Het is toch mijn paard...?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 23:49

Sjonge wat een overdreven reactie. En een stal op slot doen is link, wat als er brand uitbreekt?
Gewoon contact opnemen met de vorige eigenaars om uit te leggen dat dit niet prettig is en het paard nu de verantwoording van de ts is. Als ze dat niet snappen kan er altijd nog duidelijker/botter worden gereageerd. Maar er hoeft niet meteen met de botte bijl te worden gehakt.

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 23:54

BrankaZ schreef:
Sjonge wat een overdreven reactie. En een stal op slot doen is link, wat als er brand uitbreekt?
Gewoon contact opnemen met de vorige eigenaars om uit te leggen dat dit niet prettig is en het paard nu de verantwoording van de ts is. Als ze dat niet snappen kan er altijd nog duidelijker/botter worden gereageerd. Maar er hoeft niet meteen met de botte bijl te worden gehakt.

Kom op zeg....op visite OK ,maar uit de box halen....dacht t niet....dat verdient een botte bijl..... :Y)

Chaos

Ik vind het niet overdreven of hakken met een botte bijl.

Mensen hebben niet zo maar zonder reden aan je paard te komen. Dan kan het de vorige eigenaar zijn of Jan de Melkboer maar je hebt er vanaf te blijven!

Paddenpad

xxMaxx schreef:
Paddenpad schreef:
Vind het erg brutaal dat ze dat zo doen.!!
Ten eerste vind ik dat ze niks op jouw pensionstal te maken hebben als jij er zelf niet bij bent en ten tweede zomaar eruit halen en er mee gaan wandelen gaat al helemaal te ver.
Vind het knap dat jij er zo koel onder blijft,ikzelf had al steigerend aan de telefoon gehangen nadat ik op de hoogte gesteld was!

Al steigerend nog wel!

maar ik vind het ook erg a-sociaal. Ik zou idd morgen even contact zoeken en zeggen dat je dit niét wilt hebben. Het paard is nu van jou en ze kunnen niet wanneer ze willen komen kijken/paard uit box halen. Zij hebben hem verkocht en moeten geen last vormen voor de koper. Wat lijkt me dit vreselijk irritant!

Ja idd steigerend!!Laat je dit over je kant gaan dan krijgt ze straks een smsje van een stalgenoot dat de vorige eigenaar een bosritje aan het maken is,moet niet gekker worden!

Snap ook niet van de staleigenaar dat ze het toelaat,maar die denkt misschien dat ze het met goedkeuring gedaan hebben?

En een slotje op je stal moeten zetten voor de vorige eigenaar lijkt me helemaal geen optie,ze moeten gewoon even goed terug op de plaats gezet worden en anders verbieden om te komen,ook zou ik zeggen dat 1x in de drie maanden vaak genoeg was om een keer langs te komen op afspraak!

DeandyBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 23:55

kun je het paard niet tijdelijk door de staleigenaar in een andere box laten zetten.
onder het mom van "die staat hier niet meer " , voor je gerustmoed en dan idd even ene gesprek aangaan dat het jouw paard is. en dat deze alleen door jou en de staleigenaar uit de box gehaalt mag worden.

Sabinee__

Re: Het is toch mijn paard...?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 23:56

Ik vind al die oplossingen die aangeboden worden echt belachelijk.. slotje, paard verplaatsen..
WAAROM? Het is JOUW paard, gewoon een belletje plegen en de situatie uitleggen.
Ga het voor je zelf niet moeilijker maken ..

Mistic

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 23:58

Ik zou inderdaad even bellen en aangeven dat je hier niet blij mee bent. Ze zijn welkom als jij aanwezig bent en anders niet. Ik zou daarnaast ook de staleigenaar melden dat het niet de bedoeling is dat de oude eigenaren jouw paard uit de box halen. Wellicht kan hij (als het ondanks jouw verbod nog een keer gebeurd) ingrijpen.

bertine37

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 00:04

Ik vind het echt overdreven om gelijk zo bot te moeten reageren. Als je het op een normale manier bespreekt zullen zij ook wel begrijpen dat je het in de toekomst alleen wilt als je er zelf bij bent. Waarom gelijk vijanden maken, daar heeft niemand iets aan. Met een normale houding bereik je het ook en op een veel prettigere manier. Ik kan me niet voorstellen dat die mensen het nog eens zullen doen nadat jij het met hen besproken hebt. Je hebt gelijk hoor. Die mensen mogen het absoluut niet doen. Maar met een niet boze houding voorkom je ruzie en dat is voor iedereen wel zo prettig. succes !

Alissa_Yara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-11 00:10

Dankjewel allemaal! Ik ga sowieso morgen even bellen.
Het is namelijk zo dat ze bij de verkoop erbij hebben gezegd van: we komen nog wel af en toe kijken want we hebben het er moeilijk mee. Ik dacht natuurlijk van ja dat is goed, af en toe komen kijken daar heb ik geen problemen mee. Maar nu komen ze vaak kijken én ze halen hem uit de stal. Dat was niet de afspraak. Ze zijn natuurlijk wel de vorige eigenaren maar ze hebben er nu in feite niks meer mee te maken dus ik vind dat ze blij moeten zijn dat ze nog mogen komen kijken, voor hetzelfde geld had ik meteen in het begin al gezegd; verkocht is verkocht en jullie hebben er nu niks meer mee te maken.
Volgens mij beseffen ze dat niet helemaal.
(Het is trouwens een moeder en een dochter van ongeveer 20, dus ik vind het een beetje vreemd dat die dat op die leeftijd niet beseffen)..

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 00:15

Opzoeken zou ik zelf ook geen punt vinden, wordt vanzelf heel snel minder hoor als ze alleen maar mogen kijken haha.
Maar hem uit stal halen vindt ik echt te ver gaan hoor. Prima dat ze langs komen en hem een aai over de bol geven. Maar dat is dan ook alles. Ik zou ze dat toch wel heel erg duidelijk maken dat ze best langs mogen komen en meer niet. Voor je het weet wordt het nog gekker en ga jij naar je paard is je paard weg omdat de vorige eigenaar even een rondje is gaan lopen. En ja sommige mensen geef je een vinger en voor je het weet pakken ze een hele arm. Dus ik zou ze daar zeker op aanspreken dat je niet wil dat ze JOUW paard uit z'n box halen dat als ze eens met hem willen lopen dat ze dan even met jouw een afspraak moeten maken. Want het is nu jouw paard en dus ook jouw verantwoordelijkheid.

Isabonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 00:19

Een keer komen kijken om het dier een aai te geven is heel wat anders als idd het dier uit zijn stal halen.
Met het 1e zou ik geen probleem hebben, maar het 1e wel.
Ik zou ook niet willen dat iemand zonder mijn toestemming mijn paard zou gaan poetsen (als ik op een pensionstal zou staan ipv thuis).

Ik zou ook gewoon bellen en zeggen dat je dit niet wilt.
Ze mogen best komen kijken, maar moeten hem netjes in zijn stal (of wei) laten staan.

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 09:17

Alissa_Yara schreef:
Het is namelijk zo dat ze bij de verkoop erbij hebben gezegd van: we komen nog wel af en toe kijken want we hebben het er moeilijk mee. Ik dacht natuurlijk van ja dat is goed, af en toe komen kijken daar heb ik geen problemen mee. Maar nu komen ze vaak kijken én ze halen hem uit de stal. Dat was niet de afspraak. Ze zijn natuurlijk wel de vorige eigenaren maar ze hebben er nu in feite niks meer mee te maken dus ik vind dat ze blij moeten zijn dat ze nog mogen komen kijken, voor hetzelfde geld had ik meteen in het begin al gezegd; verkocht is verkocht en jullie hebben er nu niks meer mee te maken.
(Het is trouwens een moeder en een dochter van ongeveer 20, dus ik vind het een beetje vreemd dat die dat op die leeftijd niet beseffen)..

Wat is idd af en toe. Dit gaat te ver, een keer aankomen waaien om te aaien is prima mits jij er zelf bij bent en er toestemming is gegeven. Anders valt het gewoon onder diefstal volgens mij. Een ander heeft van jou paard af te blijven. Als je ze belt kan je aangeven dat je echt niet blij bent dat ze zonder jou zomaar naar het paard zijn gegaan en het uit stal hebben gehaald en dat je dus bij deze wil dat het alleen nog op afspraak gebeurt; en houden ze zich daar niet aan dan zijn ze niet meer welkom. Take it or leave it.

kobuss1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 09:32

O werkelijk??! Bij mij mogen mn stal genoten mn paard uit de box halen om ze buiten te zetten ofzo, maar mensen die niet op stal staan bij mij zouden dus ook niet met mijn paard aan de wandel mogen gaan zonder mijn toestemming!
Ik zou dan ook aangeven aan die mensen dat ze inderdaad maar langs kunnen komen als jij er bent, en als je er niet bent kunnen ze komen kijken, en een aai geven maar that's it lijkt me. Ik zou het ook gelijk aangeven hoor, misschien hebben ze er helemaal niet over nagedacht, en als jij het zegt dringt het misschien tot ze door. Zou het uiteraard wel op een normale manier brengen, daar kom je (meestal) het verste mee. Denk dat ze het wel zullen begrijpen? Zo niet, dan inderdaad iedereen bij je op stal inlichten dat zij deze mensen ook aanspreken als ze er weer met je paard vandoor willen gaan!

enriqo09

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 10:36

ik zou het inderdaad gewoon rustig zeggen en niet gelijk hun aanvallen ondanks het jou paard is natuurlijk maar laat het duidelijk merken dat je dit niet wilt en nu dan gelijk wel duidelijk afspreken wat jezelf wel vind kunnen en wat niet.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 10:40

Alissa_Yara schreef:

Zoals je zegt, verkocht is verkocht. Jij hebt geen enkele plicht tegenover die mensen, of ze het moeilijk hebben, hoe ze eroverheen komen, is hun probleem. Anders hadden ze t peerd moeten houden, zo simpel is het. Laat van hun probleem niet jouw probleem maken meid!

Ik zou ze echt opbellen en zeggen dat je in het telefoongesprek laatst had aangegeven dat je niet op stal zou zijn, en dat je gehoord hebt dat ze toch zijn langsgekomen, dat je het helemaal niet erg vindt dat ze af en toe een langs komen maar dan alleen op afspraak als jij er bij bent.
Bij elk protest of tegenargument gewoon vlakaf blijven aangeven dat dat niet uitmaakt, dat je het niet wilt hebben zonder dat jij erbij bent. Als ze echt vervelend zouden gaan doen (je weet het maar nooit) dan zou ik het helemaal afkappen. Het is gewoon graag of niet.

Dees90

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 11:33

Vind het al knap dat je het rustig wil vragen..
Zou echt pissig zijn! Wat achterlijk zeg.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 11:39

Ik zou ook pissig zijn, maar aan de andere kant, ik denk niet dat de mensen begrijpen dat dit niet kan
het is altijd hun paard geweest en hebben kunnend oen wat ze wilden, en zal wennen zijn dat dat nu niet meer zomaar kan.
ik denk niet dat ze het kwaad bedoelen

Ik vind het juist fijn om contact te hebben met oud eigenaren van mijn paarden en nieuwe eigenaren van mijn ex paarden. ( Al wonen ze allemaal ver weg en komen niet wekelijks langs)

Rustig bellen en uitleggen waarom je het niet prettig vind bereik je het meeste mee

Char_elle

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 11:47

Hier zou ik inderdaad ook een beetje raar van opkijken!!
Je zou toch met die mensen af kunnen spreken dat ze af en toe een keer komen als jij er bij bent. Ik denk dat als ze dat 3 keer gedaan hebben het al snel over is. Dat blijven ze echt geen jaar lang elke week doen hoor :')

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 11:51

Wat idioot zeg, goed dat je er wat van gaat zeggen. Zou ook de pensioneigenaar en de andere pensionklanten inlichten zodat die ook een oogje in het zeil houden.

Sowieso mogen ze alleen komen kijken als ze dat voraf met jou besproken hebben vind ik

Marian01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 11:52

Kijken als jij erzelf bij bent, is prima. Heel leuk als het op die manier kan gaan.
Maar uit een stal halen wanneer jij er niet bent, noch er iets van weet is not done.
Ik zou ook op een rustige manier uitleggen dat je dit niet wilt. Als je wil uitleggen waarom niet is leif van je, maar zou al niet eens hoeven.
Succes, ik hoop dat ze het begrijpen, en meer afstand kunnen nemen.
( Paard is trouwens wel een lucky horse om zoveel liefde te kennen..zal niet voor niets zijn ;-) )

Maydine

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 11:56

Ik zou ze toch vriendelijk doch dringend verzoeken niet meer te komen anders dan wanneer jij er ook bent!
Het is nu jou paard en als jij het vervelend vind hebben ze zich aan te passen aan jou.
Ik zou het niet pikken in ieder geval en zou er toch graag bij willen zijn als de vorige eigenaren willen komen kijken, zeker wanneer het paard ook uit de stal etc gehaald word..

Paardenmeis1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 11:58

Heb je ze al gebeld?

jiperdepip

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 12:01

gwoon even het een en ander met deze mensen doorspreken, zo voorkom je een hoop misverstanden
duidelijkheid is voor beide kanten fijn lijkt mij.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 12:01

Bijzonder. Ik zou ze bellen en vragen of ze de volgende keer een afspraak willen maken met jouw en dat ze dan met paard mogen wandelen...en dat je het fijn vind omdat eens in de zoveel tijd te doen, maar niet zomaar als zij dat willen, dat het nu jouw paard is..

Dan zou ik vragen of de pensionbaas een oogje in het zeil wil houden en hun alleen buiten de box wil houden..stel dat er wat gebeurd, alles kan gebeuren, paard schrikt en trekt zich los en is kreupel, doe maar een dwarsstraat, dat soort ongelukken wil je zelf hebben, als het moet en niet een ongevraagde bezoeker.

laResidence

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 12:05

Goed dat je van plan bent om het rustig te bespreken. In dit leven maak je sneller vijanden dan vrienden.
Denk dat er onbewust wat verschillende verwachtingen gewekt zijn en die kunnen beter snel de wereld uit geholpen worden.
Zou zelf benoemen dat ze in 2 weken nu 3 keer geweest zijn en vragen of het ze geholpen heeft om het afscheid te verwerken. Hopelijk snappen ze de hint en zo niet dan zou ik te kennen geven dat ik, met paard, graag over wil tot de orde van de dag, dat spontane bezoeken daar niet bij passen en dat je ze verder af en toe per mail op de hoogte zult houden van het wel en wee van het paard.
Succes!