problemen met laarzen dealer

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

xxxxxx2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 08:53

[@xxxxxxx2000: ik wil wel langs lipica gaan, maar het is voor mij niet echt naast de deur... woon in het uiterste puntje van groningen... en ben voltijd student... heb dus neit veel tijd, en omdat het niet naast de deur ligt kost het ook veel benzinegeld...[/quote]

ok, dat is wel een eindje..misschien Lipica bellen, vragen of je foto's mag mailen van de laarzen terwijl je ze aan hebt? misschien kunnen zij al meteen zeggen dat ze gewoon nog moeten inzakken of zien ze igg op de foto al dat er iets mis is, dan rijd je iig niet voor niets.

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 08:56

Mijn Lipica's zijn nu 1,5 jaar oud, en nog steeds kan ik mijn knie niet heel ver doorbuigen. Dat vind ik niet erg, want dat betekent wel dat ze mooi hoog zijn. Ik had er met rijden ook last van, dat heb ik opgelost door mijn beugels een gaatje langer te doen.
Verder heb ik ze niet aan als ik auto rijd, daar zijn ze ook niet voor vind ik. Ik heb ze op stal staan, netjes in een laarzentas.

feike_nr1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-11 08:58

jah klopt, maar had al met ze gemaild, maar ze zitten met het probleem dat ze neit tussen de dealer en klant mogen staan... en wil neit het risico lopen dat ik daar een bedrag meot neerleggen, en dat de dealer zecht dat het niet via hun is gebeurd, dus dat ze er niks aan doen...

en denk dat ik eerst maar naar de dealer ga... hoop dat ze me gewoon behandelen, me stiefpa kan volgende week wel mee.. dus hoop dat het met werk mee zit dat ik heen kan...

en ze zijn wel al ingezakt, en ze kunnen neit verder inzakken... dan gaat het te veel drukken in me enkels e.d....

feike_nr1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-11 09:03

Afbeelding
dit is de laars... hoop dat het te zien is...
Laatst bijgewerkt door feike_nr1 op 11-10-11 09:05, in het totaal 1 keer bewerkt

kleinvosje

Re: problemen met laarzen dealer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 09:05

Nee, je moet de foto eerst even uploaden naar een webalbum, bijvoorbeeld www.mijnalbum.nl . Nu staat ie nog netjes op je pc!

feike_nr1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-11 09:05

is gelukt:D

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 09:06

Inderdaad, gelukt. Ik kan mijn been ook net zo ver buigen hoor, heb hetzelfde model laars.

xxxxxx2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 09:10

ik zou die foto toch mailen aan Lipica je kan toch vragen of zij dit te hoog vinden voor dat model? dan maak je niet meteen kosten en ze staan ook niet perse tussen jou en de dealer in. Vragen staat vrij toch?

feike_nr1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-11 09:13

@kleinvosje: ik kan me beugels wel langer doen, maar dan raak ik ze steeds kwijt, en trek ik steeds me hakken op... heb juist op advies van instructeur en van jury de beugels wat korter... heb regelmatig reactie op coupon gehad van dat me beugels korter moesten dus dan ga ik ze niet nu voor me laarzen langer doen...:S

@xxxxxx2000: jah zal het wel ook naar hun mailen... zullen wel zien wat ze dan zeggen...

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 09:17

Lipica zal er toch niets aan doen :) heb ik ook gedaan en het enige wat ze zeggen is dat ik ze maar terug moest brengen naar de dealer en opnieuw moet laten meten........ en dat ze er dan in de fabriek naar kijken.
Maar was niet echt welkom bij de dealer, werd elke keer afgekafferd...

feike_nr1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-11 09:19

ik moet nu me les in, dus kan ff niet antwoorden... zal zo alles antwoorden als er nog vragen komen... duurt ongeveer 2 uur...

@ Evelli: heb inderdaad ook zo'n gevoel... ben dus ook benieuwd wat ze gaan doen wanneer ik daar ineens voor hun neus sta... ze hebben nu al een maand geen antwoord gegeven en in totaal al 3 keer de telefoon al gewoon opgehangen terwijl ik nog midden in me verhaal zat...

maar jah... moet nu weg...

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 09:24

Om heel eerlijk te zijn vind ik ze nog niet zo ver ingezakt. Kan het niet zo zijn dat je een laars hebt gekocht, die eigenlijk gewoon niet bij het doel wat jij voor ogen hebt met de laars past? Dat kun je de dealer ook niet helemaal aanrekenen.

Maar als het dus idd miscommunicatie is geweest tussen jouw en de dealer kun je evt. ook nog voorstellen of ze de laars niet alsnog kunnen inkorten en de kosten ervoor te delen.

Succes in ieder geval :)

feike_nr1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-11 09:37

hij is daar rond me enkel al heel wat ingezakt... ik had zelf geen model uitgekozen... had tegen de dealer gezecht wat de eisen waren, en zei kwamen toen bij deze laars... ze moesten comfortabel zitten, en extra stevigheid bieden aan me enkels... ook zou ik ze gebruiken voor recreatief rijden (buitenritten) maar ook voor de dressuurwedstrijden...

ik had ze verteld dat het me eerste leren laarzen waren, en dat ik er niet te veel last van wou hebben... tuurlijk in het begin heb je er altijd last van... omdat ik een tijdje niet met me laarzen heb kunnen rijden, rijd ik er nu in totaal 3 of 4 maanden mee... ze zijn wel wat ingezakt daar rond me enkel, maar ze zakken naar binnen in, dus als ze nu nog verder inzakken gaan ze in me enkel drukken... dat is ook niet de bedoeling... heb dan nog blokjes van ongeveer 2 cm erin en nog zijn ze 2 a 3 cm te hoog...

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 09:39

Dan hebben ze je mooi de duurste laars van Lipica aangesmeerd. Dit is niet echt een geschikte laars voor buitenrijden, daar is het model te hoog voor. Er zijn ook modellen die wat lager zijn, je hebt ook een extra hoge dressuurboog erop.

Semmerd

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 10:14

Inderdaad wou ik net zeggen, hebben ze je een dure mee aangesmeerd.
Lijkt me niet echt ideaal om met deze buiten te rijden..
Ik zou inderdaad even langs gaan bij hun (dealer ) even overleggen kom je er niet uit Lipica zelf even benaderen.

feike_nr1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-11 14:29

op zich is zou het buitenrijden geen probleem zijn als ik gewoon normaal in de beugels kon... maar omdat ik nu ook met dressuur niet goed kan rijden met deze laarsen, kan het buiten dus ook niet...

en jah is idd hoge dressuurboom... maar vind het wel mooi, zolang ik er verder geen last van heb...

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 17:56

Aangezien de vraag van de TS meer juridisch is verplaats ik dit topic even naar TAO.
RUI-->TAO