Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Maar ik heb zo'n 6 brillen die ik afwissel.
En de monturen zijn altijd breder dan mijn gezicht, de pootje moeten altijd naar binnen worden gebogen, maar daar wordt-ie wel ietsjes minder stabiel van.
), maar ook die krijgen de poten versteld hoor. Ook van dat kunststof dat ze eerste moeten verhitten enzo. Maar ik sta in de winkel ook altijd bijkans op mijn kop om te checken of ie nu goed zit.

Dus toen ben ik hem steeds vaker gaan dragen, opgevemoment ook steeds vaker bij de paarden. Met m'n auto rijlessen vond ik het wel irritant (geen mee kleurende glazen, dus had soms wel eens heel irritant zonnebril over m'n gewone bril). Tot ik steeds meer paarden ging zadelmak maken en die bril eens in de bak is gevallen en we hem een week niet hebben terug gevonden (toen was ik het ook zat en heb lenzen genomen, mocht eerder nooit van m'n ouders, te duur etc. zeurde er al jaren om). Had dus toen lenzen genomen, na ong. een week komt de bril weer boven water uhh zand.. Beetje verbogen maar gewoon nog heel (en we hebben gewoon doorgereden, gelongeerd, en zadelmak gemaakt..
), had hem dus weer terug. Op het moment kies ik vaak, of bril of lenzen of toch maar op de tast. Soms heb ik zo'n drukke dag, dat ik er zo giga vroeg uit moet (dan krijg ik me lenzen echt niet prettig in, heb ik er de hele dag last van) dat ik snel m'n bril op zet. Kom ik thuis en ga ik naar de paarden heb ik 9 van de 10 keer ook geen tijd om m'n lenzen in te doen (en nu gaan ze bij mij al snel en makkelijk in), dan rijd ik vaak gewoon zonder bril (helemaal met jong spul... maarja dan ben je ook alleen in de bak en zo heel slecht zie ik ook weer niet) 
Ook met mensen die verder weg waren, gezichten kon ik niet zien (jah ik zag waar de ogen of de mond zaten, kleur haar en of het lang of kort was (en alles er tussen..)) dus leerde aan de hand van hele lichaamshouding om mensen in te schatten. 
Dus bril nooit meer afgedaan.
Ik heb altijd een potje oogdruppels mee, als ik last heb van mijn droge ogen, gewoon wat druppelen en ik kan er weer tegen