is dit normaal?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-11 17:36

Mijn vriend vind dit overigens de leukste tijd van het jaar op werkgebied. (baalt er wel van dat hij ons zo weinig ziet hoor)

Een paar vrienden van ons nemen ieder jaar vakantie van hun baan om mais te kunnen gaan rijden bij een loonwerker.

doezel2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-11 17:39

caroline_max schreef:
Wij zorgen dat 'onze' jongens elke 2 uur uit de trekker komen voor (jawel; 2 hele!) bakjes koffie, en vaak neem ik ook nog wat lekkers voor ze mee dan. Ze lunchen wel onder het rijden, maar dat willen ze zelf. Ik breng de koffie omdat ze niet hun machines alleen willen laten, en ze soms ver van ons huis zijn (dus dan kost het teveel tijd). En s'avonds zorg ik voor warm eten, en komen ze allemaal netjes bij ons thuis in de keuken eten hoor. Het is seizoenswerk, het moet eraf en tja soms zijn dat idd hele lange dagen ja. Afgelopen week zijn ze hier 2 dagen bezig geweest van 7 uur smorgens tot 23 uur s'avonds.

Als je vriend het niet prettig vindt zo, of niet veilig zou hij eens met die kameraad van hem moeten praten. Beetje vreemd dat die hem gewoon smeerd? Lijkt mij niet zo netjes als jouw vriend het alleen maar doet om hem te helpen.

warm eten dat krijgen ze niet eens. mijn vriend vind het juist leuk op die tijden na en hij baalt als die kammeraad wel zomaar weg kan
ik kan er helaas niets tegen doen

doezel2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-11 17:42

Brainless schreef:
Maar het is en blijft zijn keuze om zijn maat te helpen.
Blijkbaar heeft hij dus geen problemen met zijn werktijden.

dat heeft ie wel maar ja de rest heeft grof gezecht schijt aan hem en toch vind hij het leuk (op de tijden na)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-11 17:42

jess8 schreef:
tja hij vind het leuk en word boos op mij als ie niet mag gaan dan komt het er op neer dat ik zijn vrijheid niet geef nou sorry dat doe ik wel maar ik let er wel op dat ie niet te gek gaat

Hoe oud is je vriend?

doezel2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-11 17:45

xGaab schreef:
Het is seizoens werk, in de zomer hebben de loonwerkers het altijd drukker dan in de winter, dus ja in de zomer, worden er klokjes rond gewerkt! Ook helaas bij ons bedrijf! Tuurlijk wel met rij tijden pauzes. Bij mijn vaders bedrijf hebben de werk nemers, ontbijt pauze, half uur,(machine uit en in de keuken) 11 koffie tijd, van een kwartier, in de keuken, 1 uur etenstijd, half uur, in de keuken, 4 uur, koffietijd, in de keuken, 7 uur etenstijd, in de keuken. Mochten ze daarna nog moeten werken is er ieder uur een verplicht kwartiertje rust. Waarom, omdat die werknemers, het geld moeten verdienen, en dus goed behandeld moeten worden.

Maar om het even te hebben, over die waaghalzen op de weg ( ik rij ook trekker, werk bij een loonwerker(mijnvader)) Het zijn meestal die jongens van een jaar of 16 die al de hele dag op die trekker zitten, en er niet uit komen! Die veroorzaken de gevaren. Niet de ouderen, maar die jonge jongens!

helaas is hij geen loonwerker dus verdient niet ze hel veel(vind ik) en vaak als iemand niet kan word hij opgebelt anders hoeft ie niet te helpen heel raar vind ik het daar gaan

doezel2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-11 17:47

Ayasha schreef:
jess8 schreef:
tja hij vind het leuk en word boos op mij als ie niet mag gaan dan komt het er op neer dat ik zijn vrijheid niet geef nou sorry dat doe ik wel maar ik let er wel op dat ie niet te gek gaat

Hoe oud is je vriend?

mijn vriend is 30

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-11 17:48

Maar het is nog steeds zijn beslissing om er te blijven werken.

Hij is daar niet in loondienst zei je...wat doet hij dan normaal voor werk?

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-11 17:49

jess8 schreef:
helaas is hij geen loonwerker dus verdient niet ze hel veel(vind ik) en vaak als iemand niet kan word hij opgebelt anders hoeft ie niet te helpen heel raar vind ik het daar gaan

Dit vind ik dan weer heel logisch. Hij is de aflossing. Dan is het toch niet zo gek als hij niet afgelost wordt? Dat het eigen personeel eerst aan het werk gezet wordt, lijkt me ook heel normaal.

En iemand die 30 is, moet toch wel op zijn strepen kunnen gaan staan als hij iets niet wil of juist wel. Moet eerlijk zeggen dat ik verwacht had dat je vriend véél jonger was na het lezen van dit topic...

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-11 17:50

jess8 schreef:
mijn vriend is 30

Denk je dan niet dat ie zelf kan beslissen waar en hoe lang ie werkt en onder welke voorwaarde? :?
Je geeft hem idd zijn vrijheid niet als je het hem wil verbieden.
Het is zijn keuze om er te werken, hij wil die uren kloppen, prima, zijn zaak, niet laten zeuren er over als hij thuis komt en verder gewoon laten doen.

doezel2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-11 17:51

Brainless schreef:
Maar het is nog steeds zijn beslissing om er te blijven werken.

Hij is daar niet in loondienst zei je...wat doet hij dan normaal voor werk?

momenteel het prbleem is ze bellen hem allen als ie nodig is ander totaal niet

doezel2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-11 17:52

PriscaZ schreef:
jess8 schreef:

Dit vind ik dan weer heel logisch. Hij is de aflossing. Dan is het toch niet zo gek als hij niet afgelost wordt? Dat het eigen personeel eerst aan het werk gezet wordt, lijkt me ook heel normaal.

En iemand die 30 is, moet toch wel op zijn strepen kunnen gaan staan als hij iets niet wil of juist wel. Moet eerlijk zeggen dat ik verwacht had dat je vriend véél jonger was na het lezen van dit topic...

ten eerste het zijn alemaal vrienden .
en als mijn vriend nodig is dan belle ze anders niet
ten 2de hij kan niet op zijn strepen staan vooral niet met dit doort werk

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-11 17:54

Maar hij is daar toch niet in (loon)dienst?
Dus zijn ze hem toch ook niet een minimaal aantal uren verplicht te geven?

Hij kan dan ook nee zeggen (wat blijkbaar heel moeilijk is voor hem).
Maar het heeft geen zin dat jij ruzie met hem er over gaat maken.

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-11 17:55

Ook al zijn het allemaal vrienden er is iemand die het geld betaald. Daar kan hij gewoon mee in overleg. Vrienden of niet. Waarom zou dat met dit soort werk niet kunnen?

En nogmaals, dit is zijn werk niet. Dan is het niet meer dan normaal dat hij alleen gevraagd wordt als de vaste mensen niet kunnen. Vaste mensen kunnen moeilijk thuis blijven, omdat hij mais wil rijden.

doezel2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-11 17:59

Brainless schreef:
Maar hij is daar toch niet in (loon)dienst?
Dus zijn ze hem toch ook niet een minimaal aantal uren verplicht te geven?

Hij kan dan ook nee zeggen (wat blijkbaar heel moeilijk is voor hem).
Maar het heeft geen zin dat jij ruzie met hem er over gaat maken.

klopt niemand is daar in loondienst hij moet zelfs smoesen verzinnen om niet te gaan werken hie gaat het er anders aan toe mijn gevoel (die van hem ok langzamer hand iok) is dat ze misbruik van hem maken
als vrienden ga je ook biertje drinken of uit of zo doen ze wel alleenm zonder mijn vriend hij kan alleen maar komen opdagen als er ieyts moet gebeuren(niemand begrijpt me dan)

doezel2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-11 18:03

[quote="PriscaZ"]Ook al zijn het allemaal vrienden er is iemand die het geld betaald. Daar kan hij gewoon mee in overleg. Vrienden of niet. Waarom zou dat met dit soort werk niet kunnen?

En nogmaals, dit is zijn werk niet. Dan is het niet meer dan normaal dat hij alleen gevraagd wordt als de vaste mensen niet kunnen. Vaste mensen kunnen moeilijk thuis blijven, omdat hij mais wil rijden.[/quote

niemadn is er vast als mijn vriend nie tkan dan bellen ze hem allen maar als het echt nood is dan zegt mijn vriend ja dag echt niet
het gaat er echt anders an toe dan ergens anders. hij heeft nu het gevoel dat hij msibruikt word ( zo van we bellen hem hij zegt toch altijd ja) en verder ho ma vrienden gan ok vaan uit zonder mijn vriend hij hoort totaal niet meer bij de vrienden kring ja allen voor de dingen de de kammeraad niet ka n(en de kammeraad lui in de bank gaat zitten

Laura_x_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-11 18:06

jess8 schreef:
Laura_x_ schreef:
Ja, dat is normaal. Tenminste, mijn vriend draait af en toe ook mee. Zijn broer is nog erger, die werkt soms van 's morgens 5 tot 's nachts half 2. Tja, het mais zal er toch af moeten, voor de vorst.

wat is af en toe 1 dag of meerderen achter elkaar?

Ligt eraan. Soms de hele week, soms één dagje. Ligt eraan wat er te doen is. Maar dat heb je ook met rooien toch?

GittekeZ1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-11 18:09

De werk tijden zijn voor deze tijd op dit moment normaal
Dat hij bij jou klaagt als vriendin is ook normaal meestal krijg je de soep heter
dan de werkelijkheid
Maar hij wil ook even klagen niet alles is altijd leuk
Denk wel aan je relatie laat hem zelf beslissen en steun hem
meer is niet nodig
wees blij dat hij werk heeft er zijn er genoeg zonder

laat hem zelf beslissen hij zecht ja

doezel2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-11 18:17

GittekeZ1 schreef:
De werk tijden zijn voor deze tijd op dit moment normaal
Dat hij bij jou klaagt als vriendin is ook normaal meestal krijg je de soep heter
dan de werkelijkheid
Maar hij wil ook even klagen niet alles is altijd leuk
Denk wel aan je relatie laat hem zelf beslissen en steun hem
meer is niet nodig
wees blij dat hij werk heeft er zijn er genoeg zonder

laat hem zelf beslissen hij zecht ja

hij vind het leuk maar ok weer niet hi heeft het gevoel dat er misbruik van hem gedaan word

GittekeZ1

Re: is dit normaal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-11 18:27

tja dat is altijd moeilijk
ik zou zeggen steun hem in zijn eigen beslissingen maar
maak geen problemen er over dan hangt hij tussen jou en zijn vrienden
dan is het voor hem hellemaal moeilijk
Laat hem genieten en over een paar dagen is het over en heeft hij weer een voldaan gevoel
hoef je ook geen collectes meer te geven goeie doel is al voor zien
je krijgt nooit terug van wat je geeft hou daar rekening mee

Laura_x_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-11 18:27

Waarom zegt hij dan niet dat hij het niet wil doen? Dat hij een dagje minder gaat ofzo? Als hij vindt dat er misbruik van hem wordt gemaakt?

Maar ik zou hem steunen in zijn beslissingen en niet voor hem gaan beslissen ;)

doezel2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-11 18:36

GittekeZ1 schreef:
tja dat is altijd moeilijk
ik zou zeggen steun hem in zijn eigen beslissingen maar
maak geen problemen er over dan hangt hij tussen jou en zijn vrienden
dan is het voor hem hellemaal moeilijk
Laat hem genieten en over een paar dagen is het over en heeft hij weer een voldaan gevoel
hoef je ook geen collectes meer te geven goeie doel is al voor zien
je krijgt nooit terug van wat je geeft hou daar rekening mee

ik vind dat het zijn vrienden niet meer zijn aangezien mijn vriuend allen maar word gebelt als er wat moet doen(het hele jaar door) en dam moet hij van hun vrij vragen (als ie werk had) daar paast hij voor hij zit er aan te denken dat dit zijn laaste jaar word

doezel2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-11 18:37

Laura_x_ schreef:
Waarom zegt hij dan niet dat hij het niet wil doen? Dat hij een dagje minder gaat ofzo? Als hij vindt dat er misbruik van hem wordt gemaakt?

Maar ik zou hem steunen in zijn beslissingen en niet voor hem gaan beslissen ;)

hij krijgt het namelijk nu beetje in de gaten hoe zijn ''vrienden zijn'"
dit is waarschijnlijk de laaste dag van het jaar. en hij zit te denken dan ok voorgoed te stoppen

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-11 18:41

mijn vriend is akkerbouwer en werkte nu voor de regen van half 8 sochtends en is maandagnacht doorgegaan tot 5 uur sochtends toen het oas hard begon te regenen.. het hoort een beetje bij die sector he ;)

Myrthe_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 20:56

Hihi harde werkers, maar ze verdienen volgens mij ook wel lekker hoor:P