Buitenrit, vallen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

hedder

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 12:04

Wanneer een paard echt in paniek is en de ruiter er af ligt, zal het paard meestal naar de stal rennen. Sommigen zullen onderweg al weer bij hun positieven komen en daardoor stoppen. Of bij andere paarden stil blijven staan. Daarom zal een paard in een groep minder snel weg gaan. Je kunt wel thuis zoveel mogelijk oefenen op enge dingen (zeiltjes, paraplu's ed neerleggen bij het rijden). Maar wat hij zal doen als je er afvalt is moeilijk te voorspellen. Je teugels vast blijven houden is wel handig, maar wat als jij achter het paard aan hangt en het paard blijft rennen. Denk dat je dan toch beter los kunt laten.

miss_nadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 12:10

Ik ben laatst met paard en al onderuit gegaan. Paard stond direct weer op maar ik moest even blijven liggen.
Gelukkig bleef ze naast me staan maar kan me goed voorstellen dat ze in paniek toch naar stal zou vluchten. Denk dat je dat niet echt kan voorkomen. In echt panieksituaties gaan ze toch wel.. Ik heb geluk dat ik een vrij coole tinker heb die niet zo snel over de zeik raakt.

Boompje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 13:08

ja kijk maar naar de film paarden (lord of the rings is mooi een voorbeeld)deze hebben ook een training maar ze moeten wel geschikt zijn voor het vak,zou wat zijn rennen ze zo van set af.....en cut! take nummer ontelbaar...whahaha

vuurneon

Re: Buitenrit, vallen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 13:12

Wisselend;
Val ik eraf tijdens een paniekactie, dan rent hij door tot de stal (of tot waar hij de weg niet meer weet :=), maar is het doordat hij in protest komt en ik door een bok eraf ligt gaat hij direct eten of blijft hij gewoon staan.
Ik houd iig hem nooooooooit vast! Risico om meegesleurd te worden is altijd aanwezig en dat vind ik veel te gevaarlijk :n

haffie83

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 14:38

Die van mij heeft me jaren geleden op het strand er afgebokt.
Ik hield de teugels vast en werd meegesleurd na tig maal ho te roepen stond ze stil.
Ik was echt een zand monster en het zag er niet,na dat heeft ze me er nooit meer afgebokt. :)