MaiNat schreef:Als de pony een tattoo heeft, dan is hij bekend bij het nsps stamboek en heeft hij waarschijnlijk papieren (als je de tattoo kan ontcijferen)
Dat betekent dat zijn vorige eigenaren ook bekend zijn. Misschien dat je die kan benaderen? Ik denk dat het al een oudje is want er wordt nu al een hele tijd niet getatoeerd.
Maar je kan hem toch gewoon ook te koop zetten? In ieder geval succes!
MaiNat schreef:Als de pony een tattoo heeft, dan is hij bekend bij het nsps stamboek en heeft hij waarschijnlijk papieren (als je de tattoo kan ontcijferen)
Dat betekent dat zijn vorige eigenaren ook bekend zijn. Misschien dat je die kan benaderen? Ik denk dat het al een oudje is want er wordt nu al een hele tijd niet getatoeerd.
Maar je kan hem toch gewoon ook te koop zetten? In ieder geval succes!
NSPS is gebeld, tattoo is leesbaar, ID bevestigd: na de fokker/eigenaar heeft nooit iemand de moeite genomen om de pony op naam te zetten of een paspoort aan te vragen. Laat staan te chippen. Ook sneu...
Maar wie wil nou een Shet in deze tijd? En de 'opbrengst' voor een chip/paspoortloze Shet-ruin is nihil.
Dat dekt de gemaakte DA-kosten dus voor geen ene cent...
Als iemand onrechtmatig de pony mij in eigendom heeft gegeven, ben ik toch houder van de pony.
Maar ik neem wel mijn verantwoordelijkheden, die de eigenaar volledig nalaat.
Ik heb de pony volgens haar verkregen dmv de stamboek-inschrijving die zij door de brievenbus heeft gegooid, zonder iets te zeggen.
Dat papiertje is geen eigendomsbewijs, maar daar doelt zij wel op.
Alle juridische en andere molens draaien inmiddels: je kan geen pony dumpen door de brievenbus.