Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
(of pech stel dat je net super netjes etc aansprong....dan krijg je toch maar een 6 want ik had het niet gezien..)
CharleyT schreef:En daar is weer zo'n topic in de stijl van oh oh die juryleden. Kan er alleen maar om lachen hoor. Wij als officials zijn het wel gewend, linksom of rechtsom, er is door een bepaalde groep ruiters altijd wel wat te zeuren en te zagen.
Zal niet ontkennen dat zoiets voorkomt, en het hoort ook niet. Maar is dat dan weer zo'n klaagtopic waard?
Ik zou bijna mijn collega juryleden op willen roepen om een boekje open te doen over ruiters en hun aanhang, en wat je allemaal over je heen kunt krijgen.
Maar nee, doen we niet. Want het is en blijft leuk en boeiend om te jureren, en de mindere momenten wegen niet op tegen het plezier.
En daarbij, het is een Hobby, en geen werk, zoals al terecht is opgemerkt. We zijn gewoon mensen net zoals de ruiters die we beoordelen.
Nadeel van zo'n topic is dat het al heel snel generaliserend wordt en een eigen leven gaat leiden.
CharleyT schreef:En daar is weer zo'n topic in de stijl van oh oh die juryleden. Kan er alleen maar om lachen hoor. Wij als officials zijn het wel gewend, linksom of rechtsom, er is door een bepaalde groep ruiters altijd wel wat te zeuren en te zagen.
Zal niet ontkennen dat zoiets voorkomt, en het hoort ook niet. Maar is dat dan weer zo'n klaagtopic waard?
Ik zou bijna mijn collega juryleden op willen roepen om een boekje open te doen over ruiters en hun aanhang, en wat je allemaal over je heen kunt krijgen.
Maar nee, doen we niet. Want het is en blijft leuk en boeiend om te jureren, en de mindere momenten wegen niet op tegen het plezier.
En daarbij, het is een Hobby, en geen werk, zoals al terecht is opgemerkt. We zijn gewoon mensen net zoals de ruiters die we beoordelen.
Nadeel van zo'n topic is dat het al heel snel generaliserend wordt en een eigen leven gaat leiden.

Ik had 7-ens waar ik 5e had en had 5e die eigenlijk een 7e moesten zijn...
) maja het is maar oefenwedstrijd.
Sharonaa_ schreef:had van t weekend ook wedstrijd, maar de jury zat ook maar met 1 oog te kijken leek het. Voor mijn gevoel en ook anderen vonden het dat ik een supernette proef had. soms beter dan de anderen. maar mijn jury zat niet echt geinterresseerd te kijken, maar zat wel met volle interresse te kijken naar een sportpaardtype dat minder liep dan de mijne. Blijkbaar omdat ik geen sportpaard heb, maar een witte E-pony.. ipv een mooi groot zwart/bruin sportpaard.. dit vind ik ook niet kunnen. en soms is dit echt goed te merken helaas. Het is een jury sport, maar als je een bepaald type paard niet leuk vind om naar te kijken en dus ook niet de verdiende punten geeft en opmerkingen erbij zet die niet eens zo zijn geweest.. ik vind dat hier ook geen onderscheid gemaakt mag worden of je nou een pony of een paard hebt, iedereen moet toch gelijkwaardig gejureerd worden als het gewoon goed gaat.