Dat het alleen bij eventing zou zijn zou ik normaler vinden dan alleen het springen
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Lielle schreef:Ik zie die misbruik echt niet zo, iig niet in de klasses en wedstrijden die ik rijd. Ik start nu bv graag B en L, ook al omdat ik dan niet voor maar 1 minuut op pad ben (twee parcoursen voor punten komt in onze regio maar zelden voor).
Het grote verschil zit hem erin dat je in springen en eventing met een vertrouwenskwestie van je paard te maken hebt. In de dressuur kun je hooguit een proef verkloten en 140 rijden, maar je belandt niet middenin in een hindernis. Bovendien is het (zeker in de eventing) heel gebruikelijk om eens een (veel) lager te rijden (zo zie je bv paarden die Boekelo hebben gelopen ook wel eens in de reguliere Z rubrieken starten), om het paard een vertrouwensrondje te geven.
Ik snpa echt je ophef niet, vind het nogal wat relschoppen en jaloezie. De grote waarde zit hem in het welzijn voor het paard, en niet in de prijzen voor de ruiter.
Je kunt natuurlijk ook nog gaan springen
Marcella, het werkt anders met springen. Je mag tegenwoordig in twee aaneengesloten klasses starten voor punten en prijzen (mits je daarin startgerechtigd bent). dat is dus iets anders dan HC starten. En idd, ook met dressuur kun je degraderen (uit mijn hoofd bij 5 verliespunten, kan ook 10 zijn), of je kunt dispensatie aanvragen.
Citaat:Heb al met knhs "gepraat" dat is dus hetzelfde als bellen met Beatrix.
En voor springen train je ook thuis dus daat gaat niet op. En het uitgangs punt achter flexibel springen is
voor de training van het paard. Die is voor ons toch net zo? Ik zie heel veel frustratie op wedstrijden en denk dat sommige beter stapje terug kunnen doen dan door een te hoge proef heen ploeteren met lage punten, rot gevoel en gespannen paard. Maar het gaat mij erom dat knhs dus zelf maar even die verdeling maakt zonder zich af te vragen of je dit zo maar kan doen, met 2 maten meten.
Marcella_e schreef:Mooie uitleg! Inderdaad je ziet ook vaak dat het eerste parcours bijvoorbeeld B is en de tweede L. Maar als je meer als 40 winstpunten in de bijvoorbeeld de B hebt mag dat toch ook niet meer en moet je topch HC starten?
1carryke schreef:Voetbal en hockey zitten niet bij hetzelfde orgaan. Dat is appels met peren vergelijken denk ik.
En er kunnen heel veel redenen zijn waarom je terug wilt naar andere klasse. Bijv. een paard die het laag niveau wel leuk doet maar zwaarder net niet kan. Nu moet je hem dan maar of verkopen of altijd hc rijden?
Terwijl je in het springen terug kan en dan in die klasse dispensatie aan mag vragen.
Dit is ovrg. niet mijn rede even voor de goede orde. Maar goed ieder recht op zijn eigen mening. Zelf denk ik dat je als leden wel wat gewicht in de schaal mag leggen. Ook de startpas gaat dit nu meer kosten?
Worden mijn proeven nu nog duurder? Ik vind het nu al heel veel 10 e voor proefje toen ik begon was het 4 gulden. Vinden we dit ook allemaal ok? Of zeggen we wat als het 15e wordt? Dat is waar het mij over gaat.
Je kunt wel zeggen dat is wat anders, maar het is ook een beslissing die zomaar uit de lucht komt vallen.
Net als die proeven elke keer anders weer nieuw boekje, ja bestel maar enz enz.
Ben ik blij met knhs? hmm nou nee