Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Hilli schreef:Van sokken met veel kunstvezels erin gaan je voeten meer zweten en dan gaan je laarzen uiteindelijk ook meer stinken. Rubber ademt/ventileert toch al niet te best, dus probeer katoenen sokken te dragen (die voldoende vocht opnemen).
Ik zou gewoon niet aan je laarzen ruiken
Kaula schreef:Hilli schreef:Van sokken met veel kunstvezels erin gaan je voeten meer zweten en dan gaan je laarzen uiteindelijk ook meer stinken. Rubber ademt/ventileert toch al niet te best, dus probeer katoenen sokken te dragen (die voldoende vocht opnemen).
Ik zou gewoon niet aan je laarzen ruiken
Ik heb juist laatst geleerd geen katoenen sokken te dragen, deze nemen namelijk het vocht op, gevolg: natte sokken, koude voeten en grote kans op blaren. Ik kreeg juist de tip om synthetische sokken te nemen, omdat deze het vocht afvoeren.
Maar het zijn rubber laarzen, vind het niet zo gek dat die gaan stinken...
Hilli schreef:@Kaula,: klopt. Maar als je niet wil dat alle vochtigheid (aanleiding tot stank) in je laarzen blijft hangen zit je er wel aan vast. Of eventueel een dubbel paar sokken, synthetisch onder en katoen eroverheen.

IMJ schreef:Ik heb leren outdoor laarzen die echt stinken omdat ze niet meer helemaal waterdicht zijn. Ik draag ze zeker 2x per dag (hond, paard). Doordat ze eigenlijk de tijd niet krijgen te drogen is de geur van vocht niet meer te harden.
Dus ik heb het gedaan hoor! In de wasmachine. Dacht, nu is het ook niets dus ik probeer het gewoon! Op 30C!
Het heeft geholpen, ze staan sinds gisteren te drogen en ruiken weer een stuk frisser!
Niet ideaal voor leren laarzen maar oke!
zuske schreef:IMJ schreef:Ik heb leren outdoor laarzen die echt stinken omdat ze niet meer helemaal waterdicht zijn. Ik draag ze zeker 2x per dag (hond, paard). Doordat ze eigenlijk de tijd niet krijgen te drogen is de geur van vocht niet meer te harden.
Dus ik heb het gedaan hoor! In de wasmachine. Dacht, nu is het ook niets dus ik probeer het gewoon! Op 30C!
Het heeft geholpen, ze staan sinds gisteren te drogen en ruiken weer een stuk frisser!
Niet ideaal voor leren laarzen maar oke!
Toppie, schijnt ook dat je speciaal leerwasmiddel hebt.
Dareio schreef:Champie_Me schreef:Ik snap niet waarom je niet overweegt nieuwe te kopen?? Als je al deze fratsen gaat uitproberen kom je bijna op de waarde van nieuwe laarzen...
nou geld is eigelijk probleem niet van nieuwe. maar om geschikte te vinden en het passen heb ik vaak moeite mee in de winkel/internet.