hoe loop je petri laarzen in? thuis of bij de paarden?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-11 16:57

probleem was dat ik niet zoveel geld heb dus had al wat topics geopend wat kan ik het beste kopen anders in de zomer weer nieuwe schoenen of laarzen enz enz. Heb nu rubberen laarzen maar krijg er zweetvoeten in ielll. misschien ook zonder het warme weer in de zomer en dan lang op die laarzen lopen.
(ik rij trouwens niet elke dag heb geen eigen paard) rij 3x in de week gemiddeld.
Maar de petri laarzen (anky) waren nu 100 euro bij de paardenwinkel in ons dorp.
vandaar dacht ik ik koop die laarzen wel.
hoorde later het het normaal hele dure laarzen zijn.
maar heb geen geld om ook nog andere schoenen erbij te kopen

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-11 17:00

CleovG schreef:
Laarzen zijn gemaakt om mee te rijden en niet om mee te lopen. Als je er mee gaat lopen zakken ze heel anders in dan wanneer je er mee gaat rijden. Dus meteen lekker aan met rijden.

oke dankjewel voor je tip misschien dan toch wisselen met laarzen want ik loop wel veel

Ik help iemand met haar paarden
soms buiten zetten, hooi en water in de weiland geven
dan rij ik vaak maar daarna bv nog een paard longeren en weiland schoonmaken
loop je heel wat af.....
heb me rubberen laarzen nog bewaard misschie die dan ook aan doen als ik de stallen moet doen.
echt met urine komt er niet op ze staan op vlas je haalt de boven laag eraf en schept urine zo de kruiwagen in.
Maar zal voorzichtig met me laarzen zijn :)

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 17:01

je kunt toch gewoon een paar berg schoenen van bristol ofzo doen, heb ik ook, voor 15 euro ben je klaar. houd je dure laarzen netter.

Steef

Re: hoe loop je petri laarzen in? thuis of bij de paarden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 17:05

Fietsen :? Arme knieholtes :')

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-11 17:34

zat net te denken ja heb ze net aangetrokken en voor het eerst trap gelopen...
loop je niet even zo de trap mee af
stapje voor stapje gedaan
ik kan daar niet mee gaan fietsen nee hihi

Waarom zijn die laarzen eigenlijk zo stijf enz?

Rindin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 17:55

mickydo schreef:
Heb nu nieuwe laarzen op maat gemaakt van Lipica , had ze gister voor het eerst aan en ervaarde alleen de stugheid van het nieuwe leer. Verder zitten ze heerlijk en heb ik nergens last van.
Petri's daar in tegen is een ware hel om in te lopen en dan moet je nog maar afwachten of ze ooit lekker gaan zitten...

Heb je dat van ervaring of van horen zeggen? Op mijn oude Petries kan ik namelijk de hele dag wel lopen, zelfs op mn
hurken zitten. Ik zweer erbij!

Sharkj

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 19:50

Ik snap niet dat de meeste mensen die laarzen inlopen zon hel vinden :')
Mijn eerste paar petries vorig jaar , zat ik met 2 weken mee op het paard en nergens last van. Dag 1 gewoon in huis meegelopen , daarna paar keer heen en terug naar stal op de fiets en vervolgens hoppaa het paard op :j
Nu mijn tweede paar petries , heb ik nog hoger aan laten meten om het mij alles mee viel met inlopen. Nog steeds geen last mee eerlijk gezegt , heb ze nu pas 3x een half uurtje aangehad... en daarna even geen tijd meer gehad om er echt op te gaan lopen. Maar moet geen probleem zijn :D

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-11 18:58

Ik heb ze half uurtje aan gehad zal morgen ze langer aantrekken blijf ik toch thuis ik laat wel weten hoe het gaat komende week ;)

irisxpieter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 10:37

Ik zou er nog niet mee gaan rijden maar wel gwn alles mee doen zoals fietsen en asl je heel even snel naar buiten moet ze aantrekken van dat soort dingen enzo ;)

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 20:47

Ik heb mijn petries gelijk bij de paarden aangedaan.
In het begin even lastig met opstappen, maar went snel zat!
Het zijn tenslotte toch paardrijlaarzen :D

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 21:52

Gewoon gelijk mee op het paard stappen... bij mij zaten ze na 2-3x rijden al prima.
Juist niet mee gaan fietsen of traplopen oid, dan zakken ze 'verkeerd' of teveel in.
Verder geen problemen met de stug of hardheid, ik vind het juist wel fijn dat ze wat steviger zijn.

Donkerblauw

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 21:57

Toen ik m'n Petries net had, heb ik er bijna een week af en toe op gelopen, en aan het einde van de week ben ik er mee op 't paard gestapt. Heb daar toen wel pijnlijke voeten én een wondje in m'n knieholte aan overgehouden, maar goed. Het heeft toch zeker wel een week of anderhalf geduurd voordat ze goed zaten. Echt lekker lopen doen ze niet (maar goed, daar zijn ze dan ook niet voor bedoeld), maar rijden, fietsen, o.i.d. is geen enkel probleem meer. :)

Sharkj

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 15:44

Ik loop anders heerlijk op mijn petries :') doe het alleen niet omdat ze er niet voor zijn.
Mijn nieuwe petries heb ik nu 3x een uurtje aangehad thuis en als het straks een beetje (minder regenachtig) weer is dan jump ik er gewoon me paard mee op. Zitten prima :j

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-11 16:11

dankjewel voor alle reacties! ik heb ze gistermiddag voor de tweede keer in huis aan gehad zaten al stukken beter! alleen knie holtes blijven nog gevoelig
Kan ze nu niet elke dag aantrekken tijd gebrek maar zal het wel een paar keer proberen deze week.
Dan er eens mee gaan rijden ;)

Sellina

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 14:26

Ik ben er ook snel mee gaan rijden, echter wel wat blaartjes maarja, hoort erbij denk? :D

jesslam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 14:34

Ik heb ook nieuwe Petries. De man waar ik ze gekocht heeft doet alleen maar leren rijlaarzen. Deze zei ook ga er maar mee fietsen dan worden ze het snelst soepel. Ik ben er gewoon mee op mijn paard gestapt en heb eerlijk gezegd nergens last van. Ik kon er eigenlijk zo mee wegrijden.

TanteSabien

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 14:36

Ik vind dat die dingen niet in te lopen zijn :n

Ze blijven gewoon stug.Heb elke keer weer blaren als ik op de petrie's heb gelopen/gereden dus ze staan nu weg te rotten in de kast :Y)

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 14:40

Inderdaad, meteen mee gaan rijden. Ik kan nog steeds niet op mijn petries lopen, maar ze rijden super. Op stal loop ik meestal op stalschoenen, en dat trek ik mijn laarzen aan zodra ik ga rijden. Daar blijven je laarzen ook nog mooier door.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 14:43

Steef schreef:
Fietsen :? Arme knieholtes :')

Dat heb ik toen die tijd ook gedaan, mijn knieholtes lagen open en zagen bont en blauw. Nooit weer dus. Helaas waren die van mij te hoog (tweedehands overgenomen) dus heb ze uiteindelijk weer verkocht.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 14:44

fietsen lukt bij mij echt niet met nieuwe laarzen.
Ik ben er een week mee gaan wandelen, daarna er op huppakee.