Knarsen tijdens rijden

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

PanamaD

Re: Knarsen tijdens rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 18:51

Misschien is het geen boosheid dat knarsen maar misschien verveeld je paard zich wel tijdens het rijden. Als ie wel lekker ontspannen loopt en oortjes lekker naar voren heeft. Word je paard wel voldoende uitgedaagd? Of het is een tik, net als zuigen. Ik ken veel paarden die vanuit verveling knarsen. Alleen niet goed voor zijn kiezen en tanden. (slijt sneller)

Ikas

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 22:35

Hoi X sas, ik las je topic en zit exact met hetzelfde probleem. Mijn paard loopt sinds kort de eerste 20 minuten goed en gaat daarna knarsen. Heb jij de oorzaak kunnen achterhalen en wat bleek de oplossing te zijn?

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 08:57

Ibelia14 schreef:
Heb je zijn rug & zadel al na laten kijken?
Het hoeft niet per se iets met de tanden te zijn natuurlijk.
Zo uit hij pijn maar deze pijn kan ergens anders vandaan komen.

Helemaal mee eens. Tandenknarsen ligt misschien helemaal niet aan het bit. Voor hetzelfde geld heeft je paard ergens pijn. Heb hier zelf helaas een slechte ervaring mee....
Ik zou ook de rug en het zadel na laten kijken. Misschien ook nog het gebit, en anders verder zoeken. De laatste oorzaak lijkt mij juist het bit...

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 22:09

ik heb een paard gehad die dat ook deed en bleek later een gebroken kies te hebben [ na foto`s maken ] die lekker aan het ontsteken was
was door de TA vanaf de mond niet te zien wel op de foto ,de kies was tot op het puntje door midden