Probleemkuit in combinatie met winterrijlaarzen.. HELP!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Rinske

Re: Probleemkuit in combinatie met winterrijlaarzen.. HELP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 11:13

Er zijn 2 modellen van Mountain Horse die wel eens aan je vraag zouden kunnen voldoen. Ik heb zelf ook lange onderbenen en altijd het probleem dat laarzen te kort (en krap) zijn. Mijn kuitmaat is 40,5cm.
Ik heb zelf de Mountain Horse Active Winter Rider, een heerlijke laars die ook voor de wat bredere kuiten en lange benen geschikt zijn. Ik heb hoogte 50 en breedte 40,5, deze laarzen zitten perfect, en heeeeeeerlijk warm <3 .
Dit zijn ze: http://mountainhorseusa.com/active-winter-rider.html

Verder is er ook nog de Mountain Horse Stella Polaris, ook weer een lange laars die voor de wat bredere kuit ook geschikt is. Ik vind hem overigens ook echt prachtig <3 .
http://mountainhorseusa.com/stella-polaris.html

Je zou de maten even om kunnen rekenen, maar volgens mij moet het met jou maten wel passen :j .

Anne.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-11 11:16

Thanks :) Ik heb ze inderdaad gezien, maar ik betwijfel erg of ze wel goed waterdicht zijn.. Hoe bevallen ze jou wat dat betreft? Ik welke omstandigheden gebruik jij die laars? :)

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 11:20

Ik loop er tot ritshoogte (bij de enkels) mee door de bagger. Ik ben/was niet echt een slechtweer ruiter dus echt rijden in de stromende regen doe ik bijvoorbeeld niet. Maar ik heb nog nooit natte voeten/benen gehad :) .

Anne.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-11 11:29

Ik denk dat het in dat geval niet echt te vergekijken valt met mijn situatie. Ik sta op een buitenstal waar ik met weer en wind kom. Paarden staan om een KM lopen van het erf af, en dat door de blub. Het liefst heb ik laarzen waarmee ik mijn paard kan halen, op kan zadelen en mee weg kan rijden. Iig bedankt! :)

Ik denk dat ik tóch voor de muckboots ga, tot nu toe lijkt me dat de beste oplossing :)

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 14:52

Die zien er sowieso erg waterproof uit!
Vind die MH hierboven ook erg mooi btw!

corientjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 14:57

Ik had precies hetzelfde probleem alleen dan andersom
Dikke kuiten (42/43)
Korte benen (ook 42/43)
Ik heb winterlaarzen van BR :)
Erg fijne
Waren destijds eerst 70 maar afgeprijsd naar 50
ze zijn lang maar bij mij een flink stuk ingezakt door dat ik ze optrok hoe hoog me benen waren :)