Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
JoyCiej007 schreef:En mijn tip dan? werkte bij mij prima. Opjagen, steeds wat lekkers mee, aaien en weer weggaan e.d. werkte bij die shet dus ook allemaal niet.
xannex123 schreef:JessicaD88 schreef:Wat heel erg goed werkt is de pony opjaagen. Klinkt misschien gek maar dan gegarandeerd dat je na een paar keer je pony steeds gewoon kunt vangen. Zorg wel dat de wei niet te groot is anders werkt het niet. Je moet namelijk in staat zijn de pony niet stil te laten staan.
Je komt de wei in met longeerzweep (kan evt ook met halstertouw), probeert haar te pakken. Rent ze weg, zorg je dan je haar laat rennen. Hoeft niet keihard, maar zodanig dat ze niet gaat stappen. Zo ga je even door en vervolgens probeer je dr nog een keer te pakken. Vaak lukt het dan al, maar rent ze dan weer weg, jaag je dr weer op. Dit net zo lang tot je dr hebt. Werkt prima en na een paar dagen laat ze zich gelijk vangen!
ik weet niet of je mijn hele bericht hebt gelezen maar dit valt bij mij onder (soort van) join-up in de wei
_Kaira_ schreef:Nouja als je echt ten einde raad bent.. en anderhalf uur is lang hea !
Dan zou ik het ook op hebben gegeven.. ik zou niet weten wat te doen na anderhalf uur..
Hoe zou jij dit hebben aangepakt dan ?
Maar ik zou mijn paard ook niet in een grote wei doen als ik een uur achter hem aan zou moeten lopen. Dan zou meneer mooi mogen verhuizen naar een kleiner wei'tje. Eventueel afzetten (ligt eraan hoe groot de wei ook is) en in plaats van dat jij je de plumpes loopt, laat haar maar is de plumpes lopen.