Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Vienna2007 schreef:Gewoon laten enten, kosten doorbelasten (mits ze aangegeven hebben dat ze ook geeent wilden worden), en dan regelen ze zelf maar wat met de dierenarts mbt stempeltje en handtekening in hun eigen boekje.
Pashon schreef:Een paspoort heeft weldegelijk waarde! Met een paspoort kan je een duplicaat papier aanvragen met als gevolg dat je plots eigenaar bent van een paard als je kwaad zou willen.
Die bestaat al een tijdje. Maar bij mijn stallen namen ze genoeg met een kopie van het paspoort. Omdat het wat vervelend was om elke keer met wedstrijden e.d. dat paspoort weet te pakken te krijgen. Dan waren ze niet thuis, dan kon je ze niet vinden. Lastig! _Hyperion_ schreef:Even voor de duidelijkheid:
Jij biedt aan in je eigen vrije tijd om een heleboel paarden te laten enten, zodat ze goedkoper uit zijn.
Het kost jou een hoop geregel en een hoop vrije tijd.
Wellicht ben jij in geld uitgedrukt nu wel goedkoper uit, dan wanneer je de DA gewoon alleen voor jouw paarden liet komen.... maar als je ziet dat het ten koste gaat van jouw vrije tijd en tijd ook even als geld ziet.... is dit dan nog steeds zo'n goede deal?
Voor de anderen ook lekker makkelijk....die hebben de enting goedkoper....EN hoeven er zelf verder niets voor te doen. Het enige dat ze er wel voor moeten doen is op tijd hun paspoort bij jou inleveren. En nu is er klaarblijkelijk een groepje dat het niet gelukt is deze inspanning zelf te verrichten.
En jij gaat je schuldig voelen....
Wat is de reden daarvan? Waarschijnlijk dat jij je verantwoordelijk voelt...schat ik zo in. Maar wie is er werkelijk verantwoordelijk voor het enten van het paard? De eigenaar toch zeker? En als die eigenaar de geringe inspanning van het op tijd inleveren van het paspoort niet kan volbrengen...tja...dan houdt het toch zeker hier en nu op?
Stel....stel dat de DA wel de paarden gaat enten waarvan het paspoort er niet is....dan heb jij vervolgens straks nog weer het één en ander uit te leggen wat ze allemaal moeten doen om toch de sticker en stempels in het paspoort te krijgen....misschien gaan ze daar ook weer niet achteraan....met als gevolg dat de enting niet geregistreerd staat....en ze wel moeten betalen....welk gezeur komt er dan weer voor jou achteraan???? Kortom...allemaal werk en gedoe voor jou, rondom iets dat helemaal niet jouw verantwoordelijkheid is.
Wil je dat?
Om een lang verhaal kort te maken....geen paspoort...niet enten...klaar.... Jij hebt moeite genoeg gedaan lijkt me...en als ik jou was zou ik me de overige moeite besparen.... want deze mensen zijn zelf verantwoordelijk voor wat zij hebben nagelaten en niet jij.

Evelli schreef:Dat is geen nieuwe regel hoor SitaDie bestaat al een tijdje. Maar bij mijn stallen namen ze genoeg met een kopie van het paspoort. Omdat het wat vervelend was om elke keer met wedstrijden e.d. dat paspoort weet te pakken te krijgen. Dan waren ze niet thuis, dan kon je ze niet vinden. Lastig!
van de 3 stallen waar ik tot nu toe heb gestaan, heeft er maar 1 om een kopie gevraagd. Cassidy schreef:Ja maar wat is uiteindelijk het mogelijke gevolg? Dat er paarden op stal staan die niet geent zijn. Want als het al een probleem is om het paspoort in te leveren, zijn ze dan wel in staat om de entingen zelf te regelen? Wil jij je paard naast een paard hebben staan die een ziekte oploopt omdat hij niet geent is?
Jawel, ik begrijp helemaal dat een enting niet voorkomt dat je paard ziek wordt. Maar een ziek paard naast mijn paard die er wat langer over doet om eroverheen te komen, daar zou ik niet blij mee zijn.
Het is net als met wormenkuren, jij ontwormt je paard braaf maar er hoeft er maar een in te zijn die daar niet serieus mee omgaat, en dan heb jij evengoed een probleem met wormbesmetting (als ze allemaal op het land komen te staan, op stal is dat gevaar minder groot)...