wat is een fijne deken?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Sneeuw88

Re: wat is een fijne deken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 12:44

Ik probeer ook alleen maar te helpen..
Dat ik zelf een KWPN'er heb, wil niet zeggen dat ik geen Westernpaarden in mijn handen heb zo nu en dan. Op die Paint ligt ie hartstikke fijn (beter zelfs dan op de mijne).

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 12:44

sneeuw, was niet op jou gericht.

Sneeuw88

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 12:46

Oké sorry :+

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 12:46

Moderatoropmerking:
Ik was duidelijk genoeg geweest. Ik begrijp wat je bedoelt. Bedankt voor de feed-back. Ik zal het meenemen in het overleg met de andere WN-mod wat te doen met quaterdekenvragen, maar voor nu staat hij hier op SV. De discussie hierover is prima, maar ik zou het prettig vinden als we met wat meer respect naar elkaar toe reageren en niet gelijk met 'lekker krom, stomme regels, tja, tssss, etc.' Met honing van je meer vliegen dan met azijn. M.a.w. een beetje vriendelijker reageren strijkt niet zo tegen de haren in.

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-11 12:48

Sneeuw88 schreef:
Ik probeer ook alleen maar te helpen..
Dat ik zelf een KWPN'er heb, wil niet zeggen dat ik geen Westernpaarden in mijn handen heb zo nu en dan. Op die Paint ligt ie hartstikke fijn (beter zelfs dan op de mijne).

Het was ook niet bedoeld om jou niet welkom te laten voelen....echt niet.....alleen de modjes maken het wat onoverzichtelijk op deze manier.

ok duke, duidelijk........ik hoop alleen dat onze gedachtengang ook over komt :)
Het gaat specifiek om de quarter deken, inderdaad die dekens die speciaal voor de quarters gemaakt worden

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 12:55

zonder groen vakje kunnen we het ook wel lezen hoor :-)

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 13:08

Hmmm, wilde net reageren over een deken die de quarter van een vriendin op heeft, maar dat is dus niet de bedoeling. Zij heeft namelijk geen speciale quarter deken en ik heb een arabier en een KWPN-er. Deken die ze heeft is wel de enige winterdeken waar hij niet kaal van wordt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 13:13

quarterH schreef:
zonder groen vakje kunnen we het ook wel lezen hoor :-)

Ze wilt even laten zien dat ze een trucje kan, laat dat arme mens toch :(:)

Bij Adje hebben ze fijne dekens die speciaal voor de andere bouw van Quarters zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 13:18

Annickkii schreef:
Ik heb een imperial riding breeze regendeken gehad die super was, ook heel sterk. Wat mij ook goed bevalt en ik nu heb is Amigo. Thor schijnt ook wel goed te zijn en Harry's horse op zich ook wel, vind alleen deze niet echt sloopproof. Amigo bevalt mij tot nu toe prima maar heb deze deken pas een maand, deze is trouwens door de vorige eigenaar al een winter gebruikt, alles is nog heel.

Even een aanvulling nu ik de reacties verder lees, dit gebruik ik op een appaloosa merrie dus had geloof ik beter niet kunnen reageren als t alleen om quarters gaat. Stond niet duidelijk in vermeld dat je alleen reacties wou van mensen met ook quarters.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 13:19

quartel schreef:
Ik wil graag gaan kijken voor een nieuwe deken voor mijn quartertje.

Als het gewoon op western was gebleven, dan was er inderdaad geen verwarring gekomen!

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-11 13:24

nooit geweten dat info om over een deken zo een drama kon worden :')

Het is niet de bedoeling om mensen met andere rassen te beledigen of zo maar omdat ik een quarter heb gaat de vraag dan ook om dat ras.
De bouw is gewoon anders dan van andere paarden en dat is wel bepalend voor de ligging van een deken dacht ik zo.

opmerkingen als "ik zal maar niet reageren" zal ik ook maar opvatten als "niet helemaal goed gelezen"

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 13:30

Zeker wel goed gelezen maar over het algemeen is er niet heel erg veel verschil tussen dekens, je zegt wel dat je op zoek bent naar een deken voor je quarter maar niet om reacties van mensen die speciale quarter dekens hebben. Bij mijn appaloosa merrie blijven deze dekens perfect zitten dus wou je graag advies geven maar begreep er niet uit dat je speciaal een deken voor quarters zocht.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 13:31

En niet alleen quarters hebben een speciale bouw, alle paarden hebben weer een verschillende bouw.

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 13:34

Annickkii, vriendin van mij heeft voor haar quarter (doelgroep van TS) een hele fijne deken die super zit, alleen is het niet een speciale quarterdeken. Horseware heeft ook speciale quarterdekens, even googlen, alleen voor een sloper zou ik voor 1200D gaan.

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 13:43

quartel, ik denk dat ik deze eens ga proberen, al meeerdere positieve reacties over gezien:
http://www.uhg-shop.nl/?Lng=nl&Section= ... ductID=405

zie de uitleg over de fits, deze is dus speciaal voor quarters (of mijn paint whaha) (closed front, naar achter gesneden bij de schoft, lengte en kont aangepast)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 14:10

gr_roos schreef:
Annickkii, vriendin van mij heeft voor haar quarter (doelgroep van TS) een hele fijne deken die super zit, alleen is het niet een speciale quarterdeken. Horseware heeft ook speciale quarterdekens, even googlen, alleen voor een sloper zou ik voor 1200D gaan.

Daarom gaf ik inderdaad een reactie, een 'gewone' deken kan ook prima op een quarter naar mijn mening, zie jou vriendin.

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 14:11

ligt aan de bouw en bespiering van je quarter :-)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 14:12

Ja Oké mee eens, maar dat geld voor elk paard toch.

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 14:21

Hammeke schreef:
Dekens van Stormshield ben ik ook héél tevreden van, en dat zijn ook meer Quarter dekens!
Bij Uhg shop verkopen ze die.

Ik ben ook langzaam over aan het gaan naar dit soort dekens.
Op me vorige arabier had ik een dominick en die ligt nu op me merrie.
Ben daar niet tevreden over, die dingen schuren de manen en meer eraf.

Heb nu een onderdeken en een regen deken van stormshield en ben er erg tevreden over

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 16:26

quartel schreef:
er zit nogal een prijsverschil tussen de amigo en rambo dekens.........

Klopt. En daarom ben ik in eerste instantie over gegaan op Amigo omdat die ook van Horseware zijn. Daarom wacht ik totdat deze dekens op zijn en kijk ik dan verder of ik dan op Rambo over ga of bij Amigo blijf :)

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-11 16:30

Barcelano schreef:
Hammeke schreef:
Dekens van Stormshield ben ik ook héél tevreden van, en dat zijn ook meer Quarter dekens!
Bij Uhg shop verkopen ze die.

Ik ben ook langzaam over aan het gaan naar dit soort dekens.
Op me vorige arabier had ik een dominick en die ligt nu op me merrie.
Ben daar niet tevreden over, die dingen schuren de manen en meer eraf.

Heb nu een onderdeken en een regen deken van stormshield en ben er erg tevreden over

dat was mij ook al opgevallen.... dat een gewone deken de manen er af schuurt :j
Ook vallen ze aan de voorkant al snel te lang uit.......komt door de grote kont denk ik.....
Niet quarterdekens vind ik al snel "raar" liggen.
Ik heb inmiddels wel begrepen dat ik voor de kwaliteit bij Rambo moet zijn :)

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 16:39

ja rambo kost ook 200 euro....

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-11 16:47

quarterH schreef:
ja rambo kost ook 200 euro....

dat is waar ja.......maar dan ben ik er wel langer vanaf

Rumpleteaser

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 16:48

Is nog altijd goedkoper dan elk seizoen een nieuwe kopen, omdat de oude stuk is :+
Tenminste; wel in mijn geval :j

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 19:42

Over pasvorm voor je quarter kan ik je niet adviseren, maar de kwaliteit van Rambo is wel echt goed.
Ik heb er een die ook regelmatig schuurt, maar ik zie wel dat hij geschuurd heeft aan de sporen van bijv. boomschors die aan de deken kleven, maar geen beschadigingen oid.
Er zit echt wel een verschil in materiaal tussen de Amigo, Rhino en Rambo, dat prijskaartje is door Horseware niet zomaar uit de lucht komen vallen.

En een groot voordeel is dat de dekens vanwege de gladde binnenkant/voering, geen kaalgeschuurde plekken op je paard achterlaten. Ik heb ook geen last van manenuitval, ondanks dat een deel van mijn paard zijn manen onder de deken valt.