Tips om bevroren handen tegen te gaan

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

cke

Re: Tips om bevroren handen tegen te gaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 15:17

je hebt bij winkels als xenos, bristol of action ook vaak van die dingen... een soort zakje waar een metalen plaatje inzit. als je die een keer heen en weer knakt zeg maar dan word de vloeistof die erin zit hard en warm.

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 15:21

Ik zet een stipje. Ik zoek ook nog fijne handschoenen die warm zijn tijdens het mennen. Dikke handschoenen of dat waar CKE op doelt is dan niet handig natuurlijk :)

PaysBas

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 15:32

Daar gebruik ik warmte stickers voor die speciaal voor de handen zijn.
6 uur warme handen, gegarandeerd.
Wanneer ik ze niet voor de zes warmte uren op maak. Doe ik ze in een sealbag sluit deze luchtvrij af en heb wanneer ik ze nodig heb weer heerlijke warme handen.
M'n vriend ment en ik sta achterop hoor hem niet meer klagen en ik ben zelf ook niet meer
aan t klappertanden van de koud. Deze stickers kan hij gewoon aan met z'n favo menhandschoenen en houdt hij goede grip.
Voor warme voeten zit ik ook al goed :)*

celinedaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 18:00

ik heb altijd dat ik een bult op me ringvingers krijg, heel naar. de rest van me vingers zwellen ook op. -.-

dus ik hou dit in de gaten !

_Chip

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 18:04

Zelf ook last van.. Maar doe meestal mn rijhandschoentjes al aan voor ik naar de stallen ga, en met poetsen enz. houd ik ze aan, werkt redelijk..

celinedaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 18:05

ik heb nog bruine leren menhandschoenen in mijn klerenkast liggen, had die ooit van iemand van me vaders werk gekregen, zijn die warm denk je ?

chrispy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 18:08

Ik heb ook altijd kouden handen. Nu was ik laats op stage (bij de koeien) en had ik van die rubberhandschoentjes (ziekehuis handschoentjes ) aangedaan en daar overheen nog een paar handschoenen ik had voor het eerst in mijn hele leven een keer geen kouden handen :D. echt ideaal!

PaysBas

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 18:12

M'n vriend ment met de lederen winterhandschoenen met bont gevoerd en krijgt daar koude handen in ja je moet je handen stilhouden dus dan slaat de koud en verkramping ook toe.
Lekker die warmte stickers op de handen plakken.
Dan kan t nog fijn ademen en geen vieze zweethanden die zo koud klammig aanvoelen.

celinedaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 18:30

Die menhandschoenen gebruik ik voor het rijden trouwens ;p

Tivara

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 18:34

Ik heb van die dunne thermohandschoenen die ik onder mijn gewone/winterhandschoenen aan doe. Werkt best goed :j Ze zijn geloof ik van Odlo, heb ze bij een hardloopwinkel gekocht.

Blanket

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 18:35

Goed je handen invetten en dan twee (of meerdere) handschoenen over elkaar! Zoals iemand al opperde, latex handschoenen en dan gewone (rij)handschoenen eroverheen werkt echt super! :j

dmii95

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 18:39

Ik heb een speciaal gelpadje gekocht,
als je een ijzertje in dat gel ding breekt dan word het hard en heerlijk warm! (chemische reactie) en dit kun je door te koken weer zacht krijgen en weer herbruiken, zovaak als je wilt!

Je hebt het in alle vormen, en je kunt t lekker bij je handen houden of bij je kleren in doen bij je buik bijvoorbeeld :')

xgirlyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 18:40

als je handschoenen draagt moet je er van die plastice handschoentjes onderdoen!

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 18:43

ik lees zeker mee

_DP_

Ik heb de Roeckl polartech handschoenen. Tot nu toe al jaren tevreden. Moet er wel bij vermelden dat ik alleen in de binnenbak rij, kom niet buiten.

9999

Ik heb er noiit zo'n last van met rijden... Ik weet niet of het aan de handschoenen liggen (heb van hv polo). Maar waar ik wel last van heb dat is als ik op stal ben en het is koud (richting 0 graden) dan krijg ik winterhanden. Dan word mijn huid zooo droog dat de huid open gaat springen en brrr. Toen heb ik vorig jaar het zalfje van dr. fix gekocht en nu heb ik nergens meer last van :D

Piloetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 19:35

_DP_ schreef:
Ik heb de Roeckl polartech handschoenen. Tot nu toe al jaren tevreden. Moet er wel bij vermelden dat ik alleen in de binnenbak rij, kom niet buiten.

Die heb ik ook, maar op buitenrit heb je daar niets aan als het vriest.

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 21:26

Wat dan te denken van die midalgan warm zalf?

LadyKantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 21:37

Ik hou dit ook even in de gaten, ik heb altijd al last van koude handen maar zeker in de winter. Ik ga eerst eens de tip van latex handschoentjes proberen. Dat klinkt inderdaad wel als een goede tip.

cke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 00:51

haha die dingen zijn wel handig heur! ze zijn heel plat en je kan ze zo in je handschoen schuiven en dan ook nog teugels vasthouden... iets omschrijven als zakje is ook niet duidelijk ;)

Glitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 02:24

Ik hoor veel goeds over SealSkin handschoenen en zit er aan te denken die aan te schaffen. Hebben mensen er hier ervaring mee? En dan vooral buiten natuurlijk ;)

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 02:35

Ik men, en dan krijg je vaak toch ook sneller last van koude handen. Minder beweging en meer in 1 vaste houding. Zelfs met dikke fleece-handschoenen kan ik het nu al niet meer uithouden, en het ment dus ook niet fijn.
Heb ook soort syndroom van Raynoud; mijn vingers zijn snel paars/blauw (ook als ik het zelf niet koud heb, binnen ook vaak) en heb ook winterhanden. de bloedsdoorstroming in mijn handen is ook best slecht.....

Ik heb altijd handschoenen aan met mennen, terwijl ik toch echt hele fijne, dunne en soepele leidsels heb en een pony met een boterzacht mondje. maar anders krijg ik snel blaren etc. Eerder deed ik zelfs de weide uitmesten met handschoentjes, of het nou 30 graden was of niet. Nu heb ik daar vaak nog wel blaren van en eeltknobbels...

Die tip van de latex/huishoudhandschoentjes kan ik wel eens proberen, al ben ik bang dat dat bij mij voor irritatie gaat zorgen. Heb naast winterhanden ook een huidaandoening waardoor ik soms niet fijn reageer op druk/wrijving of bepaalde stoffen. Ik heb daar wel juist dus speciale huishoudhandschoentjes voor.

Máar; a.s. zaterdag ga ik weer naar P&K en dit jaar ga ik toch echt een paar elektrisch verwarmde menhandschoenen mee naar huis nemen, is het plan! Heb ze voorgaande jaren al wel gezien en ook eens getest, weet er niet veel meer van maar het werkt gegarandeerd, hoor ik ook van mensen die ze al hebben. Er zit wel een prijskaartje aan maar tijdens de beurs heb je toch altijd korting, en ik ben net jarig geweest.

Kan nu al niet wachten tot ik ze heb; heb verder alles qua thermokleding en laarzen/boots, alleen mijn koude handen weerhouden me er soms nog van om lekker ook in de winter in de vrieskou met poownlief op pad te gaan (meestal ben ik een ruime 2 á 3 uur weg).