Pensionstal overnemen -/ kopen hoe zit dat met de belasting?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-11 20:38

Rianneke schreef:
Aukelizzy schreef:
maar als je ongeveer een bedrijf van een miljoen koopt moet je toch wel minstens naar 50 paarden, anders ga je gegarandeerd op je gat

Het bedrijf wat TS op het oog had stond voor 3,5 miljoen op funda :7

Ik denk dat het voor velen een droom blijft :j
Hier in de buurt staat trouwens al erg lang een bouwlocatie voor een paardenobject te koop... Geen hond die interesse heeft want ook de paardenwereld ligt op zijn gat en dat word alleen maar erger :(:)

Moet daar dan nu dat "paardendorp" verschijnen waar in een ander topic over gesproken werd?

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 10:27

ikke schreef:
Moet daar dan nu dat "paardendorp" verschijnen waar in een ander topic over gesproken werd?

Nee dat lijkt me stug, dan had ik er wel meer over geweten denk ik :o

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 10:49

Wow, 3,5 miljoen :oo Nou TS, dat gaat je zeker niet lukken met 35 boxen, tenzij je zelf een bak geld inbrengt. Denk dat je maandelijks zo'n 10.000 euro kwijt ben alleen al aan hypotheek. Stel dat je 350 euro per box vraagt, dan moet je al gauw rekenen dat je daarvan 35 euro aan BTW moet afdragen, hou je 315 over. 315 x 35 boxen = 11025. Dan zou je dus misschien net aan je hypotheek verplichting kunnen voldoen, om maar niet over alle andere vaste lasten te spreken.

Daarnaast heb je naast die 3,5 miljoen ook nog een een rekening courant nodig, aangezien de paarden toch vanaf dag 1 hooi, stro en krachtvoer moeten hebben...

En wat denk je wat je aan overdrachtsbelasting moet betalen over 3,5 miljoen...

Ik denk dat je het voorlopig maar bij dromen moet houden...

Ohhh ik zie nu pas de link naar funda op de vorige pagina, hahaha TS slaap lekker... :z

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 10:51

Daar kom je achter als je naar KvK gaat en je vraag daar deponeert, dan ga je even de belastingdienst bellen en krijg je een goed antwoord. Neem ook aan dat je een financieel adviseur zult hebben met zo een onderneming en ook hij heeft een antwoord voor je.

Zorg voor een goed start kapitaal en alles goed financieel fiscaal netjes op orde en dat kun je niet alleen als je zelf geen belastingdeskundige bent.

Eirikur

Re: Pensionstal overnemen -/ kopen hoe zit dat met de belasting?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 11:19

Zo zeg! Dat ziet er ff anders uit dan toen Olaf het kocht, nu een jaar of 23 à 24 geleden. Die heeft niet stilgezeten! Heeft ie goed gedaan, zo te zien heeft ie op deze manier een stuk beter geboerd dan wanneer ie alleen maar ijzers onder paarden was blijven timmeren.

Ik begrijp best dat, gezien de locatie en hoe het er daar nu uitziet, de vp. € 3.500.000,- is. Maar gezien de economische situatie van dit moment, zou het me verbazen als ie dat er ook voor gaat vangen. Want, wat al meer posters schrijven: als je de aanschaf van een complex als dit niet volledig, of in ieder geval voor een flink deel, uit eigen vermogen kunt financieren, is het nooit rendabel te exploiteren, dan blijft er na aftrek van alle vaste lasten, hypotheekrente en belastingen te weinig geld over om er ook van te kunnen leven.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 12:07

Eirikur schreef:
Zo zeg! Dat ziet er ff anders uit dan toen Olaf het kocht, nu een jaar of 23 à 24 geleden. Die heeft niet stilgezeten! Heeft ie goed gedaan, zo te zien heeft ie op deze manier een stuk beter geboerd dan wanneer ie alleen maar ijzers onder paarden was blijven timmeren.

Ik begrijp best dat, gezien de locatie en hoe het er daar nu uitziet, de vp. € 3.500.000,- is. Maar gezien de economische situatie van dit moment, zou het me verbazen als ie dat er ook voor gaat vangen. Want, wat al meer posters schrijven: als je de aanschaf van een complex als dit niet volledig, of in ieder geval voor een flink deel, uit eigen vermogen kunt financieren, is het nooit rendabel te exploiteren, dan blijft er na aftrek van alle vaste lasten, hypotheekrente en belastingen te weinig geld over om er ook van te kunnen leven.

Maar er hoeft er maar eentje te zijn die nog ergens achteloos 4 milj. in een ouwe sok heeft zitten en wat ziet in deze toko en je bent er vanaf :D
Bedrijfsmatig kan het niet uit, daar kun je lang en kort over l*llen, daar is geen droog brood aan te verdienen.

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 12:22

Dromen zijn leuk en dat moet je vooral ook blijven doen..want echt waar, ooit komen ze uit..soms in een wat ander plaatje, want dit is natuurlijk absurd hoog bedrag, wat voor niemand haalbaar is zonder een flink eigen vermogen en dan stuit je meteen op het volgende probleem. GEEN bank die nu een startende ondernemer een dergelijke lening verschaft, sterker nog, zelfs met een aantal boekjaren gaan de banken het risico niet aan momenteel.
Zijn maar weinig mensen die meteen aan de top beginnen (en voor ieder mensn is de top ergens anders)..een onderneming als dat kun je tevens onmogelijk in je uppie draaien de 1e jaren, er komt zoveel meer bij kijken dan alleen je OB ;)

Maak dus een doelenlijstje voor jezelf, doe cursussen, ga naar startersdagen, zorg dat je je rijbewijs haalt, je BHV, praat met banken, praat met accountants om jouw wensenlijst op papier te zetten en bekijk waar daarvoor nodig is om het niet alleen haalbaar te maken, maar ook draaiend te houden.

Veel succes en nogmaals, dit is niet om je droom de kop in te drukken, maar je komt erg ontwetend en onrealistisch over en elke bank zal je huiswaarts sturen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 16:29

ikke schreef:
Eirikur schreef:

Maar er hoeft er maar eentje te zijn die nog ergens achteloos 4 milj. in een ouwe sok heeft zitten en wat ziet in deze toko en je bent er vanaf :D
Bedrijfsmatig kan het niet uit, daar kun je lang en kort over l*llen, daar is geen droog brood aan te verdienen.

Ach soms zijn er een paar geldschieters die dit samen doen en er dan een pachter in zetten, dat schijnt wel brood op te brengen, want die pacht is dan ook niet misselijk, maar hebben is hebben..en er is nog best wel geld dat beter belegd kan worden dan als bedrijfswinsten ergens geboekt moeten worden.

Roozzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 13:50

Ik moest even wel lachen toen ik het bericht van TS las. Voordat je zulke plannen hebt is het misschien handig om eerst even op een rijtje te zetten wat er allemaal nodig is om een bedrijf te starten en een auto aan te schaffen. Ik neem aan dat je niet met bossen stro en zakken voer achterop je fiets heen en weer gaat fietsen tussen de stal en de winkel :D ? En voor het opzetten van een pensionstal in de regio Randstad zal je eerst een flinke zak geld moeten hebben. Schrijf dus eerst je ondernemersplan, zorg voor voldoende financien en zoek dan een geschikte locatie (en in en bij de Randstad zijn die heel duur.....)

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 20:33

Jesus wat een reacties weer
iemand mag toch wel informeren??

Ts heeft toch niet gezegt dat ze het serieus gaat doen en dat ze al heeft bezichtigt en wil gaan onderhandelen??

Ts ga ervoor informeren kan geen kwaad gewoon bellen en eventueel iemand meenemen die ook een eigen bedrijf heeft :j

Piloetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 21:09

Tja...Dit zou ik ook wel willen. Heb al eerder gekeken op funda of er iets in de buurt te koop stond. Maar zelfs een agrarisch stuk grond/ bestaande pensionstal zonder woning voor 500.000 euro krijg ik niet rond met een startkapitaal van 40.000 en een goed ondernemersplan!..Laat staan 3,5 miljoen zonder eigen inbreng! Keep on dreaming!

Of een rijke vent zoeken natuurlijk...Dat zei mijn moeder vroeger altijd tegen me toen ik een eigen paard wilde. Dat is me inmiddels op eigen kracht gelukt. Wellicht die pensionstalling ook ooit eens. Voorlopig eerst maar doorsparen en staatloten blijven kopen ;)

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 21:18

Ik weet nog wel een pensionstal te koop in het Noorden die wel betaalbaar is... En ook een goede locatie heeft! Met vergunningen en eenvoudig woonhuis
Prijs vergelijkbaar met luxe 2 onder 1 kap of normale vrijstaande woning in het midden van het land ;) Met kleine binnenbak en flink aantal stallen, 2 buitenbakken en weide wordt/werd gepacht. Aan ruiterroute en bij het bos. Dorpen met winkels op fietsafstand
Hihihi, als je interesse hebt wil ik de link wel sturen...

westfalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-12 18:28

Beste allemaal

Ik heb ook op funda gekeken en heb demakkelaar gesproken en er zit ook een riant woonhuis bij met inpandig zwembad en meerdere slaap en badkamers (denk niet dat het zwembad voor de paarden is) en ze hebben daar ook veel weiland bij 3hectare dus je kan met je hele familie daar naartoe verhuizen. En dan is die prijs niet eens zo gek als je er met 8 man kan wonen.

Zuske wat is je ervaring met stal kahmann.... Ik ken ook iemand die daar gestaan heeft en dolenthousiast was. Claire al wat gevonden?