Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Falona schreef:In Nederland zijn de autopapieren landelijk geregeld, voor alle automerken hetzelfde dus. Het enige verschil is dat de papieren in de loop der jaren veranderd zijn en je dus voor een oude auto nog de oude uitvoering van de papieren hebt en voor een nieuwe auto de nieuwe versie.
Dat atest waar jij het over hebt en wat per merk anders is kennen wij in Nederland dus niet. Dus ja, dat is per land verschillen
Evelli schreef:Je kan het er niet alleen op laten zetten omdat het een lesauto is. Dus dat argument klopt niet.
Zal wel per type verschillen. Reed in een Toyota Hiace, niet heel erg nieuw.
Mijn starlet heeft ook vanaf het begin af aan een trekhaak, maar kogeldruk staat niet in de papieren. Dus dat klopt ook niet. Onze andere autos staat het ook niet op de papieren.
Falona schreef:Ik heb het ook over iets anders, maar dat attest (of identiteitsbewijs van de auto) waar jij het over hebt kennen wij in NL niet, daar hebben wij het kentekenbewijs voor. Geen idee wat ze met die attesten van de fabrikant doen, bij de auto zitten ze iig niet.
Dana01 schreef:volgens mij is de kogeldruk altijd vermeld op het typeplaatje van de trekhaak, als je me je kenteken pb't kan ik het misschien voor je opzoeken in de database van mijn werk.
Paul11 schreef:Uiteindelijk welke max kogeldruk jouw combinatie - "auto - trailer" - mag hebben wordt wel bepaald door of de trekhaak of de auto of de koppeling van de trailer, afhankelijk welke van de drie de laagste waarden heeft .
petitparis schreef:tja trekhaakfabrikanten maken nu eenmaal geen modellen die maar onder 1 type auto passen anders is de kostprijs veel te hoog in verhouding met hun winstmarge.
Ik geloof anders wel dat 75kg een courante maximale kogeldruk is voor middenklaswagens die qua trekvermogen gelimiteerd zijn rond hun eigen gewicht...
Misschien heb ik erover gelezen, maar welk model van BMW heb jij, al zou het moeten lukken dat ik iemand met dezelfde wagen en ongeveer bouwjaar ken...