Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
. Chippen is je laatste zorg. Nogmaals ik zou dat lekker even laten rusten. MarvanTom schreef:Wij zijn dringend op zoek naar een pleegpony om onze Tom gezelschap te houden.
Een pony kopen zit er even niet in, maar misschien dat wij iemand kunnen helpen met een gratis stal?
Dan kunnen we elkaar helpen.
MarvanTom schreef:Da-kosten; daar gaat dit alles om...
Bramasole schreef:Nu begrijp ik het wat beter. Chippen is je laatste zorg. Nogmaals ik zou dat lekker even laten rusten.
MarvanTom schreef:Wij zijn dringend op zoek naar een pleegpony om onze Tom gezelschap te houden.
Een pony kopen zit er even niet in, maar misschien dat wij iemand kunnen helpen met een gratis stal?
Dan kunnen we elkaar helpen.
Ik kan hieruit wel lezen dat je de kosten van een eigen pony niet wil dragen en daarom alleen gratis stalling wil aanbieden in ruil voor een maatje voor jullie pony. Heb je daarnaast ook duidelijk gezegd dat de dierenarts kosten voor hun zijn en niet voor jullie? Zijn er afspraken gemaakt omtrent het bekappen en wie dat betaald. Zo ook w.b. het ontwormen?MarvanTom schreef:Da-kosten; daar gaat dit alles om...
Welke da kosten, het chippen, enten etc...
). Met dit soort overeenkomsten kun je beter maar checken dat je op 1 lijn zit. Daar kun je dan op terug komen wanneer het nodig is. 
Bramasole schreef:Ja MamboBeach, dat is voor mij ook duidelijk maar kennelijk niet voor iedereen (alleen al kijkend naar de reactie van Rabin die ook aangeeft dat het voor haar niet duidelijk is). Met dit soort overeenkomsten kun je beter maar checken dat je op 1 lijn zit. Daar kun je dan op terug komen wanneer het nodig is.
Het is namelijk echt heel duidelijk.
Cassidy schreef:Waarom zou je voor een paard van 21 nog een chip regelen?
Nee, je krijgt geen boete als je nu een chip laat zetten. Je bent alleen heel veel geld kwijt. Onnodig veel geld kwijt Paar/Pony mag niet meer naar de slacht, ook niet met chip.

MarvanTom schreef:@ Cassidy: natuurlijk wil de eigenaar nu van de pony af: er zitten DA-kosten aan vast en niet te weinig ook!
Die wil de DA-kosten niet betalen, die wel terecht gemaakt zijn (anders was ie dood gegaan) en wij hadden zelf nooit deze pony willen kopen of hebben of krijgen, onze voorkeur gaat niet uit naar deze pony.
Is puur geweest om Tom een maatje te bezorgen met gratis stalling, want wat kost een Shet nou?
Als de eigenaar de DA-kosten al niet wil betalen, zal het chippen ook niet betaald worden.
Dit is ook een gevalletje pony dumpen geworden.
En daar zijn wij niet mee klaar.
Cassidy schreef:Waarom zou je voor een paard van 21 nog een chip regelen?
Nee, je krijgt geen boete als je nu een chip laat zetten. Je bent alleen heel veel geld kwijt. Onnodig veel geld kwijt Paar/Pony mag niet meer naar de slacht, ook niet met chip.

) 
MamboBeach schreef:Cassidy schreef:Waarom zou je voor een paard van 21 nog een chip regelen?
Daar kun je nog soort van omheen volgens mij, bij de slacht... Het missen van een chip. Het missen van een paspoort met medisch inlegvel en stempel is lastiger. Dan is het in laten slapen door de DA en/of paardje op transport naar Hongarije bijvoorbeeld, dat wil je niet.

Cassidy schreef:Het paard mag idd geslacht worden, ook binnen Nederland. Maar niet voor menselijke consumptie.
En het is helaas ook zo dat heel veel slachterijen in het buitenland goedkoper werken dan in Nederland.
Dus worden hele vrachtwagenladingen naar het buitenland gebracht, en komt het geslachtte vlees weer terug.
Biefstuk die een rondje Europa heeft gehad anyone?

blazelove' schreef:Ikzelf ben dan nu ook aan het twijfelen, en de enige reden die ik nu kan bedenken is omdat het verplicht is.
verder wil ik die van mij zowiezo niet naar de slacht brengen maar cremeren (ja dat is echt zo, ik heb er over nagedacht en sta 100% achter deze keuze) en nu ben ik dus ook bang dat ik, als de tijd zover is, ze hem niet willen aannemen omdat hij niet gechipt is!
)

babet1991 schreef:Aaaa hier een soort gelijk iets...
ik heb hier dus een nieuw paard...
zit alleen een geel boekkie bij,
en een papier,die door de oude eigenaren nog altijd opgestuurd moest worden...
beestje heeft wel chip maar geen paspoort..inprincipe lijkt me,
ben erg benieuwd als hier dan nog kosten achter weg komen?
als ik het papier opstuur?
staat namelijk niets over vermeld..
en neem aan dat paard dan ook soort van illigaal is vervoert:P hihi