Iemand ervaring met Panorama-trails?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Marizzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 15:21

Ik heb vorig jaar ook naar panorama trails zitten kijken! Het leken mij prachtige tochten, alleen kwamen de data mij niet goed uit (ik wilde perse de bandieten- of herderstrail doen) en er stond dat je wel echt ervaren moest zijn. Nou heb ik inmiddels een weekendje Ardennen en trektocht in Frankrijk (toevallig ook bij Pradis, net als miranda1967) erop zitten, dus ik durf het nu wel aan, maar toen schrok het mij erg af. Dus dat waren voor mij de redenen om het niet te doen, maar ik blijf toch altijd verlangend naar hun website kijken.... Als ik dit jaar wel kan, ga ik zeker!

Negatieve recensies... tja er is altijd wel iemand die wat te klagen heeft. Dan zou je ook geen enkel hotel meer kunnen boeken in de wereld... Ik zou afgaan op de positieve reacties hier op bokt! Gewoon boeken dus.

Vraagje aan degenen die al geweest zijn: zijn de groepen internationaal? Of toch voornamelijk Nederlands?

O en nog een tip voor lekker zitten: ik deed tijdens m'n tocht talkpoeder op mijn 'zitvlak', dan zweet je minder (dus geen plakkerige broek) en voorkomt schuurplekken.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 15:29

bethje31 schreef:
Dirkjee10

Ik zag ook die negatieve ervaring online, maar ik zou me er niet te druk over maken.
Duidelijk een gevalletje van niet genoeg rijervaring of de verkeerde rijervaring.
Er zitten best wel pittige dieren bij natuurlijk maar ook hele brave. Je moet vantevoren goed opgeven wat voor paard te wil. Als je een beetje een nerveus typje bent dan moet je gewoon een rustig paard vragen bijvoorbeeld. Ze hebben eigenlijk geen dooie dienders dus zelfs de "rustige" paarden lopen lekker door. Heb ook wel eens een "rustig" paard gehad en na een week kun je daarmee echt lezen en schrijven.
Ik had de laatste keer een hele pittige en het duurde een dag voordat ik de knopjes had gevonden maar toen was het ook alles wat je van een PRE mag verwachten. Echt een gevoelig maar heel erg eerlijk paard met de lekkerste galop die je je kunt voorstellen.

Precies! En daarom roep ik "in den vreemde" ook altijd dat ik wel een aardig stukje kan rijden en dat ik een braaf en rustig paard wil.
Als ik dolle stunts wil, doe ik dat wel met mijn eigen paard; daar weet ik van wat er allemaal kan en wat niet.

Nog een pluspunt van zelf reizen: je kunt een dag extra boeken en wat ritten/lessen afspreken om even te finetunen op de paarden :D

bethje31

Re: Iemand ervaring met Panorama-trails?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 16:54

Groepen waren heel internationaal maar in mijn geval weinig Nederlanders eigenlijk. De enige groep die ik echt niet zo leuk vond was met heel veel Zwitsers, die constant Zwitsers praatten, dus geen Duits. Snapte er niets van en ik ben best wel goed met talen.
Verder veel Duitsers, altijd relaxed, Amerikanen, meestal relaxed, Belgen, altijd gezellig, Fransen, hmm niet altijd gezellig :D , en ook wel Scandinaviers. Weinig Britten of Spanjaarden maar dat was misschien toeval.
Ik ben meestal alleen gegaan en ik vond het eigenlijk altijd gezellig. Als de groep niet interessant is dan is de leiding het wel en anders kun je altijd nog met je paard praten...
Enne dolle stunts, kan er wel een paar vertellen maar dat lag nooit aan het paard...

Dirkjee10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-11 19:17

Altijd leuk mensen ontmoeten uit andere landen :) klinkt gezzelig
Hebben helaas nog niet geboekt 1 vriendin twijfelt nog, dus boeken met een week uitgesteld :(
Maar ben helemaal om! Altijd al een keer trektocht te paard door de pyreneeen willen maken..
Liefst op een PRE (ben ik beetje verliefd op) maar goed zeker geen ramp als het ander paardje is hoor :D

Yffiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 00:14

Ik zit met een vriendin erover te denken om die zoet-zout water trail te rijden. Heeft iemand hier ervaring mee en zou die even willen delen met mij? Kan via pb :)

Dirkjee10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-11 15:50

We hebben geboekt! iedereen bedankt voor jullie reacties! :)

bethje31

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 16:24

Top! Veel plezier. Doe Rudi de groeten van me...

Piep71

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 11:38

Hardstikke leuk! *\o/* Welke tocht is het uiteindelijk geworden? en wanneer ga je?

Damelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 20:10

wat ziet dat er onwijs gaaf uit zeg, kan alleen zo snel niet de kosten vinden. Aan hoeveel moet ik ongeveer denken als je het vliegen meerekent?

Piep71

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 20:29

Damelza schreef:
wat ziet dat er onwijs gaaf uit zeg, kan alleen zo snel niet de kosten vinden. Aan hoeveel moet ik ongeveer denken als je het vliegen meerekent?
Retourvlucht van A'dam naar Barcelona +/200,- (Transavia).
De prijs van de tochten zijn afhankelijk van welke tocht je kiest maar gemiddeld rond de 1100/1200 euro, Laagseizoen is het iets goedkoper.... de trektocht is het 300% waard! :D Als je op een trektocht klikt voor meer info zie jeboven in ergens prijzen/data staan. Als je daarop klikt zie je de vertrekdata met de prijs (excl. de vlucht)..

Je kunt rechtstreeks boeken maar je ook via www.hippotrek.com (Belgische ruitervakantieorganistor).