Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Wendy_Chewie schreef:Maar ik ben nog niet zo vergevorderd, en doe dus ook nog veel oefeningen in stap. Wat dus inhoudt dat ik nooit eens voorrang heb op haar, steeds op de binnenhoefslag moet blijven, en dus al mijn oefeningen op elk moment moet kunnen stoppen, aangezien zij wél oefeningen in draf/galop doet.
Dat is lastig en soms ergerlijk maar wel in belang van iedereens veiligheid. Tenzij je echt maar met zijn tweetjes bent en wat kunt afspreken met elkaar.
Laat ze maar stappen op de hoefslag, dan kun je in galop nog wel gewoon een volte opdraien of een gebroken lijn inzetten.
zo flauw!Urielle schreef:Optiwolk schreef:Bvb uitgestrekte draf heeft voorrang op arbeidsdraf.
Dit heb ik echt nmog nooit gelezen of gezien, ik zou je zo echt pardoes omrijden, sorry
Optiwolk schreef:Sja, ik vind het een beetje logisch, aangezien deze in uitgestrekte draf toch iets minder snel zijn paard halt heeft staan dan degene in arbeidsdraf ...
Ieder zijn regels, en ik heb in al die jaren nog nooit paarden zien botsen
Die in uitgestrekte draf kan toch ook de binnenkant aanhouden, hoeft toch niet per se echt te stoppen?

Optiwolk schreef:Nee maar bvb Urielle, als er iemand uitgestrekte draf doet op de diagonaal, en jij arbeidsdraf op de hoefslag, kan je toch best even inhouden zodat die persoon zijn diagonaal kan afmaken?
Ik hou dus niet in en het is zo gangbaar om de hoefslag voor te laten gaan dat ik ook echt niet zou verwachten dat iemand door zou rijden dus ik zou eigenlijk niet eens anticiperend remmen.