaad rond 12 uur, ik heb precies om 12:03 de politie gebeld. Wij kwamen vanuit het lido en zij reden op de weg over het kanaal. Dat geluid wat ze maakte was echt niet normaal weer, zo asociaal!

Zouden wij niet met een paar mensen op bokt iets kunnen doen? Kunnen wij anders elkaar waarschuwen en daardoor sneller de exacte locatie naar de politie doorspelen?

_Dune_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 17:58

Haha dan heb ik dus precies een twee minuten na jullie gebeld!! Toen heb ik ze verteld dat ze vanaf de Roestelberg richting Drunen waren gegaan. Vlak daarvoor zat ik met de boswachter aan de telefoon.

druppeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 18:00

En toen waren ze dus al bij het kanaal richting het lido, dus ze hebben wel echt hard gereden :\

_Dune_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 18:05

Ja hard gingen ze zeker, ik heb ze een heel stuk kunnen zien bij vanaf de Roestelberg, 2km lang ofzo. En daar was het dus ook nog eens ontzettend druk met wandelaars. Ik moet er niet aan denken dat er daar iemand aangereden wordt.