Leuke verhaaltjes over buitenritjes

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

iilovemc

Re: Leuke verhaaltjes over buitenritjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-11 18:13

Ik ben een keer alleen met halsring op buitenrit met m'n vorige pony gegaan, die net voor de tweede keer weer ging rijden na een week vakantie. In elk geval had een rustig staprondje moeten worden maar ik ging met m'n vriendin die toen nog een hele eigenwijze ijslander had en op een gegeven moment begon dat beest dus opeens te rennen. Maar de mijne wilde niet achterblijven want het waren echt maatjes dus die ging mee. Maar die beesten bleven echt een half uur achter elkaar galoperen gewoon. En toen ze eindelijk stopte waren we helemaal bij hoogersmilde beland. Uiteindelijk liep het korte staprondje uit op een buitenrit van zeven uur xD.

En deze zomer toen mijn pony al was verkocht ging ik altijd mee op haar moeders ijsje en dan maakte we echt zeker twee keer per week ook mini trektochtjes van een uur of zeven/acht. Heel leuk allemaal tot het een keer donker werd en we opgesloten op het aekingerzand waren. Nouja, dat dachten we want we wisten toen nog niet dat er ook gewoon een uitgang was. In elk geval kwam het eropneer dat we toen takken over het veerooster zijn gaan leggen om ze er zo uit te krijgen. Als ik eraan terug denk echt heel gevaarlijk maar op dat moment dacht ik niet zoveel na.

En ik weet ook nog wel dat we ooit eens op de terugweg reden en dat Kjani, het ijsje waar ik dus altijd op rijd, z'n bit vastpakte en terug besloot te rennen over de bosweg. Dat was ook echt niet veilig, maar dat was het sowieso niet want Kjani wilde nooit stilstaan. Wat je ook deed je kreeg hem gewoon echt niet tot stilstand. Dus ik vind het eigenlijk best wel knap dat er nooit iets is gebeurd aangezien hij heel vaak z'n bit heeft vastgepakt en gewoon ging rennen. Maar ondertussen is hij wel aardig opgevoed hoor :D.

Esmee_RS

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 09:22

ik heb ook nog een leuk verhaaltje
mijn vriendin heeft een shet en een haflinger. we gingen met die shet wandelen. hij was heel fris en wilde de hele tiijd voor ons uit lopen, echt heel irritant. maar toeen kwamen we bij een bruggetje (zonder hekjes aan de zeikant) EN TOENN SPRONG HIJ OPEENS IN HET WATER!!! ik erin gesprongen, mijn nieuwe jas verziekt, en heb hem eruit gehaald. toen hebben we hem evdn laten draven om te kijken oof hij kreupel liep, maar het was allemaal goed met hem. terug op stal hadden we hem helemaal afgedroogd en een dekentje op gedaan. en lekker verwend ;)

RusselNuwell

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 14:58

Ik had een jonge pony, na erg veel buitenritten onder begeleiding dacht ik dat het wel eens tijd was dat hij zonder kon (hij kon immers gewoon voor de begeleiding rijden e.d.) De route die ik ging rijden kende hij wel zo'n beetje uit zijn hoofd, dus heel veel misgaan kon niet, dacht ik ten minste.

Nou, was zo'n beetje op de helft van mijn rondje, was al tig weilanden voorbijgereden, maar toen op eens waren de koeien in het volgende weiland toch wel héél eng. Na lang proberen hem erlangs te krijgen ben ik toch maar afgestapt, en heb hem laten kijken tot hij niet meer bang was, toen er weer op gaan zitten en er een paar keer heen en weer gereden. En weer op weg, inmiddels toch wel een beetje geirriteerd. De hoek omgegaan, nog een weiland met koeien. Maar goed, pony lief had nog nooit gebokt met iemand op z'n rug en was nog nooit gaan rennen, dus ik besloot hem door te drijven... Ponylief nam toen het initiatief in eigen handen, draaide zich een kwartslag en sprong zo een sloot over, ik me laten vallen, hij door het prikkeldraad heen rennen, hoofdstel afgeschud, en daar mooi gaan rennen in een weiland.

Ik stond helemaal te shaken op m'n benen, en m'n paps opgebeld die een longeerlijn meebracht en samen met hem het dier gevangen. We hebben er trouwens allebei niks aan overgehouden op wat kleine wondjes na.

ddgs20

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 18:44

Mijn paard vind het soms ook echt nodig als we net weg zijn weer terug te gaan , dat is dan vaak dat die half wijkend terug probeert te gaan..
soms wel heel irritant, of dat die in een sloot springt vind die ook erg leuk..:o
Gaat nu gelukkig beter!:D