rijden met chaps of met laarzen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

BenaLaars

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 22:50

ik vind chaps niet zo lekker rijden, mis erg veel steun ermee

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 22:51

Ik draag het liefst mijn leren rijschoenen met leren chaps. Ademt goed en kan voor en na het rijden de chaps lekker afdoen! Dat is voor mij het grootste voordeel.

Maar ik draag vaker rubberen laarzen, ik moet door de blubber....

_Witch_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 22:56

Ik heb altijd met chaps gereden..
Chaps zijn wel fijner omdat ze flexibel zijn... laarzen zijn wat stijver en je krijgt ze moeilijk aan en uit.
Maar ligt er ook aan wat voor chaps of laarzen je aanhebt.
leren of plastic.

Dieltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 16:13

Ik had voorheen ook altijd laarzen maar deze sloten niet mooi aan om mijn been, heb toen dus chaps genomen, eerst had ik er stalschoenen bij maar ik heb nu wel jophurs :Y)
In de zomer vind ik het vooral heel fijn als ik die chaps na het rijden er zo af kan halen met die warmte *\o/*
En ik vind jophurs ook niet de allermooiste schoenen maar van die bruine met zo'n rit aan de voorkant, daar ben ik toch erg blij mee :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 18:42

Ik vind mij leren laarzen veel lekkerder rijden dan chaps. Ligt misschien ook veel aan wat voor laarzen en chaps je hebt. Verkies wel jophurs met chaps boven rubbere laarzen. Maar heb leren laarzen wil niet anders meer.

Hilde_Elisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 19:04

Ik vind Jodphurs met chaps het lekkerst rijden! Persoonlijk vind ik dat er ook het mooist uit zien, maar dat is natuurlijk geen goede reden ;)
In de winkel had ik jodphurs en laarzen gepast. Bij de jodphurs zaten de chaps strakker om mijn been heen dan bij de laarzen en dat vond ik fijner zitten. Ook bij het rijden vind ik het fijn, al geef ik toe, ik heb nog niet echt met laarzen gereden, dus ik weet ook niet hoe dat rijdt.

xrowenx

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 22:15

ik heb ze allebij, maar rijlaarzen vindt ik er mooier uitzien, maar chaps kun je makkelijk af doen en dan heb je stal schoenen! en ideaal in ze zomer, kunnen je benen lekker luchten :D ! eigelijkt maakt het dus niet veel uit....

lovesrosalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 14:54

chaps kun je makkelijk uitdoen als je benen te warm hebben.

_Monii_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 15:07

ik kan mijn enkels niet goed bewegen in rijlaarzen..

Sabzje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 20:27

Wissel de laarzen en de chaps af.
De chaps heb ik meestal aan als ik gewoon even simpel wil rondrijden. Buitenritje, een sprongetje.
De laarzen rijd ik mee als ik sirieus dressuurmatig wil rijden richting wedstrijd of ga lessen.

Flosje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 20:29

Geef mij maar chaps!!! Zeker als je lange dagen op stal maakt is het heerlijk als je ze af kan doen... ook als je een stuk moet lopen/fietsen doe ik dit liever alleen op mijn schoenen.
Ik vind het ook fijn dat ik voor mijn gevoel mijn enkel vrijer kan bewegen zeg maar, ik kan veel makkelijker m'n hakken uitdrukken als bij laarzen (kan ook komen omdat ik het niet gewend ben, rijd alleen wedstrijden met laarzen, maar heb nu zelfs leren chaps gekocht ;-))

wwr

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 20:36

Ik heb periodes dat ik alleen met laarzen rijd, maar soms heb ik weer eens zin in jotphurs & chaps en dan trek ik ze weer aan.
Het maakt me eigenlijk niks uit, alleen ben ik met laarzen sneller met aantrekken en die passen beter in de winter (ik heb bulten op mijn voeten in de winter, en mijn laarzen zijn een halve maat groter, maar anders zit ik bij de jotphurs in de herenmaat en die pas ik niet).
Maar qua beweging maakt het niks uit, misschien zijn mijn laarzen zelfs nog wel soepeler.

_Chip

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-11 13:59

Ik ben begonnen met van die standaard rubberen laarzen en rijd nu eigenlijk altijd met chaps.. en ben er heel tevreden mee, heb t idee dat je echt goed leert hoe je je voeten moet houden.
Bij laarzen (van die rubberen laarzen hoor, geen leren) staan je voeten als het ware, ja naja stijver.. Als je dan over stapt naar chaps & joppie's heb je heel veel kans dat je je voeten moeilijk stil kan houden. (ervaring :P )

En ik heb nogal grote kuiten die niet goed in laarzen passen, de ideale oplossing, chaps! :D

nowylover

Re: rijden met chaps of met laarzen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-11 21:19

Ik heb eerst altijd met rijlaarzen gereden, maar mijn kuit werd te breed voor die laarzen en sinds een tijdje terug ben ik overgestapt op chaps met jophurs en dat bevalt prima. Is erg groot gemak. Chaps in/bij de stal en voor/na het rijden er af. En dan heb je ook nog fijne stalschoenen. Al heb ik ook een klein tijdje gekregen lerenrijlaarzen(gingen na een tijdje kapot) gehad en die waren ook erg fijn en daardoor lagen mijn benen wel heel mooi stil.

Maar ik vind chaps voor mensen met dikkere kuiten een super goede oplossing.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-11 21:26

Momenteel met chaps omdat dat beter is voor de ontsteking in mijn been ;)

Patatt

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-11 21:37

Heb chaps voor in de week en op wedstrijd lederen rijlaarzen

renzo03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 10:23

Ik vind het rijden met chaps niet zo fijn omdat je toch de stevigheid van de laarzen mist. Dus daarom kies ik liever om met laarzen te rijden.

xMalouu

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 10:59

Ik heb jodphurs van Ariat met veters. Ik vind ze ideaal, ze zitten gewoon heerlijk!
Ik gebruik ze nu voor op de manege. Je moet wel wat meer letten op een stiller been, maar dit vind ik juist een voordeel.
Voor het 'mooie' kan je beter laarzen nemen. Ik denk dat je gewoon moet testen wat jij het prettigst vindt. Maar ik zou sowieso wel voor leer gaan. Het ligt er natuurlijk ook aan wat je er mee doet, rijd je alleen op een manege of ga je ook stallen uitmesten en het paard ook echt verzorgen. Als je alleen op een manege rijdt kan je misschien beter laarzen nemen. Want ze worden dan toch (bijna) niet vies.

max66

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-11 11:53

mmm, de meningen verschillen dus een beetje. Als ik naar stal ga doe ik altijd stalschoenen aan en als ik ga rijden verwissel ik ze op stal voor rijlaarzen (die staan daar standaard). Ik vind chaps ook best mooi staan, alleen als je niet rijdt doe je neem ik aan je chaps uit en dan loop je op je jophurs. Die vind ik juist zo lelijk....! Ik kan natuurlijk ook chaps boven mijn stalschoenen doen (hebben ook een hakje).

Ik zal het eens uitproberen! Bedankt voor jullie meningen.

Deejay1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 16:10

Heb een tijdje met chaps gereden,, ze zijn veel soepeler.. Maar nu toch over gegaan op leren rijlaarzen. xd

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 16:28

je hebt ook gaithers, in combinatie met jodhpurs zien die eruit als leren rijlaarzen. Ze voelen ook stijver, dat vind ik fijn :)

En je kunt natuurlijk altijd je chaps aanhouden als je loopt hoor...

Faya__

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 16:30

Chaps gewoon thuis :j en laarzen op wedstrijd, vind laarzen voor geen meter zitten maar vroeger op de vereniging waren ze verplicht met wedstrijd.

Mariskavhb

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 17:54

Ik rij altijd met leren laarzen

pingvinii

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 17:58

ik rij met chaps, omdat ik altijd problemen had met mn laarzen uit doen.
Ook omdat ik vrij dunne onder benen heb en met de laarzen dus een heel stuk over is, wat onder het rijden vaak een beetje klapperd.

kinel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 18:09

heb in het verleden met chaps gereden en ben toen overgestapt naar leren rijlaaarzen en ik zou absoluut niet meer anders willen. heb eerst petrie gehad en nu mountainhorse. beide met rits. moet zeggen dat dit heerlijk zit. vooral de mountains.