vieze handen en nagels

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Utrolig

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 17:18

Ik werk zoveel mogelijk met handschoenen. Ook de paarden verzorgen ed. Je kunt van die mooie dunne kopen bij de welkoop. Het scheelt echt de helft!!

Ik was ook vaak mijn ivm werk.

marjolein_el

Re: vieze handen en nagels

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 17:23

M'n handen was ik als ik thuiskom van stal en daar doe ik voor de rest niks aan. M'n nagels laat ik alleen lang als ik nagellak opheb. Na een tijdje wordt het vies en gaat ze breken, dan knip ik ze kort en maak ik ze heel goed schoon met een nagelknippertje.

Ffhdtjhfyjg

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 17:26

Die rouwranden zijn echt vervelend maar met een cocktail prikker doet het pijn.
Ik neem ook bijna nooit lange nagels want ze worden altijd een beetje grijzig van viezigheid.
Hoe voorkom je dat?
En niet de nagels lakken of wit maken maar gewoon natuurlijke nagels hoor voorkom je dat ze grijs worden!

Barbulet

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 17:28

Garage zeep ja! Geen idee hoe het heet, maar het helpt geweldig. Je handen worden er echt heel schoon van, je kunt er zelfs verf mee wegwassen. :) Stinkt wel vreselijk, maar het maakt ook écht goed schoon.

Quinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 17:29

Ik heb mijn nagels altijd wat lang. Dan krijg ik ze makkelijker schoon en draag veel nagellak. Met korte nagels krijg ik ze echt niet meer schoon.
Ik smeer mijn handen nooit in met creme

Toverbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 17:35

Als ik bij mijn pony vandaag kom ga ik douchen en dan onder douche maak ik mijn nagels schoon met een nagelvijl, soms ook de randjes ernaast.
Daarna douchegel op een nagelborsteltje en dan schrobben die nagels.
Bij mij worden mijn nagels dan goed schoon.

Vorig jaar had ik ook hele droge handen in de winter en dan deed ik sávonds als ik ging slapen mijn handen goed in smeren met vaseline.

amberbaron

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 17:46

Heb er zelf ook last van als ik thuis ben van de paarden. Meestal is het erna een douche al weer onder vandaan. :) En inderdaad onder nepnagels gaat het smeer ook zitten..

Dieltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 19:45

Ik lak me nagels altijd in french manicure (met een wit randje) *\o/*
Verder gebruik ik altijd een nagelvijl met zo'n puntje aan het uiteinden om het vuil onder met nagels vandaan te halen, en wat betreft droge handen ik heb altijd het idee dat als ik meer ga smeren me handen alleen maar droger worden (ook met droge lippen en labello..), ik gebruik dan ook nooit handcrème en me handen zijn lekker zacht!! Dus wellicht dat minderen helpt.. (denk ik) :+

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 21:45

zwanepol schreef:
Ik heb sowieso een handen wassen tik :D en ik smeer ook tig keer per dag mijn handen met creme in maar toch vind ik altijd dat ik droge handen heb.

Brand los! :j

Ik denk dat je die beide dingen moet minderen.

Met het vele wassen haal je de natuurlijke beschermlaag van je handen en met de intrekkende creme trekt ook het vuil in je huid.

tones

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 21:46

Ik heb t liefst zwarte nagellak. :')

Ffhdtjhfyjg

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 23:15

Nailart ideeen voor zo iemand? Foto s ?

Naaoommii

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 17:02

Ik heb er ook altijd last van vooral met me nagels omdat ze niet kort zijn :')
Maar als ik dan ga douchen en dan me haar ga wassen met flink wat shampoo is het vuil onder me nagels altijd weg dan dat ik het niet doe.

En anders donkere nagel lak is misschien een optie?

Sabzje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 20:33

Als mijn handen weer eens erg droog zijn en ik allemaal kloofjes krijg, smeer ik ze af en toe in. De cremes laat ik steeds wisselen omdat het anders weinig tot geen effect meer heeft.. :+
En het vuil onder je nagels.. Tja.. Ik blijf het er steeds onderuit halen met de punt van een nagelvijl

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 23:51

Ik heb ook regelmatig last van kloofjes in mijn duimen .. Glyca helpt goed bij mij. Voor het slapen gaan even lekker dik insmeren :)

Evelyne79

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 23:56

Voor de randjes onder de nagels kun je met douchen tijdens je haren wassen als je ze insopt met shampoo even flink met de nagels door je haren gaan, dan worden de randjes mooi schoon en voor de lucht van het voer van je handen te krijgen kun je je handen wassen met tandpasta.
> handig truukje uit de zorg :D
voor de kloofjes is nertsolie van Mylene erg fijn

zwanepol

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-11 22:48

yvonnedv schreef:
zwanepol schreef:
Ik heb sowieso een handen wassen tik :D en ik smeer ook tig keer per dag mijn handen met creme in maar toch vind ik altijd dat ik droge handen heb.

Brand los! :j

Ik denk dat je die beide dingen moet minderen.

Met het vele wassen haal je de natuurlijke beschermlaag van je handen en met de intrekkende creme trekt ook het vuil in je huid.

Je zult wel gelijk hebben hoor, maar wanneer je een handen was tik hebt valt dat heel moeilijk te minderen. :o
Zodra ik namelijks iets voel aan mijn handen wat er niet hoort dan was ik ze al weer anders heb ik geen lekker gevoel. Ik probeer het wel te minderen maar ik ben daar zo bewust mee bezig...
Als ik b.v. vanuit de stal kom dan was ik mijn handen voordat ik naar de w.c. ga, als ik er dan vanaf kom was ik ze weer en dan ruim ik b.v. nog wat in de keuken op (koffiepad = nattig) dan was ik ze weer. %)
In de stal kan ik trouwens best wel vieze handen hebben hoor maar in huis....
Ik bekap trouwens ook wel mijn eigen paarden maar de lucht van "hoeven", wanneer die aan je handen zit... :r

Het kloofje in mijn duim is nu met de kou extra gevoelig...

zwanepol

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-11 22:50

Evelyne79 schreef:
Voor de randjes onder de nagels kun je met douchen tijdens je haren wassen als je ze insopt met shampoo even flink met de nagels door je haren gaan, dan worden de randjes mooi schoon en voor de lucht van het voer van je handen te krijgen kun je je handen wassen met tandpasta.

Waar haal je dat? Nertsolie van Mylene

Evelyne79

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 23:34

zwanepol schreef:
Evelyne79 schreef:

Waar haal je dat? Nertsolie van Mylene

op een Myleneparty, dus niet in de winkel verkrijgbaar. zelfde concept als Tupperware

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 00:02

Oh die nertsolie van Mylene heb ik ook, en is handig voor nog weel meer dingen! (bv blaren in je mond) :D

Evelyne79

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 07:26

Nertsolie is bijna overal goed voor, blauwe plekken, schaafwondjes, dichte wondjes, kloofjes, droge huid, masker voor de punten van de haren en ga zo nog maar even door, ideaal spul

Ikeapotlood

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 11:33

Bij mij slingeren overal de vijltjes rond en haal zo snel mogelijk na de paarden de viezigheid eraf, helaas meestal half zonder succes. Voor je hobby moet je wat overhebben, zeg ik dan maar :+

sanne1221

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 11:38

in mijn werk zijn schone nagels belangrijk: ik houd ze altijd kort. Dan heb ik ook het probleem met de rouwranden niet (en met typen heb ik geen last van lange nagels)..

SimoneDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 11:39

Voordat je gaat werken even met je nagels over een blokje zeep krassen, voelt raar maar werkt wel goed, later spoel je het vuil met het zeep zo onder je nagels vandaan.

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 11:46

handige tips, heb dezelfde problemen en gebruik al garagezeep.
Wat nog wel wil helpen is van die dunne tuinhandschoenen voor vrouwen, maar vuil krijg je ook door poetsen van het paard en dat is dan weer minder fijn met handschoenen.

En die kloofjes-haarscheurtjes in je huid die viezig blijven ondanks wassen en schrobben is inderdaad heel vervelend. vaak wassen om ze schoon te houden, droog en scheurtjes door het vele wassen en daardoor weer moeilijker schoon te maken. Echt een vicieuze cirkel.
En steeds diep scheurende nagels bij o.a. het borstelen-uitpluizen van manen en staart.

Met afwassen-wassen met de hand en haren wassen weekt het inderdaad schoon, maar dan is ook al het vet weg...

Vraag me ook altijd af hoe anderen hun handen en nagels zo netjes kunnen houden... Misschien dat zij niet al het stalwerk er bij doen en het vele malen voeren en uitmesten per dag bij paarden aan huis of werken op een stal...

Makkie97

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 22:56

Ik heb ook altijd vieze nagels nadat ik op stal ben geweest. Als ik m'n haren was zijn ze weer schoon. Dus dan zit het allemaal in je haar. Maar in in ieder geval niet meer onder je nagels :D Ik hou mijn nagels kort en heb vaak nagellak op, dus dan zie je het niet. Je kan ook gewoon handschoenen aan doen. Maar ik snap ook wel dat dat niet altijd fijn is..