Lusitana schreef:Precies, je kunt idealen hebben, maar je moet uiteindelijk doen waar het paard bij floreert.
Foene Griek onderdrukt hoesten op zich niet, dat kan alleen een "kriebelverlammend" middel als codeine bv. Foene Griek helpt de keel verzachten en het is slijmoplossend. (Eigenlijk maakt het slijm gewoon vloeibaarder waardoor het makkelijker verwerkt wordt).
Daarbij is het weerstandverhogend en helpt het met dikker worden (vet verdelen), altijd gunstig in de winter periode.
Maar ik ga niet in tegen eigen ondervindingen wat nadelen betreft, alleen ben ik zelf nog nooit een contra indicatie voor foene Griek tegen gekomen.
Als een paard hoest door irritatie aan de luchtwegen, is het zaak om de irritatie op zich te heffen en dat doet Foene Griek heel goed.
Ventipulmin is geen anti biotica (anti biotica is bacterie dodend), maar een luchtweg verruimer, het voorkomt broncho spasmen en is een middel tegen met name benauwdheid bij paarden waarbij de slijm samenstelling abnormaal is. Het is niet iets om "zomaar" te geven, het is echt voor benauwde paarden, je hebt groot gelijk om dit soort middelen zo lang mogelijk buiten de deur te houden en een en ander eerst aan te kijken.
Verandering van omgeving, is ook verandering van lucht, en dat kan voor gevoelige paarden veel uitmaken.
Ik hoop dat het gunstig uitpakt voor hem.
die andere voordelen van foenegriek wist ik niet, overmorgen toch maar weer een potje halen, bedankt
Als het als voorbehoedsmiddel gebruikt werd, ging dat waarschijnlijk in abnormale hoeveelheden.