jury kijkt niet tijdens de proef

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Aniek2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 15:06

Als ik er bewust op zou hebben gelet en ik zou echt zien wat TS beschrijft zou ik er achteraf zeker wel wat van zeggen! Maar niet als het gaat om 1 keer omkijken naar de koffiejuffrouw bij wijze van...

aisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 15:09

Ik las van de zomer eens iemand een proef voor en toen hing de jury de gehele proef half uit de auto om een sigaret te roken. Ik vond dit er niet uitzien en ook richting de combinatie niet echt respectvol overkomen. Misschien dat de schrijfster niet tegen de rook kon, maar dan is een pauze inlassen misschien beter. Ik vond dit echt niet kunnen.

orkaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 19:36

Tja als ik moet niezen..dan kun je echt niet 100% je ogen op de combinatie houden dus dan kan het weleens zijn dat ik idd bv een foutje niet heb opgemerkt..
ja jammer maar dan heeft de combinatie gewoon geluk ;) (of pech stel dat je net super netjes etc aansprong....dan krijg je toch maar een 6 want ik had het niet gezien..)

Als iemand echt uit de auto gaat hangen met zijn peuk vind ik persoonlijk niet professioneel..maar goed daar heb ik geen last van want ik rook niet :D

Roxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 22:22

Zoals al eerder gezegd mis je, hoe goed je ook oplet, altijd wel eens ergens iets. Ik heb het een tijd geleden een keer gehad. Combinatie in de ring, mooi galopje, niets aan het handje. Ik kijk heel even in mijn boekje om te kijken wat het nummer van het onderdeel is, hoor ik mijn schrijfster opeens roepen: "OEPS!". Ik kijk en zie nog steeds een mooi galopje. Zegt de schrijfster (een goede vriendin van me die daar echt niet over zal liegen) "hihi, hij gaf me toch een mooie bok!". Heb ik dus niet gezien. Ik heb dus gepunt op wat ik heb gezien, en dat was een zeven. Als een deelnemer of het publiek daaruit concludeert dat ik de hele proef niet op heb zitten letten is dat jammer dan.......... Je kunt nu eenmaal niet altijd alles zien. Juryleden zijn soms net echte mensen! ;)

Paula2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 22:25

ik heb het een keertje gehad toen ik ging schrijven..
de jury was een oudere dame, die soms gewoon zat te lezen wat de ruiter moest doen. dat ze gewoon niet op zat te letten.. en dat ik moest zeggen dat ze al bezig was met het volgende. en dat ze het dan miste en vroeg was het een beetje netjes? waarop ik gewoon zei; ik ben de jury niet. dat bent u! ohjaa. ach geef maar een 6!

Ik vond dit zo raar!

Casca

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 22:41

Het grappigste wat ik een keer heb meegemaakt in dit kader:

Ik reed de ring in (na een sein van de jury dat ik mocht beginnen) en ik stond op X om te groeten, mét dat ik wil groeten zie ik de jury de andere kant op kijken... Gelukkig zat ik op een heel geduldig paard en ben net zo lang blijven staan tot ze mijn kant op keek (zal misschien 10-20 sec zijn geweest)! Ze keek vervolgens heel verontwaardigd dat ik nog steeds op dat punt stond haha! Dus ik groet, zij groet terug, en ik reed lachend verder en zij kon er ook wel om lachen! Had er overigens wel een net cijfer voor.

Maar goed, jury's kunnen nou eenmaal niet alles zien, en hier worden de 'activiteiten' zoals coupons ophalen en koffiebrengen meestal tussen de proeven gedaan.

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 23:01

Roxx schreef:
Juryleden zijn soms net echte mensen! ;)

_/-\o_

996981

Re: jury kijkt niet tijdens de proef

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 23:05

Ik vind het knap dat jij dat merkt joh! tijdens mijn proef ben ik zo geconcentreed en in mezelf dat ik het niet eens zou merken :=

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 23:06

Ik kan me er ook flink over verbazen, heb vaak gehad dat ik als schrijver er goed voor ging zitten om te schrijven en het jurylid vooral over zichzelf wilde praten en dan af en toe zei oh doe maar een 6 niet gezien of doe maar een 7 plaatje klopt wel, terwijl die gewoon echt niet keek, vaak de wat oudere heren juryleden, weet niet of je hier je beklag over kunt doen en of het wat uitmaakt. Als ik zelf proeven rijd heb ik geen tijd om in dat hokje te kijken :P

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 23:13

Ik herken dit zeker.
Toen ik met mijn pony nog reed heb ik een keer gehad dat pas na 8 punten ontdekt werd dat ik niet van hand veranderen had gedaan.

Ik reed al 8 punten op de verkeerde hand..
ik moest op de linkerhand in de rechtergalop aanspringen en ik moest een gebrokenlijn rijden F-X-M terwijl ik Eerst de M en dan pas F tegen kwam.
En ik maar schreeuwen naar paps ik zit fout, ik moest van hand veranderen, maar die jury toetert niet.
Wat moet ik doen?
Na 8 punten ben ik stil gaan staan waarop ze zegt wat doe je?
:+

Ik: dromen, maar niet zo erg als jou!!

Het gekke, ze heeft mij blijkbaar cijfers gegeven voor die 8 punten, maar geen enkel cijfer door gestreept en veranderd terwijl ik opnieuw moest beginnen bij het van hand veranderen.

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 09:47

En daar is weer zo'n topic in de stijl van oh oh die juryleden. Kan er alleen maar om lachen hoor. Wij als officials zijn het wel gewend, linksom of rechtsom, er is door een bepaalde groep ruiters altijd wel wat te zeuren en te zagen.
Zal niet ontkennen dat zoiets voorkomt, en het hoort ook niet. Maar is dat dan weer zo'n klaagtopic waard?
Ik zou bijna mijn collega juryleden op willen roepen om een boekje open te doen over ruiters en hun aanhang, en wat je allemaal over je heen kunt krijgen.
Maar nee, doen we niet. Want het is en blijft leuk en boeiend om te jureren, en de mindere momenten wegen niet op tegen het plezier.
En daarbij, het is een Hobby, en geen werk, zoals al terecht is opgemerkt. We zijn gewoon mensen net zoals de ruiters die we beoordelen.
Nadeel van zo'n topic is dat het al heel snel generaliserend wordt en een eigen leven gaat leiden.

shirleyp
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 10:50

CharleyT schreef:
En daar is weer zo'n topic in de stijl van oh oh die juryleden. Kan er alleen maar om lachen hoor. Wij als officials zijn het wel gewend, linksom of rechtsom, er is door een bepaalde groep ruiters altijd wel wat te zeuren en te zagen.
Zal niet ontkennen dat zoiets voorkomt, en het hoort ook niet. Maar is dat dan weer zo'n klaagtopic waard?
Ik zou bijna mijn collega juryleden op willen roepen om een boekje open te doen over ruiters en hun aanhang, en wat je allemaal over je heen kunt krijgen.
Maar nee, doen we niet. Want het is en blijft leuk en boeiend om te jureren, en de mindere momenten wegen niet op tegen het plezier.
En daarbij, het is een Hobby, en geen werk, zoals al terecht is opgemerkt. We zijn gewoon mensen net zoals de ruiters die we beoordelen.
Nadeel van zo'n topic is dat het al heel snel generaliserend wordt en een eigen leven gaat leiden.

:(:)

Zo is het niet bedoeld. De groep ruiters is gewoon veel groter dan de groep juryleden en klachten vinden dan ook eerder een klankbord. Maak je er niet druk om. Doe er je voordeel mee als er een topic is met een punt van kritiek waar jij je ook wel eens schuldig aan maakt en leg de rest gewoon naast je neer.

Ruiters die starten weten ook wel dat zij en hun mederuiters zich niet altijd even chique gedragen. Zowel bij de ruiters als de juryleden zitten er wel eens rotte of zure appels tussen.

Ik heb hier overigens ook al topics en berichten gezien over juryleden die op ruiters afgeven. Hoort er ook bij.

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 09:13

CharleyT schreef:

Toch zou dat best leuk zijn! een topic waar je voorbeelden geeft over wat je als jury mee maakt....!
Of van je " medewedstrijdconculega's" .....
Ik heb ook al wel wat gekke dingen gezien! dus lijkt me ook best boeiend om te lezen wat voor dingen je als jury over je heen krijgt!

Elise95

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 09:40

Heb wel een keer gehad dat de jury zat te bellen tijdens mijn proef. Vond het wel een beetje associaal, maar de cijfers+commentaar klopte precies met mijn idee, dus zag geen reden om er wat van te zeggen.

Maar voor de rest heb ik absoluut niet te klagen. Meestal zie je dat de juryleden erg hun best doen en de meesten blijven ook nog wat langer om er vragen aan te stellen. +:)+

arans

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 18:34

Ik heb dit niet meegemaakt, maar ik rij ook weinig wedstrijden.

Waar ik wel een keer het idee had dat de jury niet keek, was toen ik moest apuyeren. Maar ik bleek halverwege de foute kant op te apuyeren. Dus pony stil gezet, andere kant op, maar toen wou de pony niet meer schuin.
Krijg ik mijn coupon te zien, blijkt dat ik hiervoor een 9 heb :?

Ashley5760

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 18:37

Ik merk het ook regelmatig. Met name zie ik het duidelijk als ik AC lijn op rij en de jury gewoon ergens anders naar zit te kijken.

Afgelopen week oefenwedstrijd gehad en op mijn coupon klopte op commentaar van 2 onderdelen helemaal niks := Ik had 7-ens waar ik 5e had en had 5e die eigenlijk een 7e moesten zijn...
Wilde serieus gaan vragen of ze mij niet met de vrouw na mij hadden verwisseld (aangezien die punten hoger had, die bij mijn proefje wel klopte :=) maja het is maar oefenwedstrijd.

Als het op echte wedstrijd gebeurd ook wel eens gehad ga ik er niks van zeggen hoor. Of ik moet echt heel vaak dezelfde jury tegen komen en die moet het dan telkens weer doen...

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 18:39

Bedenk ook eens dat het niet altijd aan de jury ligt he, er zijn ook hordes schrijvers die erg veel moeite hebben met het juist opschrijven van de cijfers. Had er laatst ook een, die schreef erg in verkeerde volgorde. Ik controleer gelukkig altijd de coupons, maar dat doet helaas niet elke jury...

orienta

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 23:13

Juryleden die schrijvers even bij sturen dat komt vaak voor en dat is ook logisch, mensen wil nu eenmaal een duidelijk ingevuld protocol en de juryleden hebben de schrijvers ook niet voor het uitzoeken.

Ik heb weleens gehad dat het jurylid omgedraait zat een groot gedeelte van mijn proef en gezellig met iemand zat te kletsen.
Dat was ook niet heel eventjes, De schrijver moest bij het groeten de jury zes keer moest porren voordat ze door had dat ik al klaar was, dat vond ik echt not done, had 3 regels commentaar op mijn protocol.

Sharonaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 21:20

had van t weekend ook wedstrijd, maar de jury zat ook maar met 1 oog te kijken leek het. Voor mijn gevoel en ook anderen vonden het dat ik een supernette proef had. soms beter dan de anderen. maar mijn jury zat niet echt geinterresseerd te kijken, maar zat wel met volle interresse te kijken naar een sportpaardtype dat minder liep dan de mijne. Blijkbaar omdat ik geen sportpaard heb, maar een witte E-pony.. ipv een mooi groot zwart/bruin sportpaard.. dit vind ik ook niet kunnen. en soms is dit echt goed te merken helaas. Het is een jury sport, maar als je een bepaald type paard niet leuk vind om naar te kijken en dus ook niet de verdiende punten geeft en opmerkingen erbij zet die niet eens zo zijn geweest.. ik vind dat hier ook geen onderscheid gemaakt mag worden of je nou een pony of een paard hebt, iedereen moet toch gelijkwaardig gejureerd worden als het gewoon goed gaat.

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 21:44

zo bijzonder als mensen merken dat een jury niet aan het kijken is... ik merk dat écht niet hoor :=

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 21:51

Sharona, zou je je niet je beter meer concentreren op je proef dan op dat wat de jury doet of wat jij denkt dat hij/zij doet??

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 21:55

Sharonaa_ schreef:
had van t weekend ook wedstrijd, maar de jury zat ook maar met 1 oog te kijken leek het. Voor mijn gevoel en ook anderen vonden het dat ik een supernette proef had. soms beter dan de anderen. maar mijn jury zat niet echt geinterresseerd te kijken, maar zat wel met volle interresse te kijken naar een sportpaardtype dat minder liep dan de mijne. Blijkbaar omdat ik geen sportpaard heb, maar een witte E-pony.. ipv een mooi groot zwart/bruin sportpaard.. dit vind ik ook niet kunnen. en soms is dit echt goed te merken helaas. Het is een jury sport, maar als je een bepaald type paard niet leuk vind om naar te kijken en dus ook niet de verdiende punten geeft en opmerkingen erbij zet die niet eens zo zijn geweest.. ik vind dat hier ook geen onderscheid gemaakt mag worden of je nou een pony of een paard hebt, iedereen moet toch gelijkwaardig gejureerd worden als het gewoon goed gaat.

Ik blijf geirriteerd worden door dit soort posts... Een dressuurproef is geen keuring en het scala der africhting waarnaar beoordeeld wordt is voor iedereen gelijk. Dus het maakt niet uit waar je de ring mee binnen komt, je krijgt gewoon de punten die je op dat moment verdiend. Iedere keer die zelfde rotsmoezen... Laatst beweerde iemand dat ik diegene geen punt had gegeven omdat ze met haar pony bij de paarden reed. Laat ik dat nu zelf ook ruim 6 jaar gedaan hebben. Bovendien was het een erg grote E en had ik niet eens gezien dat het een pony was. Maar het is kennelijk makkelijker om de jury van partijdigheid te beschuldigen dan naar je eigen rijden te kijken...

Roxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 13:31

Ben het helemaal met je eens Anoeska!

Ocean_Child

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 14:02

Wat Anouschka zegt ben ik het wel mee eens. Ik ben zelf geen jury, maar mij werd vaak door andere ruiters en amazones verweten dat ik mijn punten te makkelijk "kreeg" omdat mijn paard zo beeldig was... Dat ik gewoon mijn stinkende best deed werd maar zelden opgemerkt :(

On topic: ik ben jaaaaaaren geleden eens na afloop van mijn proef naar de jury gegaan om te vragen of ze de volgende keer misschien drie minuutjes kon opbrengen om naar mijn proef te kijken. Ze had een niet onaantrekkelijke schrijver naast zich waarmee ze ontzettend de slappe lach had en daardoor niet oplette. Na haar welgemeende excuses ben ik verder gereden. Ik had overigens wel een winstpunt voor een bagger-proef. :roll:

criollolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 14:27

ik heb 1x meegemaakt als schrijfster dat de jury zeer negatief was over het niveau. ( L2 dressuur) hij begon moppen aan mij te vertellen en voor dat ik het wist lagen we om de haverklap in een deuk. het was zomer dus we hadden de ramen open van de auto. achteraf hoorde ik dat mensen ons konden horen lachen aan de andere kant van het terrein......later realiseerde ik mij hoe erg dit eigenlijk was.
er waren momenten bij dat ik gewoon maar een punt noteerde omdat de jury niet gekeken had. toen hij realiseerde dat er nog 4 combinaties moesten en hij nog geen winstpunt had uitgedeeld, moesten er toch maar wat worden weggegeven. uiteindelijk heeft hij deze 4 combies maar een winstpunt gegeven....
dit is al wel een aantal jaartjes geleden. ik lees de laatste tijd weer veel voor en het valt mij juist op dat de jury tegenwoordig wel erg goed kijkt naar de combinatie in de ring.......