Wat te gebruiken om scheer-patroon op paard te tekenen ??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Dustyenmax18

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 21:22

Darkness85 schreef:
DeandyBoy schreef:
oef ts , je komt voor mij erg "uit de hoogte " over

je vraagt hulp , iemand bied het aan

dat het dan miscommicatie betreft , wil niet zeggen dat je gelijk die persoon in de zeik moet zetten.....

Dan maar uit de hoogte. :D Ik moet een patroon scheren over een paard van dik 2m lengte. Dan lijkt het me logisch dat ik dat niet op een A4tje kan tekenen. Kom op zeg, waar zit je verstand.... >;)

@ dancertje: Bedankt voor de tip. Ik ga het overmorgen op jouw manier proberen. Ik ga morgen even op jacht voor stoepkrijt. :j

Volgens mij staat er nergens dat je soon ingewikkeld patroon wilt scheren. Daarbij had ik het na dat he het over patroon 6 zei, over de benen, zo weet je wel zeker dat je 2 gelijke lijnen op gelijke hoogte hebt. ;)

Darkness85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-11 21:24

Ik mijn openings post staat dat ik een soort jachtmodel wil scheren. Nummer 06 is een jachtmodel.. ;)

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 00:10

een varkens stift, verkrijgbaar bij de boerenbond. wel ff het gekleurde lijntje wegscheren, anders is je paard nog een week gekleurd ;)

Nibbit

Re: Wat te gebruiken om scheer-patroon op paard te tekenen ??

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 00:25

Mijn paard heeft ook dat model, ik heb eerst aan beide kanten een lijn geschoren op dezelfde hoogte. En daarna pas de grote vlakken afgewerkt. Dus zonder krijt ofzo
Dat halve rondje bij de flank is nog wel lastig omdat het haar daar zo draait.

Drikkus1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 09:28

je hebt ook nog vette krijt, dit is een gele wasco die boeren gebruiken voor koeien.
zal bij boerenbond vast te krijgen zijn !!

Darkness85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-11 10:39

Die gele wasco heeft mn pa ook in de schuur liggen. Maar ik betwijfel of dat pakt op z'n zwarte vacht... :=

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 10:48

Laat ik eerst vaststellen dat je niet echt vriendelijk reageert als er een miscommunicatie ontstaat en jullie langs elkaar heen praten.
Ik bedoel iemand doet haar best jouw te helpen en jij reageert met "waar zit je verstand etc etc". Kortom de helpende hand wordt compleet de grond in geboord en belachelijk gemaakt omdat jij niet snapt wat ze bedoeld en in een flauwe bui bent.

Als je met een spuitbus gaat spuiten in een rechte lijn wil hebben kan je dus een stuk karton (blad) nemen en dat elke keer verplaatsen en zo kan je een rechte lijn maken op een paard van ruim 2 meter lang.

Je hoeft het advies niet aan te nemen omdat je liever een andere manieren gebruikt om de boel af te tekenen, maar ik hoop dat je nu in ieder geval snapt wat er bedoeld werd.

Overigens, ik gebruik altijd hele goedkope lippenstift (bij de action, waar anders?) om de boel af te tekenen. Is een dunnere lijn dan stoepenkrijt.

Overigens, Wasco werkt bij mij niet.

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 12:51

ik lees die reacties nu pas, idd jammer dat je zo reageerd op iemand die probeerd met je mee te denken.

Darkness85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-11 19:35

Nou ik heb vandaag een doosje stoepkrijt en wasco krijtjes gekocht bij de Hema. En die meegenomen naar stal om te testen. En ook die gele vette wasco doe mn pa nog had liggen had ik meegenomen. Het stoepkrijt (nat of droog) werkt voor geen meter.

De wascokrijtjes werken echter perfect. Dus ik kan er flink op los tekenen morgen !! :D

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 22:06

Ik zie dat je er al uit bent. Ik heb bij mijn haflinger met droog stoepkrijt getekend, inmiddels al 3x, werkt bij mij super. Was alleen zoeken naar 'n geschikte kleur, wit pakte helemaal niet, blauw werkte perfect!

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 21:20

Ik teken altijd het patroon met een gewone watervaste viltstift, zo'n permanent marker. Werkt ideaal en vlug en na een poetsbeurt is het eventuele lijntje verdwenen. Verkrijgbaar in alle kleuren, ook in wit voor de zwarte paarden.