cissy schreef:je moet het eerst zo makkelijk mogelijk maken voor je paard zodat ze kan wennen, langzaam ga je de ruimte verkleinen als ze zich ermee vertrouwd voelt. Dat zou je zelf ook prettiger vinden denk ik
Nog mooier is het als je straks je paard voor je uit kunt sturen de trailer in en dat ze dan in vertrouwen blijft staan en langzaam achteruit wandelt.
Daar wil je uiteindelijk naartoe, maar je moet eerst zo veilig mogelijk gaan beginnen in een zo groot mogelijke ruime trailer. Als ze dan ontdekt dat ze echt niet dood gaat daarbinnen en ook niet als ze gewoon rustig eruit loopt dan heb je al de helft gewonnen en kun je verder uitbouwen naar schot terug en stang erachter.
Je zou ook nog de voorstang eruit kunnen halen zodat je meer ruimte hebt en niet steeds hoeft te bukken onder de stang door. Uiteraard wel voordeurtje dicht laten voor geval dat....
En als ze dan braaf is gelijk belonen met je stem, prijs dr maar de hemel in en geef dr wat lekkers. Niet lokken met voer maar belonen mag wel.
Een voorlader nemen is ook een optie maar dat kost meer geld dan een poosje oefenen...
De voorstang is geen enkel probleem. Ik heb voldoende tijd om haar los te maken, dan ga ik onder de stang door en kom bij haar te staan en dan pas krijgt ze het commando om achteruit te gaan. Het lijkt erop dat ze altijd wacht tot ze weet dat ze mij niet mee kan sleuren vooraleer ze springt.. Tis een gekkerd maar wel o zo lief :p

.