Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
love_shyboy schreef:suuzepuus schreef:omdat hetop hun terrein is misschien?
Dus als je toevallig even over een prive weggetje rijd met je paard, en je vald er zonder cap af, zijn de eigenaren van dat weggetje aansprakelijk?
suuzepuus schreef:omdat hetop hun terrein is misschien?

Sita_ schreef:Het spijt me zeer, maar waarom moeilijk doen over dat je een cap moet opzetten?
Nu ben ik zelf ook geen trouwe capdrager geweest, tegenwoordig heb ik hem wel vaak op, maar ik zou daar verder niet moeilijk over doen voor dat half uur of uur per dag dat ik rijd...
Chaos schreef:Sure.
Ik heb me bewust aan gemeld voor de lezing, altijd interessant.
Ook over kopen/verkopen, lessen geven, pensioneigenaren etc.
Voor ons eigen bedrijf geldt dat onze bedrijfsverzekering het verplicht stelt dat iedereen een cap draagt.
Zapata schreef:Als ik zonder cap wil rijden en er gebeurt wat..lijkt me toch dat ik zelf aansprakelijk ben..
Het is algemeen bekend waarom een cap is uitgevonden, en als IK de keus maak hem niet te dragen, vind ook dat het mijn eigen verantwoording is..en ik niet de verantwoording bij een ander kan en mag leggen..
Of je nu op een eigen paard of een ander paard stapt..JIJ stap op zonder cap..
Rij zelf zeker ook wel eens zonder cap, maar ben me wel bewust van t feit dat het mijn eigen verantwoording is..
Al rij ik meestal wel gewoon met mn cap hoor...en zeker naar buiten!!