nathalie2302 schreef:Jeetje...dat het er nu zo aan toe gaat. Ik weet nog, toen ik vroegah op de manege reed, dat de meiden uit mijn groepje en ik wel een uur voor de les aanwezig waren (en vroeger ook wel als onze ouders zo vroeg wilden opstaan op hun vrije zaterdag). Heerlijk was dat, paarden werden nog net niet met een tandenborstel haartje voor haartje gepoetsten dat hoefde niemand ons te vertellen..Daarna bleven we de hele middag (mochten wandelen in het bos met de paarden die niet verhuurd werden) en moesten bijna weggesleept worden...
Je vraagt je idd af waarom mensen willen paardrijden als het ze zo tegen staat om dingen te leren....
Inderdaad zo was ik vroeger ook, ik was een ganse middag op de manege en wou gewoon alles leren en met alles helpen 'te klein ik? helemaal niet! kan ik best zelf hoor! dan ga ik toch gewoon op een bak staan, zie je zo lukt het wel,....' Ik wou alles zelf kunnen en was vindingrijk genoeg om het zelf te doen ook, misschien daarom dat ik me nu zo erger aan het feit dat kinderen nu zo lui zijn.
Net zoals met opstijgen, man man wat is de jeugd van tegenwoordig stijf en stram!! ze willen allemaal een beentje of een zetje, niemand kan nog zelfstandig opstijgen met als uitleg dat ze te klein zijn... Sorry maar ik ben 1m65 en kruip zonder problemen op mijn vriendin haar paard die 1m80 groot is en dat op mijn springlengte... waar een wil is is een weg vind ik!
en dat hoefde niemand ons te vertellen..Daarna bleven we de hele middag (mochten wandelen in het bos met de paarden die niet verhuurd werden) en moesten bijna weggesleept worden...
).
daar heeft het paard geen last van, en als ik veel anderen moet helpen dan heb ik niet altijd nog te tijd om die hele staart uit te pluizen. Bij mijn eigen paard doe ik dit wel altijd. Voorderest verzorgt bij ons op de manege de paarden pima