Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
quarterH schreef:bedankt voor jullie meedenken.
maar... ik heb uiteraard alle andere opties al bekeken en dit is voor mij met mijn wensen en doelen de beste oplossing.
het is ook niet iets wat ik nu kan kopen maar wil me orienteren naar de mogelijkheden.
het werkt nu wel ok (mini caravan en paard laten vervoeren) maar het zou veel fijner zijn als ik volledig onafhankelijk was. vandaar dat ik een -alles in 1- oplossing zoek. zonder trailer+camper_BE rijbewijs ofzo te gaan doen.
verder nog iemand ervaringen met woongedeeltes in kleine veewagens?
maar als het ooit zover komt kom ik zeker even langs!!
Die dingen zijn echt donders duur. En dan kijk ik nog pas alleen naar de aanschaf. Van het onderhoud per jaar kun je ook met gemak twee keer op vakantie.
quarterH schreef:er zou in principe gewoon 1 paard op staan dan. ik heb er maar 1 in ieder geval![]()
mmmm die grotere zijn weer erg duur snel.... pff waar blijft die staatsloterij??
tja wat is wijsheid... aanhangerrijbewijs of vrachtwagenrijbewijs?
Nikka schreef:Kijk maar eens bij Roelofsen, en dan de Parados Limousine. Dat is een wagentje voor een B rijbewijs, maar iets verlengd. Past achterin nog een bank in en een mini keukentje(spoelbak en bijv een koelkastje). Bij de paarden zitten er bij mij 2 kasten ingebouwd.
Ze zijn alleen niet echt goedkoop.
spatter schreef:de renault master is inderdaad volgens mij de enige bus die kwa ombouw het gunstigste is
ik heb er zelf 10 jaar mee gereden, wel een eigen bouw(door een ander gemaakt)
stevige motor, grote wagen en de grootste bak(aluminium) die er mogelijk is met b rijbewijs
ik mocht 950 kilo laden dus als ik niet teveel zooi mee nam kon ik 2 pony's meenemen
wat ik begreep is dat er een wijziging komt in de regels en dat je in de toekomst tot 4000 of zelfs 4500 mag rijden met een B rijbewijs
dan komt de ruimte om wel met een veewagentje te rijden met B rijbewijs
ik sliep wel in mijn wagentje, gezellig, tussendeurtje open en kijken naar je paard maar nu zou ik er mijn caravannetje achter hangen
je hebt natuurlijk geen E nodig om achter een veewagentje een caranvannetje te hangen, zelfs een 2paardstrailer mocht er gewoon achter
wat betreft kosten viel het bij mij reuze mee
masters zijn redelijk degelijk , je moet alleen de roest in de gaten houden maar mijn beide onderstellen( 2 x 5 jaar mee gereden) hebben gereden tot in de 20 jaar
wegenbelasting had ik niet, viel in de camper regeling en de verzekering was half geld omdat je er zo weinig mee rijdt(dit is wel in Belgie )
spatter schreef:het is ook geen vrachtwagen maar een bus(je) wat je mag rijden met rijbewijs B
daar achter mag je gerust een aanhanger hangen en zolang het trekkend voertuig zwaarder is als de aanhanger heb je geen E nodig
Nikka schreef:Kijk maar eens bij Roelofsen, en dan de Parados Limousine. Dat is een wagentje voor een B rijbewijs, maar iets verlengd. Past achterin nog een bank in en een mini keukentje(spoelbak en bijv een koelkastje). Bij de paarden zitten er bij mij 2 kasten ingebouwd.
Ze zijn alleen niet echt goedkoop.
Kwa veiligheid, wat uberhaupt mag enz enz is het gewoon niet mogelijk met een B rijbewijs blik fatsoenlijk en veilig te rijden met 2 paarden zeker niet, en bij de meeste met 1 ook al niet.
quarterH schreef:wederom dank voor jullie meedenken!
marja, die gooseneck van jou is top maar helaas dat trekt mijn opel corsa'tje niet hahaa!
ik zou hem dan een lang weekend/week of 8 ofzo gebruiken per jaar denk ik.
maar zoals gezegt, ik kan er nu zeker geen betalen, ben puur aan het orienteren of zoiets uberhaupt bestaat en mogelijk is.
quarterH schreef:Nogmaals, ik WIL geen trailer dat is mijn probleem niet ik WIL een vrachtwagen voor paard + woongedeelte.
En 4K per jaar om dingen te huren en dan moet je dus ook nog een hotel vind ik veel weggegooit geld voor een oplossing die ik niet eens wil.
Ik herhaal mijn vraag nog eens, ik ben op zoek naar info en ervaringen en voorbeelden voor ! Rijbewijs wagentje met paard + woongedeelte. In andere oplossingen heb ik geen interesse.