Op vakantie, maar de beesten dan?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

rommulus

Re: Op vakantie, maar de beesten dan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 17:26

neven en of nichten van goede vrienden ??

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 17:32

Ik doe wel eens aan huis/dierenoppas.

Ik vindt dat altijd heel erg leuk, juist als er beesten zijn.
Meestal zijn het huizen van vrienden of collega's.

Heb jij geen collega die dat misschien wel wil doen?

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 17:36

Het lijkt mij ontzettend leuk om te doen. :j
Lekker een weekje in een andere leefomgeving, omringd met dieren. Ja. Leuk!

Heb helaas geen vrij in de weken die jij aangeeft, maar het lijkt mij in ieder geval leuk.
Goede tips zijn er gegeven!

lynne_berna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 17:43

Jammer dat het niet in een vakantie periode valt, ik woon in de buurt van Amersfoort en het had mij wel leuk geleken ;)

Estera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-11 18:30

Geloof me, ik heb echt alles in de omgeving aan vrienden en familie al laten passeren en ondanks het feit dat mijn honden rustig hele dagen alleen gelaten kunnen worden aangezien zij vrij rondlopen, heb je alsnog te maken met feiten als dat mensen te ver weg werken, zelf huisdieren thuis hebben en die dan weer niet achter kunnen laten, of vele andere redenen. Mmmm, blijkbaar moet ik iets aan mijn sociale leven gaan doen :o .

Mochten er hier mensen zijn die het wel leuk lijkt....het zijn echt schatjes ondanks de grootte! En zelf vakantie opnemen is dus niet nodig (mocht je in de buurt werken) :o :D

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 18:55

Als je nou in de herfstvakantie weg was gegaan, dan had ik zo ja gezegd. :D

sillyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 19:10

Roosch schreef:
Als je nou in de herfstvakantie weg was gegaan, dan had ik zo ja gezegd. :D

Ik ook, ben ook heel betrouwbaar :j Ik werk ik in het onderwijs en kan buiten de schoolvakanties helaas geen vrije dagen opnemen. Had graag samen met man wel een weekje in Amersfoort willen zitten hoor :):)

Estera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-11 19:13

Haha, helaas, herfstvakantie is geen optie voor mij. Jammer hoor, is heerlijk vertoeven hier :+

ELpatcho

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 19:15

Nou als je broer de beesten kan doen, is er dan niet ergens een plekje waar de honden kunnen logeren?

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 19:20

Estera schreef:
Ik wil absoluut niet iemand hebben die 2 keer per dag komt of zo. De honden hoeven niet uitgelaten te worden, dat doen ze zelf wel en daarnaast, dan kan mijn broer ze ook wel 's ochtends en 's avonds voeren. Het gaat er juist om dat ik iemand in huis wil, zodat de honden in de avond iemand hebben. Beesten willen toch ook even de aai hebben en de gezelligheid van mensen om zich heen. Het zijn misschien een beetje erfhonden, maar toch vooral huisdieren.

Sorry maar zo denk ik erover: het kan best hoor, je broer die 2 x per dag langskomt om ze te eten te geven. Het is maar voor een weekje. Die kan ze ook ff een aaitje over te koppies doen.

Op t erf gaan ze toch hun eigen gang en ze hebben elkaar, dus........... ik snap t probleem niet.

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 19:23

ik heb vroeger ook zo een week soms 2 weken in huis van kennissen van een stalgenoot gewoond en opgepast. ik kende hun wel via de club(rijvereniging niet zo mega grote) en zei mij maar verder dan hoi of een praatje was het daaroor niet. later was ik er veelvaker om te helpen.

op het laatst verhuisde ik hellaas en was het geen doen om heen en weer te rijden met je eigenhuis en werk.

shetjessweet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 19:27

Ik heb voor mijn pony's in de vakanties een meisje dat er een vergoeding voor krijgt om ze 2x per dag te voeren een de stal uit te mesten en daarnaast regelmatig de mest uit de wei te halen.

Als je (of iemand anders met hetzelfde probleem) besluit een advertentie voor een oppas te zetten: Niet op marktplaats zetten, maar in de lokale weekkrant! Zo hebben wij onze oppas ook gevonden. Op marktplaatst krijg je ontzettend veel reacties van kinderen, pennymeisjes en mensen die niet meer reageren of die veel te ver weg wonen. Lokale krant wordt veel meer gelezen en je hebt meteen de juiste doelgroep. Telefoonnr. erbij zodat je ze meteen persoonlijk spreekt.

Estera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-11 19:36

@ragdollcat: ieder zijn eigen ding, maar ik heb daar toch geen goed gevoel bij. Ik heb het hier over honden die 1 tot 1,5 jaar zijn, waarvan de jongste een asielhond is die ik sinds half augustus heb en die de regels nog moet leren (ik ben huis nummer 6 en de hond is dus net 1 jaar). Misschien had ik het nog wel overwogen als ik mijn vorige combinatie had gehad (trouwe oude hond en mijn momenteel 1,5 jarige), maar geen enkele supervisie over deze honden voor een week lang? Mijn broer gaat echt niet zien of de honden niet per ongeluk niet lekker zijn met 2 keer per dag voeren en een aai over het bolletje. Nee, ik ga op vakantie om even helemaal tot rust te komen, dan moet ik wel het gevoel hebben dat thuis alles op orde is. En de jongste moet eerst wat verder settelen voordat ik dat gevoel heb.

irise456

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 19:40

Ik verzorg een fjord en die mevrouw ging voor 2 maanden op vakantie vroeg aan mij of ik met mijn vriend op het huis wou passen en de dieren.
Zijn veel kippen en konijnen
1 geit
2 shetlanders en 1 fjord
1 hond
en 2 katten en het is op een boederij.

Kwa eten heeft ze geregeld dat ze genoeg heeft voor 2 maanden anders heb ik geld mee gekregen
Geld voor de hoefsmid licht er ook en nummers van bekenden die kunnen helpen.

Tja wat ik krijg geen idee :+

Estera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-11 19:50

Oh en een plek waar de honden kunnen logeren? Dat dient dan een plek te zijn die geheel omheind is (en dan niet 50 cm hoog), en waar in ieder geval niet een andere reu moet lopen. Voornamelijk mijn reu moet echt naar buiten kunnen, die wordt zwaar ongelukkig als hij binnen moet blijven. En dan moet het ook nog eens een plek zijn waar de mensen niet een grote waarde hechten aan hun prachtig aangelegde tuin, aangezien de ongemanierde, lompe, speelse 50 kilo zware, blije asielhond overal dwars door heen dendert (en nee dat vind ik niet goed, maar ze is het nog aan het leren).

Gelukkig zijn ze wel heel lief :D (en niemand die je tuin in durft }> ).

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 20:49

Welke regio zoek je iemand dan?

Homiafortuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 20:54

Ik ga even volgen, want ik zit altijd met hetzelfde probleem. In de zomer is het meestal geen probleem, maar als ik bijvoorbeeld op wintersport wil, dan beginnen de problemen, omdat de paarden dan veel meer werk vragen dan in de zomer, dan lopen ze namelijk op het land. Mijn oproepje op bokt heeft de vorige keer 0,0 opgeleverd.

Dispar_Vulgo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 21:02

Is het voldoende als iemand voor een week bij jullie komt logeren? Dus aanwezig vanaf uur of 18/20 t/m volgende ochtend, en dat de hele week. En dan overdag niet, ivm school/werk/andere verplichtingen.

Ik denk niet dat dat moeilijk is om daar iemand voor te vinden hoor! Ik niet in ieder geval :+

Estera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-11 21:11

Oh, gelukkig iemand die het herkent. Voor allen die genoeg mensen hebben in de omgeving die het graag doen: wees blij en spreek ook vooral je waardering uit! Het is heus zo makkelijk niet.

Ik woon net buiten Hoevelaken en zoek dus iemand die in mijn huis wil zitten en gewoon 's avonds thuis komt uit werk/school. Alle uren overdag dat mensen in huis aanwezig kunnen zijn is een meevaller voor de honden :+

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 21:15

wij gaan eventueel niet langer dan een nachtje weg of anders onafhankelijk van elkaar weg. Dit is een keuze die we gemaakt hebben.

_Hyperion_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 21:19

Ik heb wel een tip voor je voor een supergoed hondenpension (bij Apeldoorn).
Ik heb ook kalven van honden (zeer groot ras) die het daar erg goed naar hun zin hebben. Zijn niet eens bijzonder enthousiast als ik ze weer op kom halen. Meer zo van: oh...hallo ben je daar weer en dan weer verder rommelen op de grote speelweides.
Honden worden daar in aparte groepen gedaan op de weides en als die van jou alleen met z'n tweetjes kunnen kan dat ook.
Het kost wel geld (zag dat je dat als bezwaar noemde) en idd iets meer dan bij een kleinere hond...
Maar ja....vakanties kosten nu eenmaal geld...
En als je een oplossing wilt, zul je hoe dan ook concessies moeten doen, want anders blijf je alle mogelijkheden afwijzen. En als je echt weg wilt...dan moet je er wat voor over hebben...het is niet anders.... zo zie ik het.

Wij hebben als wij op vakantie gaan altijd vrienden in huis, maar soms komt het voor dat we dan toch de honden in pension doen, omdat er vakantie oppassen bij zijn die het handelen van de honden niet zien zitten, vanwege de grootte (terwijl ze heel braaf zijn) uit eigen angst voor grote honden.
Dus dan hebben we alle andere dieren verzorgd...en brengen we de honden alsnog naar een pension. Het is maar voor een weekje, want langer gaan wij nooit weg want dat hou ik niet vol... ik ben veel te graag thuis.

Roverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 21:20

Ik zou heel graag willen komen, alleen heb ik volgensmij in de dagen dat jij hebt aangegeven stage geloof ik.. :P

Estera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-11 21:22

Alle dieren zijn mijn keuze geweest en als ik moet kiezen, gaan de dieren voor. Ik ben echter alleen en dus valt ook alles aan huis, tuin, onderhoud en beesten op mijn schouders. Je hoort me daar niet over klagen hoor, maar met een zware studie en een nog zwaardere baan naast de huis-tuin-beesten-beslommeringen, heb ik geleerd dat het goed is om er soms echt even helemaal uit te gaan en niet 1001 dingen te zien die nog gedaan moeten worden. Ik kan nooit zeggen: doe jij dat even? Dus dan maar op zoek naar iemand die het leuk vindt om een week in mijn huis en beestenbende te kruipen ;)

garny95

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 21:26

Lusitana schreef:
Er schijnt een huisdierenoppasservice te bestaan. Mijn zus heeft daar gebruik van gemaakt voor haar hond en kat.

harstikke prijzig...
ik zit met hetzelfde probleem en het is lastig iemand betrouwbaar te vinden, je hebt ook nog holidaylink.... heb ik ook een jaar gedaan, toen heb ik de honden wel naar een opvang gebracht en een paar dagen voor onze terugkomst zijn die mensen denk ik gevlucht, van het vele werk hier...ze hadden het over een sterfgeval maar hoorde later dat ze dat wel eens eerder aan de hand hadden gehad, het was ze te veel hier, de beesten, het huis en onze tuin ( met veel maaiwerk )

Estera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-11 21:29

@Hyperion: ik ben het helemaal eens met de concessies hoor, valt niets tegen in te brengen! Maar op de eerste plaats moet het inderdaad een goed hondenpension zijn (en ik ben best kritisch) en het geld... als je een vakantie kunt betalen, dan moet dat ook nog wel lukken, maar het geld groeit me niet op de rug, dus als het niet hoeft... Moet het met 1 salaris zien te rooien.