Paard legt neus op mn schouder/nek dominantie?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Marlyy

Re: Paard legt neus op mn schouder/nek dominantie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 16:56

Mijn pony doet het ook, ze is vroeger mishandeld geweest en toen ze bij mij kwam hoefde ik me vinger nog
maar uittesteken en ze stond achter in haar box. Nu is dat gelukkig een héél stuk minder geworden, maar
als ik soms perongeluk me hand wat te snel omhoog doe, een onverwachte beweging maak of met een
schep of wat anders aan kom, nou dan rent ze een heel stuk achteruit. Vreemden vind ze ook niks, ze doet
niks hoor maar kijkt wel bang (sommigen denken boos) en doet altijd een paar pasjes terug. Als ik heel
rustig bij haar ga staan en haar wat kriebel, kriebelt ze altijd terug en legt dan haar hoofd op me schouder.
Ik denk dus ook dat het gewoon een vorm van 'knuffelen' is. :)

Rozemarijns

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 21:46

Alleen maar leuk dat hij zo op jou reageert. hij wil blijkbaar jou aandacht.

ymkeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 20:11

Dominantie zou ik eerder zeggen met bv duwen. Maar zoals ik het zo kan lezen, is het eerder affectie. Probeer niet teveel te kijken naar wat het zou moeten zijn, maar probeer eens te voelen wat hij je geeft, dan merk je snel genoeg wat het is. Geniet ervan

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 20:20

Preferred partner heet dat. Dus niet dominantie. Paarden doen dit onderling ook om met mekaar te kroelen.

Mijn merrie is ook zo'n schatje. Als je haar hals op de goede plek kriebelt krijg je ook een schoudermassage terug.