Rijden met regen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Nickyyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 21:09

Met hagel en onweer rij ik niet, hagel doet pijn en onweer vind ik gewoon geen prettig idee...

Maar verder rijd ik gewoon hoor! Paard is niet van suiker en ik gelukkig ook niet :D

En zoals iemand al zei, thuis gewoon lekker een warme douch en daarna een lekker kopje warme chocomel, heerlijk! :j

Sita_

Re: Rijden met regen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 21:11

Soms heb je het niet altijd voor het zeggen wanneer het gaat hagelen, in de buien die nu vallen zit her en der ook fikse hagel.. Had gisteren nml. ook zo'n bui op ons kop.. :\

Nickyyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 21:15

Dat klopt, alleen als het al hagelt stap ik er niet op. Puur omdat dat gewoon vreselijk pijn doet en zeker als je ook nog is koud bent :brr:

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 21:17

Nee, dan stap ik ook niet op.. Dan wacht ik wel even een paar tellen, maar hetzelfde geld ook wel een beetje voor de regen hoor.
Ik stap het liefst droog op, als het tussendoor dan regent maakt het me niet meer uit.. :P

Caro18

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 21:18

Alleen met hele harde wind en onweer rijd ik niet. Ach....en regen....daar kun je je nog een beetje op kleden. :)*

Renske_M

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-11 21:22

Leuk al die reacties :)
Zelf vind ik het soms wel een lastige afweging... als je een tijdje niet bij paard geweest bent wil je toch wel graag rijden maar in de regen is zo vervelend voor beiden, en als je niet serieus traint.. ;)
En tegenwoordig moet ik een stuk lopen en dan met de bus om weer thuis te komen, dan lijken die douche en warme chocomelk wel behoorlijk ver weg |(

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 21:31

Ik rij niet met regen, ik ben ook van suiker :P . Bovendien móét ik niet en is paardlief ook niet echt gecharmeerd van regen. Mevrouw wordt wel zo allemachtig sjaggie van regen dat rijden dan echt gewoon zinloos is, aangezien ik vind dat er minstens één van de twee lol moet hebben. Haar dochter komt met regen gewoon de stal niet eens uit. :') Dus waarom zou ik dan?
Met stormachtig weer kunnen we wel gewoon rijden, dat boeit ze niet. Mij iets meer, maar heb een grote knop op mijn zadel waar ik me bij windvlagen aan vast kan houden. Als het zo hard waait dat de paarden mee wegwaaien lijkt het me logisch dat je er niet op gaat zitten. :D
Onweer gaat vaak gepaard met regen, dus zie boven.
Sneeuw is leuk. Dat wordt óf rijden óf wandelen, als ik de bodem niet vertrouw.

aspro

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 21:34

nou ik heb vaak genoeg meegemaakt
dat ik en een vriendin de paarden hadden
opgehaald en opgezadeld hadden en dat het dan heel hard ging regenen
toen zijn we gewoon opgestapt
we zijn niet van suiker je bent dan toch al nat

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 21:37

Ik rij wel met regen. Maar vandaag was ik het wel vreselijk zat. :(

mooney1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 21:38

Beetje motregen maakt me niet uit.
Maar voor echte plensbuien ben ik allergisch :+
Overigens rijden we altijd alleen maar buiten (bak)

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 21:41

Ik heb een binnenbak, dus er valt vaak droog te rijden. als er nou een wedstrijd is, of het erg druk is in de bak, rijd ik ook rustig in de regen, als het maar niet te hard waait :+ dat striemt zo in je gezicht, houden zowel paard als ik niet van. Mét onweer en hagel rijd ik wel altijd binnen. in de zomer rijd.ik trouwens liever buiten in een buitje dan in de broeierige binnenbak.
Van een fikse bui tijdens buitenritten smelten we ook niet, gelukkig maar :))

Teteltee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 21:47

Heb gisteren nog in de regen gereden hier in het bos, vind het eigenlijk wel lekker dan, zo gezellig herfstig en overal al blaadjes op de grond. Als ik maar weet dat ik daarna lekker kan douchen en op de bank ploffen, haha.

Donkerblauw

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 21:51

Ik heb ook beschikking over een binnenbak, maar het komt wel eens voor dat ik toch buiten moet rijden (springles waarin ik niet meerijd o.i.d.). Een buitje onder het rijden heb ik ook geen problemen mee, net zoals wind (zolang het maar niet boven de windkracht 8 uitkomt). Maar zodra het gaat hagelen, onweren, sneeuwen of écht gaat hozen, ga ik toch (watje als ik ben) lekker naar binnen.
Heb er alleen wel een hekel aan om met natte rijbroek op te stappen, en te gaan rijden. Als het onder het rijden gaat regenen vind ik dat minder vervelend. :7
En inderdaad, in de lente en zomer (of zoals afgelopen week, zelfs in de herfst) is het buiten in de regen veel aangenamer om te rijden dan in zo'n vies broeierige binnenbak. :)

Joost96

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 22:37

Hehe, vandaag was het zo hard aan het regenen hier en het was zo donker en dan is 't paard nogal dwars, dan maar een xtje ff poetsen, vind ie ook helemaal fijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 22:39

Gewoon rijden hoor... Enkel als het onweert of hagelt niet :)

Zaina

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 22:41

Miezerregen vind ik geen probleem, maar als het met bakken uit de lucht komt blijf ik liever thuis.

_Dune_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 06:38

Als het droog is als ik wil vertrekken, of als het miezert, dan ga ik gewoon. Komt het met bakken uit de lucht en moet ik nog gaan, dan vertrek ik niet of later. Een plensbui tijdens het rijden is gewoon dikke pech, meestal rijd ik in het bos dus dan ben je ook niet zomaar thuis.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 06:39

Nope, ik rij niet met regen. Een buitje met buitenrijden moet nog wel kunnen, maar echte regen ga ik niet mijn paard pesten. Mijn merrie heeft een stronthekel aan rijden in de regen, en is dan echt niet te rijden. Ze wordt er alleen maar pis en pisneidig van, en komt in opstand omdat ze NIEt met haar hoofd richting regen wilt lopen :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 13:51

nee ik ben wel een mooi weer ruiter. dus als het niet hoeft...
miezert het iets,dan kan ik het bos in.
koude/sneeuw vind ik minder erg,dan kleed ik me warm aan en eventueel ga ik wat wandelen ofzo.
pony staat 24/7 op de weide dus een dag niet rijden maakt qua beweging niks uit.

Esther43

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 13:54

Ik check de hele dag buienradar al en ik ga op 14:25 uur weg, want dan fiets ik precies tussen 2 buien door :D

Angeliekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 13:57

Hier ook een mooi weer ruiter. Paardlief houdt ook niet zo van rijden in de regen :D Scheelt ook dat ik niet hoef te trainen voor wedstrijden, maar lekker recreatief rij.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 20:06

Het is mij vandaag gelukt om tussen twee buien door een rondje te crossen (nou ja, stappen/tölten) met de bolle *\o/* Maar ik had 'm nog niet teruggezet op de wei of het begon weer te miezeren.

Majolen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 20:26

Ik rij graag in het bos maar als het echt regent en zoals in Nederland meestal het geval lekker blijft regenen zie ik er toch tegenop om te gaan hoor en ga ik dus meestal niet. Ik heb er wel kleding voor en mijn paard vind regen niet erg maar alles wordt zo vies klef in die regenkleding, bah

Amira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 20:27

Haha vanmorgen in de les begon het te miezeren, dus we reden gewoon door. En het ging steeds harder en harder. En toen riep de eigenaar van mijn verzorgpony (die les gaf) "Schuilen!" En toen gingen we dravend de stallen in. Dus dan rijdt ik niet in de regen :+

_Dune_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 20:28

Vandaag geluk gehad op een rit van 3 uur. Op stal goot het, maar aangekomen op het vertrekpunt was het droog. Ook droog door de duinen kunnen rijden, pas toen we in de bossen waren begon het te regenen. Na de pauze de bossen in gegaan en toen regende het weer, in de duinen was het weer droog en aangekomen bij het vertrekpunt begon het pas weer te regenen. Daar even geschuild en weer droog naar huis kunnen rijden.