Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Nu heeft mijn paard een buitenbox, maar de boer heeft zo'n lichtsnoer langs de bovenkant van de boxen gespannen. Dus naast dat het er erf feestelijk uit ziet. Geeft het ook flink licht.

, ga ik rijden met reflectie:

Rider01 schreef:Ik heb zo les, in het donker dus.
Probleem wordt mijn dametje uit de wei halen, het is nogal groot hier dus dat wordt zoeken
In de avond rij ik alleen in de bak, puur omdat hier types rondlopen waar je liever niet bij in de buurt komt en m'n paardje nog niet zoveel buiten gereden heeft (vind het dan onverantwoord met haar op pad te gaan in het donker)

) en zijn de stallen goed verlicht. Minpuntje is dat de mesthoop (± 2 minuten lopen) niet verlicht is en er allemaal sloten omheen liggen.. Dus mest wegbrengen móét op de een of andere manier in het licht. Ik wandel wel gewoon buiten in het donker, zeker niet in m'n eentje, maar wel met iemand anders + nog een paard. Lichtjes kon ik niet vinden en we moeten er sowieso meer gaan aanschaffen!
Verder zit er bij de schuur ook verlichting bij de poetsplek, dus wel erg fijn. Overdag rijden in het weekend bijv is altijd lastig aangezien de eigenaren de bak ook als paddock gebruiken voor 3 paarden (zit ook een kleinere paddock bij, maar daar staan die van mij en mijn stalgenootje), daarom ga ik dan altijd een stukje naar buiten en even rijden in de "openbare" bak. Die openbare bak is eigenlijk een parkeerplaats (de formaat en grootte ongeveer van een bak) van een instituut iets verderop, maar die wordt door heel veel ruiters gebruikt. Dat is dus wel ideaal.
Maar in de avonden geef ik een hoop lessen en rij ik ook ja. Donker maakt niet uit, erf is meer dan voldoende verlicht en de rijbanen en cirkel ook. Stallen zijn ook erg licht en de poetsplaatsen zijn lekker beschut dus niet op de tocht.

.