Strenge winter opkomst?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Maartenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 19:20

Oeeh lekker met sneeuw erbij! <3
Ik hou van de winter.

_Layco_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-11 15:52

aangezien het vorig jaar ook echt super koud was het de winter steeds
kouder worden denk ik toch echt wel dat ze misschien nog gelijk gaan krijgen..
Maar ik doe geen deken, hij heeft al een redelijke vacht, en om nu nog met
een deken te beginnen heb ik ook weer geen zin in :P

Scum

Re: Strenge winter opkomst?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 16:33

Ik hoor de geruchten ook van die strenge winter. -20 is niet overdreven, dat is het inderdaad de afgelopen 2 jaar geweest (althans bij ons wel).

Ik hoop maar dat het niet waar is. Ik neem aan dat je bedoelt of je met -20 de deken op moet doen?

Dat ligt eraan wat jij met je paard doet. Wij hebben er eentje in de Eifel lopen, dag en nacht buiten. Daar heeft geen enkel paard een deken. Ze krijgen gewoon vanzelf een superdikke vacht.
De paarden die thuis staan heb ik sinds een paar dagen 's nachts wel een deken opgedaan. Want die worden op dit moment weer wedstrijdkaar gemaakt en ze worden flink nat met rijden. Dat droogt niet lekker op als de vacht te dik is.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 13:11

_Layco_ schreef:
Nu zit ik eraan te twijfelen om mn paardje een licht dekentje te geven, want het word dan wel errug
koud.. Dus zouden jullie dan ook een deken op doen of niet ?

Nee, als je niet scheert en je rijd hem niet zeiknat dan hoeft een deken niet. Ook niet met die kou.
Wel genoeg hooi geven zodat ze van binnenuit lekker warm blijven :)

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 13:18

koud ... heeeeerlijk. Maar sneeuw VRESELIJK! Wat een baggerzooi! Je kunt dan de paarden amper buiten hebben.

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 13:25

Ik wist wel dat we een slechte zomer zouden krijgen hoor, mooi voorjaar = slechte zomer ;).

De 'pest' is dat niet alleen de weermensen het voorspellen maar ook de mensen die zich nog verlaten op grootmoeders wijheden en die zeggen het ook.

Ik geloof wel dat we een koude winter krijgen.

Wat die deken betreft, blijf je vollop doortrainen in de winter? En hebben ze 24h/7 toegang tot ruwvoer?

Junia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 14:54

Als jouw paardje gewend is om zonder deken te staan dan zou ik het lekker zo laten. In ieder geval zeker nog niet nu gaan beginnen met een dekentje, dan maakt hij minder vacht aan en vat hij juist eerder kou. Laat die winter eerst maar komen en je paardje lekker zijn vachtje maken. Als hij het dan nog koud heeft kun je altijd nog een deken opleggen om hem warm te houden.

Die van mij krijgt 's winters wel een deken op, maar dit is juist om haar vacht korter te houden. Dus als je denkt dat je paard kou vat moet je naar mijn mening zo laat mogelijk een deken op doen, zodat hij eerst zelf zoveel mogelijk vacht aanmaakt.

monica08

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 14:59

Laat maar komen! Heb al nieuwe dekens aangeschaft en ben voorzien van een binnenbak waar ik in kan rijden en waar de paarden de gehele dag in staan dus voor mij geen probleem :)

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 15:01

monica08 schreef:
Laat maar komen! Heb al nieuwe dekens aangeschaft en ben voorzien van een binnenbak waar ik in kan rijden en waar de paarden de gehele dag in staan dus voor mij geen probleem :)

Zeg kan ik die binnenhal niet van je lenen?

monica08

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 15:09

rowo schreef:
monica08 schreef:

Hmm......

Nee! :')

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 15:27

monica08 schreef:
rowo schreef:

Hmm......

Nee! :')

-O-

Jammer!

Amiigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 15:30

Ja hoor kom maar lenen _O-
Weet niet of de manege eigenaaar dat leuk vind :=