Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Marije_jiplover schreef:Nog steeds niet voldoende voor een paard dat echt alleen maar buiten staat.
En ik betwijfel of het echt genoeg werkt voor >8 uur buiten achter elkaar, maar goed, ik heb het niet uitgetest, ik weet alleen dat 2x vetten per 24 uur niet voldoende is (dat heb ik nl gedaan voordat de smid tijd had om de ringen ertussen te zetten, nadat we vorig jaar eind november wat vroeg verrast werden door sneeuw.
Elmira schreef:Wanneer zetten jullie het winterbeslag eronder?
Mijn smid komt volgende week en ik zit te twijfelen of ik ze er komende week al onder moet slaan..
Ze moet elke 6 weken nieuwe ijzers dus anders wordt het in de week van 1 december..
Zouden we in november al sneeuw krijgen??

kinel schreef:Elmira schreef:Wanneer zetten jullie het winterbeslag eronder?
Mijn smid komt volgende week en ik zit te twijfelen of ik ze er komende week al onder moet slaan..
Ze moet elke 6 weken nieuwe ijzers dus anders wordt het in de week van 1 december..
ik zou als je echt om de zes weken doet nog een ronde wachten.

Elmira schreef:Wanneer zetten jullie het winterbeslag eronder?
Vankje schreef:@TS: Is geheel kunstof beslaan geen optie voor je?![]()
Weet niet of dat in jouw geval zou kunnen, maar daar hoor ik wel goede dingen over
Bij mijn merrie gaan de ijzers er straks onderuit, maar als dat geen optie is zul je idd creatiever moeten zijn.
Mariekje22 schreef:Wil ook sneeuwzolen proberen, maar daar heb je alleen wat aan als er ook echt sneeuw ligt, als t glad is kunnen ze alsnog niet naar buiten, want daar helpen die ringen niet tegen.....