zonder cap rijden

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Caira

Re: zonder cap rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 17:49

RM94

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 17:53

1Boefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 17:54

Voor een fotoshoot is zonder cap natuurlijk wel mooier (als ik heel eerlijk ben). Caps zijn niet echt modieus!

RM94

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 17:55

1Boefje schreef:
Voor een fotoshoot is zonder cap natuurlijk wel mooier (als ik heel eerlijk ben). Caps zijn niet echt modieus!

Nou dat is niet helemaal waar dat modieus dan heh tegenwoordig zijn er hele mooie hoor en voor ieder wat wils dus dat kan eigenlijk geen reden meer zijn

Marian01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 17:58

Ik rij met cap op. Niet dat het nodig is, want volgens mij weet dat kalfje van mij niet eens wat bokken is...maar goed het hoeft niet altijd aan jezelf te liggen. ( plus mijn moeder heeft graag dat ik hem draag (ja ik ben 35 :+ ) maar goed simpler wordt het niet om iemand een plezier te doen)
Maar op het moment dat ik afspreek dat er foto's genomen worden, gaat ie af. Ik vind het gewoon niet mooi op een foto. Dus zul je mij ook zonder cap zien...op dat moment echt mijn eigen keus..

RM94

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 18:01

Overigens.... het maakt mij niet uit maar hier zijn al meerdere topics over

Celly1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 18:03

Ik vind zelf ook dat je zelf mag weten of je met of zonder cap rijd.
Zoals sommige al zeggen ; ze kunnen veel vertrouwen in hun paard hebben.
Zelf heb ik ook veel vertrouwen in mijn paard , en stap ik zonder zadel en hoofdstel en cap ook wel eens op. Het is natuurlijk voor eigen verantwoording, dus die keuze hebben ze dan zelf gemaakt dat ze zonder cap rijden.
In sommige gevallen kan je ook verzekerd zijn ZONDER cap, en dan word ook nog alles voor je vergoed. :)

Wennii

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 18:03

hoeveelste topic is dit hierover?
oh ik zie dat RM94 me voor is!

edit: ontopic: ik vind dat iedereen het voor zich moet weten. Ik zal er ook niet heel snel iets van zeggen, maar als ik op bokt zie dat iemand een paardje zadelmak aan het maken is en er voor de 2e of 3e keer opzit en dan zonder cap, dan denk ik wel... aiii... Dat vind ik gewoon niet slim... Maar ook dan; eigen verantwoordelijkheid.
Laatst bijgewerkt door Wennii op 14-11-11 18:06, in het totaal 1 keer bewerkt

goldflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 18:04

ik vind dat ieder dat zelf moet weten,, maar ik vind dat mn kinderen wel hun cap op moeten.
En zelf draag ik hem ook eigenlijk bijna altijd, maar ik zet hem soms ook wel af.
En degene waar ik mee ga rijden moeten dat allemaal zelf weten vind ik.
Als je eigenwijs wil zijn dan is dat hun probleem,. ook ik hou me er niet altijd aan.
Maar je kan ook met cap ongelukken maken.
En als mensen foto,s plaatsen met of zonder cap , dan maak ik me daar niet druk om.
En denk dat iedereen zich iets minder druk moet gaan maken.. er is al genoeg gezeik in de wereld ;)

stunning

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 18:11

Ik vind ook dat mensen zelf moeten weten wat ze doen. Als ze geen cap willen dragen, prima
Wat me wel opvalt is dat meerendeel hier zegt: maakt me niet uit, ze moeten het zelf weten.. Maar als er een topic komt met iemand die geen cap op heeft tijdens het rijden, moet je kijken hoeveel reacties er dan zijn met: Waarom geen cap??! En dat ze een cap moeten gaan dragen..
Als mensen echt vind dat ze het zelf moeten weten en dat het hun eigen verantwoording is, moeten ze ook niet gaan zeuren in de topics dat ze een cap moeten gaan dragen ed. Maar dat gebeurd dan vaak wel weer..

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 18:12

Ik vind dat het dragen van een cap absoluut niets te maken heeft met wel of geen vertrouwen hebben in je paard.

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 20:00

Caira schreef:
Ik vind dat het dragen van een cap absoluut niets te maken heeft met wel of geen vertrouwen hebben in je paard.

ik ook niet.
vind het een stuk verantwoordelijkheid, veiligheid en respect naar jezelf en je medemensen.
voor mij hoort het er gewoon bij, net zoals gordels dragen in de auto.
en dan is echt niet omdat ik mezelf zo'n slecht chauffeur vind :P

Ikeapotlood

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 20:03

Nou vind ik wel dat sommige modellen caps echt je hoofd teleurstellend laten uitkomen. Caps zijn niet mooi, maar wat is belangrijker, charmant op je paard zitten of de bescherming van je hersenen? Het wel of niet dragen van een cap heeft niks te maken met het vertrouwen in je paard, aangezien een paard ook maar een dier is en dus kan schrikken. Gewoon een beetje eigen verantwoordelijkheid, die dingen bestaan niet voor niets.

hessel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 20:04

Ik vind dat iedereen (de volwassenen onder ons) dat voor zichzelf moet uitmaken of ze wel of geen cap dragen. Het is je eigen verantwoordelijkheid. Ik heb zelf ook een hele tijd zonder cap gereden, maar ben vorig jaar gevallen en had een lichte hersenschudding. Gelukkig had ik toen net besloten dat ik wel weer met cap ging rijden (omdat meneer de laatste tijd erg vervelend was) en maar goed ook, anders was ik er wel minder goed vanaf gekomen.

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 20:08

minikatje schreef:
Caira schreef:

ik ook niet.
vind het een stuk verantwoordelijkheid, veiligheid en respect naar jezelf en je medemensen.
voor mij hoort het er gewoon bij, net zoals gordels dragen in de auto.
en dan is echt niet omdat ik mezelf zo'n slecht chauffeur vind :P

Volledig mee eens! Goede vergelijking overingens :)

Ik vind het best een strak plan dat er op bokt alleen foto's geplaatst mogen worden die voldoen aan de veiligheid. Dat betekend dus alleen foto's met cap.

En btw. Zonder cap op een paard. Dat ziet er toch niet uit? _O-

xDeena_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 20:13

Het is idd eigen keuze, voor foto´s rijd ik ook wel eens zonder cap, maar in principe altijd met. Maar mensen die enorm zeuren kan je idd moe van worden, het is eigen risico.

Evi_V

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 20:19

Het is niet verplicht.
Soms rijd ik zonder, soms met. Op straat altijd met natuurlijk ;-)
Ieder z'n eigen keuze, als er iets gebeurd, "eigen schuld, dikke bult" , telt ook voor mezelf :D

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 20:21

xDeena_ schreef:
Het is idd eigen keuze, voor foto´s rijd ik ook wel eens zonder cap, maar in principe altijd met. Maar mensen die enorm zeuren kan je idd moe van worden, het is eigen risico.

tuurlijk, maar het is een risico waar je ook je naasten en geliefden in betrekt

Evi_V

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 20:32

Caira schreef:
xDeena_ schreef:

tuurlijk, maar het is een risico waar je ook je naasten en geliefden in betrekt

Inderdaad. Ik zeg wel een paar keer per jaar; nu rijd ik ALTIJD met, ik houdt het een maand vol en het is weer zover :s ligt aan mezelf

Adamootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 20:34

Rijden met cap, het hoort er bij. Ik vergeet dan ook nooit mijn cap op te doen. Vind overigens wel dat het eigen risico is als je hem niet opdoet, maar ik zal mij er nooit aan storen als iemand niet zijn/haar cap op heeft.

xAlissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 20:37

Ik vindt dat het hun eigen keus is.. :j

Ik heb zelf heel erg vertrouwen in mijn paard! rij vaak zonder cap op haar .. Maar als ik er dan afval is dat mijn eigen schuldt ;)

Maar als ik dan paarden rij die ik niet zo goed ken doe ik wel een cap op !

:){ <:)

thebjank

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 20:38

Helemaal mee eens, lees maar het nieuwsbericht over de veilingruiter. Zonder cap misschien nog veel slechter aantoe geweest.
Daarbij ben ik gek op mijn cap ;-), met wind heb ik geen last van mijn lange blonde haren, in de winter is hij heerlijk warm, met regen lijkt het toch minder hard te regenen... In al die 13 jaar die ik nu al rijd ben ik er nog nooit afgevallen *ik klop het gelijk even af, klop klop* maar mij zie je niet zonder cap :D

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 20:42

lijkt me eigenkeus, dom da's waar maar als zij het risico willen nemen, prima, ik leef liever nog wat langer, ben ooit op een buitenrit tegen een boom geknald, mijn cap was doormidden en ik had een hersenschudding, zonder cap was ik dood geweest, dus je snapt ik heb hem altijd op

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 20:42

xAlissa schreef:
Ik vindt dat het hun eigen keus is.. :j

Ik heb zelf heel erg vertrouwen in mijn paard! rij vaak zonder cap op haar .. Maar als ik er dan afval is dat mijn eigen schuldt ;)

Maar als ik dan paarden rij die ik niet zo goed ken doe ik wel een cap op !

:){ <:)

zelfs het braafste paard kan schrikken en er vandoor gaan

Jetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 20:45

Voor alle caplozen: Tuurlijk joh, eigen verantwoordelijkheid! Succes met je hersenletsel!