paardenstartkaart <16?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 12:15

even ten overvloede, want het stond al in een eerdere post, een minimumstokmaat voor een paard (of beter gezegd deelname aan paardenwedstrijden) is er niet in het reglement van de KNHS. Sla het reglement er maar op na :j

en daarover gaat het nu, de rest van je post is wel correct maar niet relevant in dit verband. En idd, het kan best dat er iets fout gaat met het aanvragen van de startpas, maar dat is dus een fout. TS mag vanaf haar twaalfde starten bij de paarden, op een shet of een shire, simple as that.
Laatst bijgewerkt door Lielle op 30-10-11 12:16, in het totaal 1 keer bewerkt

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 12:16

Torius jij doet voorkomen als of elke LR of PC straks een PSV wordt? Want daar weet ik als secretariaat van een LR&PC nog niets van hoor. En ik denk ook dat dat niet gebeurd. Dat zou namelijk niet gunstig zijn voor de KNHS. Dan worden wij namelijk 1 vereniging en nu zijn we 2 verenigingen.
Voor TS is het inderdaad op letten dat ze geen lid is van een PC maar dat was al gezegd. Ik heb nu ook regelmatig een meisje op de startlijst die lid is van een RV en met haar 15 jaar met een D pony tussen de paarden start!

Lielle

Re: paardenstartkaart <16?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 12:23

paar relevante quotes uit het (dressuur)reglement

Artikel 101 - Deelnemers
1. Deelnemers mogen vanaf 1 januari van het jaar waarin de 12-jarige leeftijd bereikt wordt, uitkomen in wedstrijden voor paarden die onder dit reglement worden verreden. Deelnemers mogen vanaf de dag waarop men 6 jaar wordt tot en met 31 december van het jaar waarin men 18 jaar wordt, met een pony deelnemen aan wedstrijden voor ponyruiters.
(zie het verschil in de twee zinnnen!)

artikel 102
3. De minimum schofthoogte van een paard moet voor de klasse ZZ-licht en hoger, zonder hoefijzers gemeten, 148,1 cm zijn.

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 12:25

Even off topic maar nu de ZZ licht bij de basis is zou die laatste regel dan wijzigen?

nicky_rilana

Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 12:27

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 12:33

ik denk niet dat het reglement niet klopt, ik denk dat die pony net 1,48.1 zal zijn.

nicky_rilana

Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 12:35

nee want dan is het geen echte new forest en hij is wel gekeurd dus dat kan niet

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 12:39

overigens heb ik even gekeken bij het KNHS formulier om een nieuw paard aan te melden. Daar is het veld voor stokmaat wel verplicht maar de datum van laatste meting niet. Als je die niet invult zou er dus (in principe) al een belletje moeten afgaan, dat het gaat om een paardenstartkaart. Verder kan ik het formulier niet bekijken helaas.

@nicky, wsl is er dan toch eea anders geregeld, want deze tekst is letterlijk uit het reglememt dat per 1 april 2011 is ingegaan gekopieerd. Ik heb ook geen idee hoe ze dat controleren, want meten voor minimumstokmaat zie ik nergens beschreven staan. wat dat betreft denk ik dus dat je gewoon kunt inschrijven met een D-pony zonder dat er een haan naar kraait. Een shet zal opvallen, maar of een pony nu 1.47 of 1.49 is, lijkt me met het blote oog lastig te zien.

nicky_rilana

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 12:41

ja dat is zo

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 12:45

Het zal inderdaad wel moeilijk te controleren zijn. En daar de amazone duidelijk 18+ is zal daar niet direct op gecontroleerd worden!

Torius16

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 18:43

In Alg Wed regelement staat dat pony tot 8 jaar elk jaar gemeten moet worden. Dus idd laatste meting staat er niet in, maar als je geb datum 2007 invult gaat er idd vast wel een belletje rinkelen.
In het regelement van de KNHS staat eveneens duidelijk wat de KNHS onder een pony verstaat.

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 19:29

Torius16 schreef:
In Alg Wed regelement staat dat pony tot 8 jaar elk jaar gemeten moet worden. Dus idd laatste meting staat er niet in, maar als je geb datum 2007 invult gaat er idd vast wel een belletje rinkelen.
In het regelement van de KNHS staat eveneens duidelijk wat de KNHS onder een pony verstaat.

Maar met een paardenstartkaart is dat niet van belang!