24/7 buiten met inloopstal, scheren???

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

LisErm94

Re: 24/7 buiten met inloopstal, scheren???

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 19:38

Over de hals gesproken,
heeft iemand hier een goede reden om wel een hals op te doen?
Ik twijfel daar namelijk erg aan of dat nodig is, en ik weet er niet voldoende vanaf.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 19:41

ik vind een blote hals dan weer niets, daar verliezen ze ook veel warmte, lijkt me met regen/sneeuw/guur weer nou niet echt comfortabel!

LisErm94

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 19:44

@ opisop_shop: oke, daarom vroeg ik het ook, aangezien in de ruitersportzaak ze het niet aanbevelen en de manen kapot gaan. Denk dat ik maar op zoek ga naar een deken met hals die niet (of niet zo erg) schuurt;p

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 19:46

dan kun je dus beter de halve hals scheren, dan heb je geen deken nodig. Of wat eerder scheren, zodat er alweer wat haar opzit tegen de tijd dat het kouder wordt.
Misschien is een losse hals beter voor de manen, trekt wat minder op de hals.

LisErm94

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 19:50

@opisop_shop: mijne is twee weken geleden geschoren, dus als het echt koud is zit er inderdaad al wat meer haar op. En bedankt voor de tip :)

Sanny_lief

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 19:57

LisErm94 schreef:
@ opisop_shop: oke, daarom vroeg ik het ook, aangezien in de ruitersportzaak ze het niet aanbevelen en de manen kapot gaan. Denk dat ik maar op zoek ga naar een deken met hals die niet (of niet zo erg) schuurt;p

Ik heb een Chilton van Horseware met een losse hals, die laat de manen van mijn paard goed in model. Verder kan ik je niet echt verder helpen. Mijn paard staat in een stal met een uitloop van 2 bij drie meter. Hij is deels geschoren en heeft nu een deken van 150 gram op.

LisErm94

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 22:11

Sanny_lief schreef:
LisErm94 schreef:

Ik heb een Chilton van Horseware met een losse hals, die laat de manen van mijn paard goed in model. Verder kan ik je niet echt verder helpen. Mijn paard staat in een stal met een uitloop van 2 bij drie meter. Hij is deels geschoren en heeft nu een deken van 150 gram op.

Bedankt voor de tip :)

Sanniej_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 02:06

Die van mij worden ook geschoren en staan 24/7 met schuilstal.
alleen de benen laat ik staan dit, omdat er veel kou in de benen trekt.
En die van mij dan de eerste paar dagen niet meer kan lopen.
Het is niet mooi, maar raad het je wel aan.

Verder goede outdoordeken of onderdeken met goeie regendeken ;)

Succes

EDIT: hals is ook geschoren, gaat prima zonder hals deken.

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 02:17

Benen en hoofdje eraan laten en verder scheren en onder een lekkere deken.
Ik heb die van mij wel onder een halsdeken, geen problemen met manen die afgeschuurd worden. Zonder halsdeken merk ik dat ze met flinke wind een beetje stijf word in haar hals. En ik heb ook niet graag dat mijn spieren bloot liggen.
Ze staat als het onder de 10 graden blijft overdag onder een 300 gram, als het rond de 0 blijft gaat ze naar 400. Mocht het echt hard doorzetten krijgt ze daar nog een lekker fleece dekentje onder.

Maxielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 12:46

Je kent je paard uiteraard zelf het beste. Ik zou me als ik de eigenaar was een aantal vragen stellen :

Heeft ze een goede conditie ?
Heeft ze een goede weerstand ?
Heeft ze het normaal gesproken snel koud ?
Is er veel koude wind / tocht bij je stal ?

En rekening houdend met de voorspelling dat het een zeer strenge winter zou gaan worden dit jaar. Voor de zekerheid kun je haar een vitaminespuit geven en om haar extra warm te houden kun je een fleecedeken onder je deken doen, dat is erg warm. Maar ik zou me vooral als ik jou was afvragen of je dit er echt allemaal voor over hebt !

Nathaliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 12:50

Hier staan de paarden ook 24/7 buiten met inloopstal en zijn volledig geschoren.
We hebben er 500 grams opliggen met nek. Als het straks -20 graden wordt zetten we ze snachts wel binnen.
Maar het gaat prima hoor, paarden zijn nog nooit verkouden geworden.

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 14:12

Waarom scheer je geen dekenmodel of streepmodel? Ik proef uit je berichten dat je sowieso wil gaan scheren maar helemaal zou ik gewoon niet doen als je de hals onbedekt wil laten in de vrieskou straks.

de verschillende scheermodellen: http://www.bokt.nl/wiki/Scheren#Jachtmodel

zorroensofie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 16:07

Gewoon niet helemaal scheren, ja kan de hals en benen ook gewoon laten staan, dan kan de pony prima buiten blijven staan met een lekker dekentje op.

_evelien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 21:45

Hier mischien iemand met een voorbeeld van een fries met deken of streeppatroon?