wedstrijdritme

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Chaos

Re: wedstrijdritme

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 12:51

Wedstrijdritme heb je ook wel nodig in die hogere klassen denk ik hoor. Je kunt het dan niet lijden als je paard zich kapot schrikt van hekjes oid. Persoonlijk vind ik wedstrijdritme op basisniveau niet zo belangrijk. Maar dan spreek ik voor mezelf en mijn eigen paarden. Wellicht dat ik er met een ander paard al heel anders over denk. :P

Dressuurgek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 13:06

Ik start eigenlijk heel onregelmatig maar ik heb nu 3x vlak achter elkaar wedstrijd gehad en merk dat het elke wedstrijd beter ging (minder kijkerig en meer ontspannen door de baan). Ik denk dat het nodig hebben van een wedstrijdritme per paard en ruiter anders is. Voor de één zal het geen verschil uitmaken maar een ander groeit maarmate hij/zij een aantal keren vlak achter elkaar weg is gegaan.

Nu heb ik pas weer 28 januari wedstrijd maar dat komt eigenlijk doordat er simpelweg geen wedstrijden zijn om te rijden in het Z hier in de regio (en voor 1 proef ga ik niet weg :o ). Maar ik ga er zeker weer een aantal achter elkaar inplannen, dat is wel bevallen namelijk en dan weer een paar weken niet.

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-11 13:37

Ik weet niet hoe het zit in Nederland, maar in België hebben we 2 organisaties voor wedstrijden.
1) LRV: kostprijs 50 euro/jaar en minimaal zo'n 12 wedstrijden/provincie/jaar + 1malig combinatiekaart aanvragen Organisatie is gegroeid uit een boerenvereniging en je ziet soms nog effectief groepsdressuur met alleen boerenpaarden. Wedstrijden zijn bijna altijd op weilanden.
2) VLP: kostprijs 85-250 euro/jaar (afhankelijk van je niveau: provinciaal, nationaal of internationaal) EN 7.5 tot 15 euro per proef (afhankelijk van het niveau), minimaal een 15-tal wedstrijden in het zomerseizoen/ provincie en je mag zo veel als je wil uit de provincie gaan rijden. Altijd vrij goeie (binnen)pistes1-malige immatriculatie paard.

Tot hiertoe heb ik altijd LRV gedaan, maar zou graag overstappen. Mijn instructrice vindt dat als ik wil uittesten of ik met mijn paard thuis hoor bij VLP en of het mij ligt tussen de witte hekjes te rijden, ik niet zomaar enkele losse wedstrijden mocht uitpikken. Maar juist een goede planning moest opstellen en daarna evalueren

Dressuurgek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 13:51

Je kan alleen weten of het werkt voor jou en je paard als je het ook kan uittesten.

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-11 13:57

dat is de bedoeling :D wedstrijden kiezen, planning maken en kijken of het goed aanvoelt... en daarna zien we wel weer verder...

Dressuurgek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 14:07

Nou hup naar de VLP dan, en uittesten maar :)

Majken

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 22:18

ik kijk even mee ;)

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 22:24

Petitparis je zit nu in het goede seizoen om te testen ;)

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-11 00:06

weet ik, daarom dat ik goed voorbereid wil zijn ;)