Hoe vaak hinnikt jouw paard/Pony? (naar jou)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Mijn paard hiinikt:

1. NOOIT naar mij
26 (3%)
2. Als ik net aankom op stal
168 (25%)
3. Als ik wegga
28 (4%)
4. Elke keer als hij mij ziet
84 (12%)
5. Elke keer als hij mij uit het oog verliest
24 (3%)
6. Elke keer als hij me wel hoort maar niet kan zien
57 (8%)
7. Als hij lang op mij moet wachten (bijv spullen halen uit zadelkamer of als hij ergens anders staat en je bent even weggelopen om te mesten oid)
89 (13%)
8. Als ik met iets te eten aankom
152 (23%)
9. Op andere momenten naar mij namelijk:.....
28 (4%)

Totaal aantal stemmen: 656

Esmee_Una

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 19:54

Als ik aan kom lopen bij mijn verzorgpony's komen ze snel naar voren toe en de oudste hinnekt altijd naar me'<3 Zoo lieff

Marcella

Re: Hoe vaak hinnikt jouw paard/Pony? (naar jou)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 20:10

Ooit 1 keer een 'huhuhu' gehad, maar dat is heel zelden en als hij het dan doet is het voor voer.

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 20:31

Haha als het hem te lang duurt of als ik met eten aankom... :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 23:52

9. Op andere momenten naar mij namelijk:..... Als ze er zelf zin in heeft :') Maar huhuhuhun doet ze bijna altijd wel.

Mijn oude welshje hinnekte altijd als ik aankwam en der riep

Edit: De shetjes op mn werk hinniken altijd wel in koor als ik aan kom. Maar dat is omdat ze dan het land op mogen! haha

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-11 11:43

Mijn paard die hinnekt nog niet. Ze werd vroeger met wijnig liefde behandelt en bij mij moet ze dus nog een beetje opkomen. Maar het gaat steeeds beter! Haar neusje gaat al zonder geluid op en neer dus het komt eraan. :) Van mij hoeft ze niet te hinneken zolang ze maar wel opkijkt, dan ben ik al blij

Froemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-11 11:46

Als ik aankom op stal, als ik doe voeren en als hij me de wei binnen ziet komen. Dan hoor je een zacht gehinnik.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-11 12:26

Nope, niet vaak. Als ze hinnekt ga ik gelijk dingen erachter zoeken. Als ik het lichtpunje ben van haar dag, dan heeft ze iets gemist. Tijdje lang heeft ze het gedaan, flink hinneken als ik aankwam, ook naar het hek galoperen etc. Toen stond ze alleen, had ze geen vriendjes, en was ik het enige lichtpuntje in haar dag. Nu kijkt ze op, heeeel soms murmelt ze, dan gaat dan weer door met grazen. Als ik sochtends aankom hinnekt ze wel eens, maar gaat vervolgens tegen de deur rammen met de boodschap; jeej naar buiten. Denk dat het dan meer een hinnek is van die blijheid dat ze dan naar buiten mogen dan dat ze blij is om mij als persoon te zien. Ze hinnekt verder als ze voer wilt, maar dat is ook niet naar mij gericht ;)

Ze hinnekt overigens ook nauwelijks naar haar vriendinnen als die terug thuiskomen van een rit, of als wij terug thuis komen. Ze maalt er niet echt om :Y)

Frodo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-11 12:33

Ze hinnikt als ik aan kom fietsen, dan gaat ze mee draven naar de omheining, en ze hinnikt ook als ik met iets te eten aankom. :)

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-11 16:42

Het bijna dagelijkse ritueel:

Ik kom bij de wei en zie paard(en) zo'n km verderop staan (ja wij hebben veeeelll land). Dan roep ik: Feeellliixx. Felix kijkt op, ziet mij , hinnikt en komt dan naar mij toe (stappen, draven, of galop).

Soms roep ik niet maar dan ziet hij me al en dan hinnikt hij ook. Mijn fjord komt ook hij hinnikt alleen niet.

Denk wel dat het komt doordat ik ze altijd voer op het land. Maar ze vinden de aandacht(vooral felix) ook wel leuk.
En ik vind dat hinniken ook wel leuk :D

fortimestwo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-11 16:44

Pff zodra ze der brokken hoort haha of wanneer ik haar verras in de zin van ze doet iets wat niet mag of staat te slapen en ik sluip erheen en zeg dan ineens wat doe je daar dan schrikt ze en hinnikt ze haha heb er iedere x nog lol om :) die onschuldige kop die ze dan trekt

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-11 16:46

Paard komt aangeraced met gebrul erbij als ik een beetje biks heb :')

cha_biske

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-11 16:50

mijn vz pony hinnikt bijna altijs als ik aankom <3 en hij hinnikt bijna elke keer als er een auto voorbij komt 8)7

Junia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-11 20:59

Mijn pony hinnikt soms als ik aankom (vooral als ze zich verveelt, dus 's zomers - heel de dag gras- minder vaak dan 's winters -op de paddock met hooi-). Als ik eten heb altijd, en als we op vakantie zijn saampjes en ze staat in een vreemde wei hinnikt ze altijd als ik eraan kom.

TessaVB

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-11 20:59

Ik heb die van mij nu langer dan een jaar, en ik heb hem 1 keer horen hinniken in de paddock. Misschien maar goed ook, want hij brult echt als een ezel dus. :')

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-11 21:01

Ik heb gekozen voor elke keer als hij mij ziet. Helaas voor de buren is dat nogal vaak. Ze staan bij huis. Mijn shetje hinnikt als ze iets in huis ziet bewegen of als mijn wekker gaat... hahah gek beest maar wel super lief!!

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-11 21:03

Ik heb de mijne nog nooit horen hinniken ;D Niet normaal naar andere maar ook niet gericht naar mij. Dus het zal heel wat zijn als ik hem ooit eens hoor hinniken. *\o/*

Mijn vorige pony deed het wel, als ik kwam en haar naam riep en als ik wegging en riep. - mits ze in stal stond. :+

feliciaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-11 21:04

Ik heb een erg spraakzaam paard :P
Ze hinnikt heel veel naar mij. Ik merk ook altijd direct wanneer ze chagrijnig is, dan heeft ze ineens niet zoveel praatjes meer.
Ik heb gekozen voor de opties 2, 4, 7 en 8.

jamiroquai

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-11 21:08

Bo is niet zo spraakzaam, helaas Ik zou het wel leuk vinden, zo'n begroetingshinnik. Maar het kan er niet vanaf....

Zijn weidegenootjes begroeten mij wel met een hinnik!!!!! _O-

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-11 22:28

Niet zo vaak. Alleen in de winter als ze op stal gaan dan roept ze wel. Anders eigenlijk nooit.
En 1 van onze shet hinnikt altijd als ik met de hond voorbij loop maar ben er niet achter of hij dat naar mij doet of naar de hond.

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-11 22:34

Mijn shetlandmerrie hinnikt als we eraan komen en als m'n zus bijv. ''Hoi'' tegen haar zegt, dan knort ze terug zegmaar :') Dat doet ze ook als je een snoepje voor haar hebt, als je haar aait en als ze voer krijgt.

Het is gewoon een superlieve knuffel... Ik houd ontzettend van haar en als ik haar geklets aanhoor en haar blik zie als we bij haar komen, dan mag ze mij ook wel <3

adnariM

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-11 22:36

Als ik bij de wei komt beginnen ze al.
En uiteraard wanneer ik met een emmer voer aan kom zetten ;)

Doorzetter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-11 22:37

Ik ga voor optie 2 en 8

Ook kijken ze altijd als ik ze roep.

Ocean_Child

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-11 22:40

Die van mij hinnikt echt NOOIT naar mij. :+
Hij komt aanrennen als ik hem roep, trapt zijn staldeur en bijna uit en wordt gèk als hij me op stal hoort om maar zo snel mogelijk bij me te zijn, maar hinniken..... Nope!

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-11 22:59

De mijne hinnikt altijd,al ziet ze me 10x op een dag dan krijg ik 10x een begroeting.
Vooral 's morgens vroeg dan gaat het soms zo hard en zo vaak dat ik wel eens roep dat ze stil moet zijn :') hihihi
Maar das natuurlijk ook omdat ze aan huis staan dan heb je veel meer contact met je dieren,hier staan ze zelfs wel eens in huis. :o :D

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 18:38

Vroeger hinnikte ze altijd als ik haar riep, al stond ik bij de buren in de tuin en kon ze me niet zien.
Nu ze ouder is doet ze het niet zoveel meer. Soms als ik 's avonds kom voeren, maar vaak ook niet meer.
Ze hinnikte vroeger ook veel naar andere paarden, ook dat doet ze niet meer.
Ze hinnikt eigenlijk nooit meer, naar mij niet en naar andere paarden niet.
Vind het niet erg, ze kon altijd vreselijk gillen.