Paard komt klets nat uit de trailer.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 18:51

Mijn fries heeft dit probleem ook.. Komt ook van de trailer met wit schuim op z'n hele lijf en flink pompend. Ik heb nu bedacht om te gaan 'oefenen', eerst in de trailer laden en erbij blijven, dan steeds wat vaker en langer weggaan. Daarna gaan rijden met de trailer met mij erbij in, kijken of dat helpt.
Vrijdag gaan we met hem naar de clubkammpioenschappen, dan moeten we 10 minuutjes met de trailer rijden met hem en dan doe ik hem toch maar geen deken op denk ik, anders kan ik die echt uitwringen!

Het gekke is dat hij heel makkelijk in en uitlaadt, dat vindt hij geen probleem.

Adamootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 18:52

Wij hadden ook een paard dat na iedere trailerrit klets en kletsnat was. Wat was de oorzaak? Angst! Wat stond hij te trillen op zijn benen zeg. En dat terwijl het inladen altijd zonder problemen verliep. We hebben zoveel mogelijk kleine ritjes gemaakt, zodat hij aan de trailer kon wennen. Dit heeft hem grotendeels wel geholpen. Verder hebben we de bovenklep dichtgehouden, zodat er weinig wind bij hem kon komen. Als we op het terrein waren kreeg hij meteen een zweetdeken om.

Dit betekend niet meteen dat jouw paard ook angst ervaart tijdens de rit hoor. Het zou ook kunnen komen doordat hij het gewoonweg moeilijk vind om zijn balans te houden.

Maar goed, om ervoor te zorgen dat hij niet meer gaat zweten moet je uiteraard eerst de oorzaak van het gezweet weten. :o

Laura_x_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 16:34

Mijn paard had dit ook. De laatste keren is ze ontzettend veel op reis geweest met de trailer en toen deed ze dit niet meer. Oplossing: een hooinet erin hangen zodat ze iets te doen hebben :j

funnyhorses

Re: Paard komt klets nat uit de trailer.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 16:46

Ik denk dat een paard ook last kan hebben van claustrofobie.Persoonlijk denk ik dat bij zulke paarden het zelfs beter is om anti doorkijk folie op de raampjes te plakken zodat niks "onverwachts" langs kan zoefen,puur om zoveel mogelijk angstprikkels te beperken bij het paard.

En inderdaad regelmatig met zo'n beestje gaan rijden in trailer en dan na afloop iets leuks doen zoals een bos/buitenrit en een hele lekkere beloning geven,zodat de link naar trailer en leuks/lekkers gelegd kan worden.
En op de heenweg geen deken erop doen,paard moet zn warmte kwijt kunnen nml.

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 22:51

We hebben dat met mijn paard vaak gedaan: mee in de trailer en leuke dingen doen (bosrit). dat hielp geen zier, ze komt altijd drijfnat uit de trailer. ze heeft een hooinet zodat ze wat te doen heeft, maar eet weinig. Manlief rijdt erg rustig, houdt veel rekening met haar, maar ze blijft het rijden een drama vinden. Ze is ook heel onrustig onderweg, bonken en stampen in de bochten (lang leve al die rotondes tegenwoordig). Ze krijgt ook geen deken op, pas als ze uit de trailer komt en dan krijgt ze gauw een deken op. (tenzij de temperatuur ernaar is en het niet nodig is).

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 22:53

sheela schreef:
We hebben dat met mijn paard vaak gedaan: mee in de trailer en leuke dingen doen (bosrit). dat hielp geen zier, ze komt altijd drijfnat uit de trailer. ze heeft een hooinet zodat ze wat te doen heeft, maar eet weinig. Manlief rijdt erg rustig, houdt veel rekening met haar, maar ze blijft het rijden een drama vinden. Ze is ook heel onrustig onderweg, bonken en stampen in de bochten (lang leve al die rotondes tegenwoordig). Ze krijgt ook geen deken op, pas als ze uit de trailer komt en dan krijgt ze gauw een deken op. (tenzij de temperatuur ernaar is en het niet nodig is).

Nah, hoe duidelijk wil je verteld hebben dat je kerel in de ogen van je paard dus duidelijk niet kan rijden met een trailer!
Je zelf het zelf: Ze is ook heel onrustig onderweg, bonken en stampen in de bochten Hoe duidelijk wil je het hebben........

arans

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 22:54

mijn pony kwam dit weekend ook bezweet uit de trailer. zetaat bijna nooit in de trailer en heeft een hele dikke vacht. tijdens het uoto rijden heb ik niks gemerkt van dat ze onrustig was.