Ervaringen verkoop zadel 2e hands?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Chaos

Re: Ervaringen verkoop zadel 2e hands?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 13:44

Ik had mijn Hulsebos dressuurzadel binnen 1 dag verkocht via internet. :D

Voor 750€.

Ik had er een taxatie op laten doen en na laten kijken door zadelmaker. Dus had in advertentie staan dat hij getaxeerd was op dat bedrag en dat ze evt. navraag konden doen bij zadelmaker naar de staat van het zadel. Ze geloofden me op mijn woord en hebben het zadel dezelfde avond nog opgehaald als dat ik hem op internet zette.

cke

Re: Ervaringen verkoop zadel 2e hands?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 13:54

ik denk dat het verkopen van een 2e hands zadel via internet nog goed te doen is. ik heb zelf een oud veelzijdigheids zadel via marktplaats verkocht. prijs en afspraken waren allemaal goed.

de enige vreemde ervaring die ik er mee heb gehad was dat ik ook nog een ander zadel had wat ik ook op marktplaats heb gezet. ik kreeg hier een bod op en ben hier mee akkoord gegaan. vervolgens werd ik door de verkoper gebeld dat ik het zadel wel naar "ergens in amsterdam" kon sturen en dat hij de postbode dan wel wat centjes zou geven. ik heb aan de telefoon gezegd dat ik eerst het bedrag op mijn rekening wou hebben voor ik het zadel ergens heen zou sturen. toen ben ik uitgemaakt voor alles wat los en vast zat en heb ik de man vriendelijk maar ook dringen verzocht om een ziekte te krijgen en een ander zadel te gaan zoeken.