Tevreden na wedstrijd

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Morrie05

Re: Tevreden na wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-11 08:56

Ja idd ik heb nu ook een nieuwe instructrice en die zegt ook elke keer je moet voor je zelf rijden niet voor anderen..

Kirov

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 10:53

Het is en blijft een jurysport. Ik heb het al gelezen in dit topic, maar als je daar niet mee om kunt gaan... Ook ik heb er wel eens moeite mee hoor. Maar tot nu toe kan ik het redelijk relativeren. Soms heb ik hele goede punten, maar ging het voor geen meter, maar het is ook wel eens andersom. Mijn paardje kan het er makkelijk uit laten zien, maar heel beroerd laten voelen. Dan doet ie net niet meer dan nodig zeg maar. Er zijn niet veel jury's en instructeurs die daar doorheen kijken. Gelukkig heb ik een vriendin die mn paardje ook wel eens rijdt, die mijn gevoel kan bevestigen. En ik heb instructie gevonden die er wel doorheen kijkt en ons flink aant werk zet. Ik kan met een wedstrijd al tevreden zijn als het losrijden lekker gaat. Vind het alleen zo zonde van het geld als het niet naar wens ging.

Morrie05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-11 10:58

Ik kan wel tegen jurysport hoor ;) Heb eigenlijk ook misschien maar 2 wedstrijden gehad waar ik geen winstpunten bij had en dat was in het begin, en ik heb veel 2 winstpunten in 1 proef achter elkaar gereden dus daar gaat het niet om, het gaat om mijn gevoel na het rijden, niet eens om mijn punten ;)

Lotje02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 11:01

Tja, tijdens een wedstrijd gaat het toch (bijna) nooit zo goed als tijdens het oefenen thuis. Dus ik ben eigenlijk ook nooit supertevreden. Er zijn altijd dingetjes die beter hadden gekund. En dan heb je ook nog een jury die er misschien heel anders tegenaan kijkt.....Maar dat weet je van tevoren, dus ik kan wel genieten en trots zijn op de puntjes die wel goed gingen en de dingen die tov een vorige wedstrijd verbeterd zijn. Ik ben ook altijd supertrots op mijn paard, omdat ze echt haar best heeft gedaan. Ik ben dus niet 100% tevreden, maar ik stap wel bijna altijd met een goed gevoel af.

Girassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 22:55

Morrie05 schreef:
Girassol schreef:
De tip van Setteke vind ik een goede :j

Ik denk ook dat je moet leren om je eigen gedachtegang te kunnen onderbreken en op iets anders te richten. Na je wedstrijd ben je niet tevreden omdat er dingen zijn die beter kunnen en vervolgens baal je ervan dat je nooit tevreden bent na een wedstrijd, op die manier worden negatieve gedachten juist versterkt omdat je van het ene negatieve naar het andere negatieve gaat. Natuurlijk is dit makkelijker gezegd dan gedaan en moet je zelf iets vinden wat voor jou werkt om je negatieve gedachten te kunnen stoppen en er positieve voor in de plaats te zetten (of om de negatieve gedachten in ieder geval los te kunnen laten).

Als ik een wedstrijd heb gereden, heb ik ook altijd punten in mijn hoofd die (veel) beter konden maar ik word nooit boos op mezelf of het paard of wie dan ook. Ik heb wel eens een wedstrijd gehad die voor geen meter ging, maar waar ik wel lol had met het paard. Dan zeg ik daarna ook 'het ging voor geen meter, maar het was wel leuk!' als iemand vraagt hoe het is gegaan. Afgelopen weekend heb ik een wedstrijd gereden en toen ik klaar was, vond ik het zelf niet goed genoeg. Ik wist dat het paard en ik dat veel beter konden dan wat we daar hadden laten zien, maar alsnog kijk ik dan ook naar het positieve. Ik vond dat ik de proef te rommelig had gereden, het kan een stuk beter, maar ik vond het leuk om het paard te rijden en was blij dat hij zo braaf was en zijn best deed ondanks dat het erg warm was. Tot mijn verbazing bleken we nog 1e te zijn ook, dat had ik totaal niet verwacht en dat was een leuke verrassing maar daar doe ik het niet voor. Ik doe het om mijn rijden te verbeteren/meer te leren en omdat ik er veel plezier in heb. Een leuke en ontspannen tijd met het paard en mijn rijden verbeteren zijn voor mij de belangrijkste punten. Een prijs, een compliment en alles wat goed gaat, is extra winst. De dingen die fout gaan, zijn verbeterpunten en die neem ik gewoon mee om verder aan te werken.

Wat ik wil zeggen (na zo'n lang verhaal :P), is dat je vooral je plezier in het rijden van wedstrijden terug moeten vinden en naar wedstrijd rijden te leren kijken op een positieve manier. Nogmaals, dat is natuurlijk makkelijker gezegd dan gedaan maar het is denk ik wel het belangrijkste punt dat je nu hebt om aan te werken en dat heeft waarschijnlijk op geen enkel protocol gestaan als verbeterpunt. Laat onzekerheid en negatieve gedachten de tijd die je doorbrengt met je paard niet verpesten en start met genieten ;)

Jeetje wat een verhaal!! Super bedankt! Als ik het verhaal zo lees krijg ik een beetje een opluchting van binnen... Ik ga dit denk ik nog vaker lezen en zeker voor de wedstrijd :P

Ah dat vind ik echt een groot compliment, dank je! :) Het lukt je echt wel om de knop om te zetten en weer te genieten van wedstrijd rijden. Dat zit nog in je want anders was je er waarschijnlijk allang mee gestopt. Succes! :)

Cash87

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 09:47

Het is en blijft jurysport..
Ik ben eigenlijk altijd wel tevreden, als hij netjes zijn rondje loopt zonder gekke bokkesprongen ben ik tevreden. Als ik niet tevreden ben ligt het meestal aan mij! :+
En soms gaat het ook echt niet, maar ik denk dan maar zo "het is hobby"
Me pa zegt altijd "Als je met net zo'n grote glimlach van je paard afstapt als dat je erop ging vind ik het goed, maak niet uit wat de punten dan zijn"...Ik moet ook echt niet chagerijnig zijn hoor, want dan heeft me pa heel snel gezegd "Stap maar af, en zoek volgende keer maar een andere gek die wel tegen dat gechagerijn kan" :=
Ik kan het ook heel snel van me afzetten als het niet goed ging..maar ik ga een volgende keer dan altijd weer met goede moed de ring in!
Soms zie je weleens mensen die met een gezicht op onweer de ring uitkomen en dan ook nog een volle laag van ouder/begeleider krijgen..nou dat lijkt mij echt verschrikkelijk! :j
Ik ben geen Anky en dat zal ik ook nooit worden...zolang ik maar wel beetje in de punten kan meerijden! ;)

Morrie05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-11 10:11

Ja het blijft zeker een jurysport en daar gaat dit ook niet om....

Ik zat er tijdje over na te denken en in het begin dat ik begon met wedstrijden een jaar geleden was ik ook al blij met kleine dingen en elke keer haalde ik maar winstpunten en vaak 2 per proef en voelde super goed en mensen zeiden ook wat ga je goed joh! En vaak zo van jij haalt toch wel winstpunten, waardoor ik mezelf een beetje een druk oplegde en zeker niet wilde falen tegenover hun en werd de druk hoger om goed te rijden... Denk eerlijk gezegd dat het daardoor gekomen is... Want dit had ik in het begin veel minder.

Kirov

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 13:01

Dat herken ik. In de eerste wedstrijd had ik 3 wp toen 2 toen weer 3. Dus had ik bedacht dat ik die volgende wedstrijd ook wel weer punten zou rijden. Heel enthousiast voor die wedstrijd daarna voor hogere klasse ingeschreven. Dat is natuurlijk de goden verzoeken en inderdaad: Ik reed 183 en 179 punten. Achteraf kon ik er wel erg om lachen. Gelukkig kon ik de klasse nog gewoon wijzigen.

Cash87

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 13:32

Morrie05 schreef:

Ik zat er tijdje over na te denken en in het begin dat ik begon met wedstrijden een jaar geleden was ik ook al blij met kleine dingen en elke keer haalde ik maar winstpunten en vaak 2 per proef en voelde super goed en mensen zeiden ook wat ga je goed joh! En vaak zo van jij haalt toch wel winstpunten, waardoor ik mezelf een beetje een druk oplegde en zeker niet wilde falen tegenover hun en werd de druk hoger om goed te rijden... Denk eerlijk gezegd dat het daardoor gekomen is... Want dit had ik in het begin veel minder.

Als het goed gaat wordt er gelijk vanuit gegaan dat het altijd goed gaat! ;)
Paard kan weleens een slechte dag hebben en de ruiter ook.

Als je wedstrijd goed gaat komt het omdat je paard goed is, gaat het een keer niet goed is komt het omdat de ruiter niet kan rijden..Altijd jammer dat sommige mensen zo denken! :7

Morrie05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-11 14:02

Cash87 schreef:
Morrie05 schreef:

Als het goed gaat wordt er gelijk vanuit gegaan dat het altijd goed gaat! ;)
Paard kan weleens een slechte dag hebben en de ruiter ook.

Als je wedstrijd goed gaat komt het omdat je paard goed is, gaat het een keer niet goed is komt het omdat de ruiter niet kan rijden..Altijd jammer dat sommige mensen zo denken! :7

Inderdaad en daardoor werd voor mij de druk wat hoog maar dat is niet iets wat hun veroorzaken maar wat ik mezelf aandoe en dat weet ik ook wel maar ik kan het nog niet omzetten... We hebben ook zeg maar een groep en starten vaak samen vandaar de druk...

xcares

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 14:19

Dit herken ik wel. Ik had daar ook altijd last van, tot ik ben gaan rijden op de merrie die ik nu nog steeds rij & waar ik aankomend weekend ook voor het eerst officieel mee ga starten.
Zij kwam binnen als een paard waar je niet met je been of hand aan kon komen, dat was een en al drama. Nu kunnen we er gelukkig lekker aan rijden, maar is ze nog steeds erg snel in de stress als er iets gebeurd, wat er dan ook niet meer uit te krijgen is.

Ik heb van haar heel erg geleerd, om het per keer aan te kijken & vooral geen verwachtingen te stellen. de eerste proef die we reden, stapte ik op met het idee; we zien het wel, gaat het goed, gaat het goed, gaat het niet goed, is het jammer. Door die instelling & met die verwachtingen ben ik zelf heel anders en relaxed op haar gaan zitten & resulteerde dat in mijn eerste proef met 197 punten & de tweede proef 179. Tussen de proeven zat een wereld van verschil. Binnen was ze ontzettend relaxed & heb ik echt genoten. Ik was ook zodanig tevreden dat het niet uitmaakte hoe ze buiten zou lopen. Zo ben ik ook daar mijn proef in gegaan, omdat ik weet dat ze buiten alles eng vind. Dat bleek ook tijdens de proef & er kwam niet meer terecht dan een paard dat sterren keek & van de hoefslag sprong, over de hekjes wilden gaan. Ik ben daar toen heel relaxed mee omgegaan, omdat ik weet hoe zij in elkaar zit & het anders alleen maar erger werd.

Toen ik daar klaar was, ben ik voor het eerst na een wedstrijd, helemaal tevreden & trots op mn paard afgestapt, ondanks de belabberde proef in de buitenbaan!

Morrie05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-11 17:24

xcares schreef:
Dit herken ik wel. Ik had daar ook altijd last van, tot ik ben gaan rijden op de merrie die ik nu nog steeds rij & waar ik aankomend weekend ook voor het eerst officieel mee ga starten.
Zij kwam binnen als een paard waar je niet met je been of hand aan kon komen, dat was een en al drama. Nu kunnen we er gelukkig lekker aan rijden, maar is ze nog steeds erg snel in de stress als er iets gebeurd, wat er dan ook niet meer uit te krijgen is.

Ik heb van haar heel erg geleerd, om het per keer aan te kijken & vooral geen verwachtingen te stellen. de eerste proef die we reden, stapte ik op met het idee; we zien het wel, gaat het goed, gaat het goed, gaat het niet goed, is het jammer. Door die instelling & met die verwachtingen ben ik zelf heel anders en relaxed op haar gaan zitten & resulteerde dat in mijn eerste proef met 197 punten & de tweede proef 179. Tussen de proeven zat een wereld van verschil. Binnen was ze ontzettend relaxed & heb ik echt genoten. Ik was ook zodanig tevreden dat het niet uitmaakte hoe ze buiten zou lopen. Zo ben ik ook daar mijn proef in gegaan, omdat ik weet dat ze buiten alles eng vind. Dat bleek ook tijdens de proef & er kwam niet meer terecht dan een paard dat sterren keek & van de hoefslag sprong, over de hekjes wilden gaan. Ik ben daar toen heel relaxed mee omgegaan, omdat ik weet hoe zij in elkaar zit & het anders alleen maar erger werd.

Toen ik daar klaar was, ben ik voor het eerst na een wedstrijd, helemaal tevreden & trots op mn paard afgestapt, ondanks de belabberde proef in de buitenbaan!

Kijk daar heb je een situatie die ik ook snap! Een vriendin van mij haar paard kan als ze iets eng vind helemaal in de stress schieten en keihard achteruit lopen, zij is al blij als ze lekker de bak de heen komt, mijn paardje doet eigenlijk alles wat ik vraag en loopt vrijwel altijd netjes doet niet gek vind hoeken wel eens eng maar daar heb je eigenlijk geen oefeningen dus kan je niet op afgestraft worden.
Iedereen denkt ook dat ze altijd heel braaf is, ja jou paard loopt altijd wel, maar ze weten niet hoe hard ik er ook voor moet trainen, zien alleen maar het stukje dat ik op wedstrijd doe... Dus als het dan fout gaat op wedstrijd voelt het voor mij als falen want mensen denken dat mij paard alles doet dus is het mijn fout... Snap je wat ik bedoel?

superlise

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 17:35

Ik was ook nooit tevreden, tot ik er geen zin meer in had om zo saggerijnig te doen. Ik wordt al snel zenuwachtig wat zich uit in saggerijnigheid voor de wedstrijd laat staan dat ik dat ook nog ben na de wedstrijd.. Ik was er zo klaar mee dat ik het niet leuk meer vond, toen ben ik voor de lol gaan rijden, gewoon als training, gaat het niet lekker dan is dat maar jammer. Nog steeds ben ik niet snel heel tevreden maar ik kan wel sneller zeggen dat ik fijn gereden heb. Binnekort ga ik starten met mijn jonge paard en zit me nu echt al een tijd elke keer toe te spreken dat het niet om de punten gaat maar om de ervaring. Hopen dat ik dat inderdaad na de wedstrijd ook heb, dat ik gewoon fijn rond gehobbeld heb.

Morrie05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-11 17:41

superlise schreef:
Ik was ook nooit tevreden, tot ik er geen zin meer in had om zo saggerijnig te doen. Ik wordt al snel zenuwachtig wat zich uit in saggerijnigheid voor de wedstrijd laat staan dat ik dat ook nog ben na de wedstrijd.. Ik was er zo klaar mee dat ik het niet leuk meer vond, toen ben ik voor de lol gaan rijden, gewoon als training, gaat het niet lekker dan is dat maar jammer. Nog steeds ben ik niet snel heel tevreden maar ik kan wel sneller zeggen dat ik fijn gereden heb. Binnekort ga ik starten met mijn jonge paard en zit me nu echt al een tijd elke keer toe te spreken dat het niet om de punten gaat maar om de ervaring. Hopen dat ik dat inderdaad na de wedstrijd ook heb, dat ik gewoon fijn rond gehobbeld heb.

Idd ik ben er dus ook klaar mee!! Wil er heel graag gewoon lekker weer lol in hebben en evengoed met het idee dat ik wel wil winnen!
Ik kan dus ook erg sjaggie worden als ik zenuwachtig ben!!

setteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 19:04

Dit is een leuk en fijn topic :D .
Het is ook maar net waar je je grenzen legt.
De een is blij als diegene zonder bokkesprongen of gespook door de ring komt.
De ander is pas blij, als het paard het goede gevoel tijdens de training geeft.
Weer een ander is pas blij, als de jury goed punt.
Ik ben pas blij als het paard een goed gevoel gaf, de voorlezer het er goed uit vond zien en de jury goed gepunt heeft :D .

Ik heb hier veel over nagedacht, waar liggen je prioriteiten, waar ben je tevreden mee en wanneer verleg je je grenzen om meer te willen.

Leuke denkstof TS!

xHAGELSLAGx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 19:23

Ik herken het HE-LE-MAAL!
En ja ik heb hetzelfde hoor. echt extract hetzelfde!
Ik rijd Lilo in een proef, half uur later is iedereen geweest denk ik: Ja ik word straks laatste!!
En ja hoor, word ik zomaar 2e met een winstpunt en 224 p.t.!!

Nog 'n picture zien van Lilo & Ik op eerste proef??
http://maaiko.hyves.nl/fotos/1341424494/0/x8as/?pageid=54KNDMPILA80KWGWS

Morrie05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-11 20:27

setteke schreef:
Dit is een leuk en fijn topic :D .
Het is ook maar net waar je je grenzen legt.
De een is blij als diegene zonder bokkesprongen of gespook door de ring komt.
De ander is pas blij, als het paard het goede gevoel tijdens de training geeft.
Weer een ander is pas blij, als de jury goed punt.
Ik ben pas blij als het paard een goed gevoel gaf, de voorlezer het er goed uit vond zien en de jury goed gepunt heeft :D .

Ik heb hier veel over nagedacht, waar liggen je prioriteiten, waar ben je tevreden mee en wanneer verleg je je grenzen om meer te willen.

Leuke denkstof TS!

Hahaha idd! Ik ben ook pas blij als ik een goed gevoel heb maar ik denk gewoon dat ik vaker tevreden moet zijn en meer voor mezelf moet rijden en niet meer moet denken aan wat andere zeggen ;) Makkelijker gezegd dan gedaan... :P
Laatst bijgewerkt door Morrie05 op 06-10-11 20:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Morrie05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-11 20:54

xHAGELSLAGx schreef:
Ik herken het HE-LE-MAAL!
En ja ik heb hetzelfde hoor. echt extract hetzelfde!
Ik rijd Lilo in een proef, half uur later is iedereen geweest denk ik: Ja ik word straks laatste!!
En ja hoor, word ik zomaar 2e met een winstpunt en 224 p.t.!!

Nog 'n picture zien van Lilo & Ik op eerste proef??
http://maaiko.hyves.nl/fotos/1341424494/0/x8as/?pageid=54KNDMPILA80KWGWS

Gelukkig ben ik niet de enige ;)
Leuke foto ;)

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 16:08

Als ik het gevoel heb dat mijn paard zijn best heeft gedaan, stap ik ook met een fijn gevoel af. Die middendraf die thuis wel wil en in de proef niet ofzoiets daar kan ik me niet druk over maken, het gaat toch nooit 100% goed. Thuis rij je toch vaak naar hoe je paard aanvoelt, op wedstrijd moet je gewoon de proef in, ook al zou je thuis nog wat doorwerken voor je je proef oefent. Ik ben ook wel eens op wedstrijd als ik weet dat het paard niet helemaal klaar is voor het gevraagde, dan kan ik al helemaal niet verwachten dat het in de proef ineens allemaal wel gaat natuurlijk. Sowieso, soms wil het gewoon een keer niet, of ben je zelf niet scherp genoeg, of je paard laat zich niet fijn rijden, of je krijgt spanning door externe factoren, of je losrijden is niet fijn gegaan..... gewoon een beetje loslaten, wedstrijden genoeg, dus volgende week beter denk ik dan.

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 16:32

Altijd verschillend!
Als mijn paard goed z'n best doet en zichzelf inzet ben ik tevreden en fouten mogen er gemaakt worden!
Maargoed als hij mij zodra we de ring in gaan, in de steek laat dan ben ik indd niet zo tevreden maar gelukkig is dat vrij zeldzaam hij doet eigenlijk vrijwel altijd goed zijn best ;)

en of ik dan 1e of laatste word maak ik me nooit druk om
Ik kan gerust tevreden zijn met de gedachte dat ik heus achteraan kan eindigen niet dat dat zomaar gebeurt maar ik reken er nooit op dat ik in de top 3 eindig eigenlijk :P

fredau

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 12:34

Ik ben heel snel tevreden. Ik rijd op een Fries paard in het M1 en ze heeft er op het moment heel veel moeite mee. Vooral de galop. Als ze het moeilijk vindt, dan gaat ze gewoon heel langzaam sjokken. Als ze een hele proef een beetje doorloopt ben ik al tevreden haha! En als ik dan ook nog eens een wp heb, ook al is het net 180, dan kan mijn dag niet meer stuk!!!

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 01:33

De enige keren dat ik ontevreden ben na een wedstrijd, zijn de keren waarop ik achteraf vind dat ik verkeerd gehandeld heb. Niet in de zin van straffen ofzo, want daar doe ik vrijwel niet aan. Zéker niet op een wedstrijd.
Maar bijvoorbeeld de eerste outdoorwedstrijd die ik reed met mijn paard, afgelopen zomer. Ze was tijdens het losrijden net een atoombom; haast niet te houden, wilde er steeds vandoor gaan, gericht slaan naar andere paarden. De eerste proef was ook niet te doen. De tweede proef wilde ik eigenlijk niet eens meer doen, maar toch geprobeerd en dat ging al iets beter. Ik ging toen naar huis met nét niet een verliespunt (150 punten en andere proef was iets hoger).
Je kan je voorstellen dat ik tussen de twee proeven door inmiddels radeloos was, ik had mijn paard nog nooit zó meegemaakt. Binnen reden we steeds nette proeven en was ze het braafste paard ter wereld. Toen ik daar reed wenste ik dat ik een rood lintje bij me had, want het werd gewoon gevaarlijk (naar mijn idee dan). Maar hoe had ik het kunnen weten na zo'n fijn indoorseizoen?

Maar waar ik dan achteraf spijt van heb, en dus ontevreden over ben is dat ik zélf niet rustig gebleven ben. Misschien had dat een boel gescheeld. Want ik was op een gegeven moment echt radeloos, geirriteerd en zelfs een beetje angstig.

Ik weet nog steeds niet waar het vandaan kwam. Toen ik haar kocht vorig jaar augustus, ben ik nog een keer met haar vorige eigenaar naar wedstrijd van hun geweest, dat was ook outdoor, toen was ze ook superbraaf. Dus het was écht heel vreemd. Ik kan er een hoop theorieën op loslaten, maar dat terzijde.

Die ervaring heb ik wel meegenomen naar de volgende wedstrijden waardoor het iedere buitenwedstrijd steeds ietsje beter ging. Plus dat mijn verwachtingspatroon voor de uitkomsten van wedstrijden diep gedaald was, waardoor ik de volgende paar wedstrijden al onwijs tevreden was met scores van nauwelijks in de 160 of 170. Omdat het dan mij lukte rustig te blijven, met als gevolg dat mijn paard al iets rustiger was. Dus dat er verbetering in zat. En verbetering is geweldig.

Toen ik op een gegeven moment een keer weer een dikke winstpunt scoorde heb ik bij een drukke consumptietent waar mijn coupon hing letterlijk staan juichen en dansen van blijheid :') Gelukkig was mijn kleine nichtje van 5 toevallig bij me, die net zo hard mee ging doen, dus leek ik niet geheel gestoord :') ("We hebben weer een winstpunt! We hebben weer een winstpunt!" zie je het voor je? :=).

Ik ben overgegaan naar de L2 toen ik het idee had dat het wat beter ging. Ook al was er soms nog wel wat spanning te merken in mijn paard, ik wilde het toch proberen. Maar ook sindsdien heb ik nog wel een aantal keren hele lage punten gescoord, naast de hoge. Toch zie ik dat dan ook weer niet als een terugslag ofzo. Als 165 punten op mijn coupon zie staan bijvoorbeeld, dan baal ik even van de lage punten en kijk ik naar de verbeterpunten en wens ik even dat ik zelf beter gereden had, maar ik kan niet zeggen dat ik dan écht ontevreden ben over de hele wedstrijd. Ik vind het dan jammer van de punten, maar that's it. Mijn paard doet wat ik van haar vraag en blijkbaar moet ik het toch op een andere manier zien te tonen en dat is een kwestie van blijven oefenen denk ik dan maar.

Dressuurgek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 13:26

Ik kijk in de spiegel denk ik :+ .

Ik ben ook zo verschikkelijk perfectionistisch maar ik heb langzaam aan geleerd om met een haalbaar doel naar een wedstrijd te gaan. Mijn doel over 2 weken is dat ik mn paard niet in mn benen laat hangen en traag laat worden, dan maar niet mooi en sch**t aan de jury. Dat punt moet ik eerst verbeteren voordat ik een volgend doel ga stellen. En een wedstrijd is ook een training, je laat op een wedstrijd een onafhankelijk iemand (de jury) meekijken die kan aangeven op welke punten je je nog moet verbeteren/ontwikkelen.

Morrie05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-11 13:29

Bedankt voor jullie reacties...
Ik moet ook gewoon een doel gaan stellen en als dat lukt moet ik gewoon blij zijn... Die van mij mag bijvoorbeeld nog actiever worden van achter, en denk dat ik dat als doel ga stellen voor de volgende wedstrijd... En ga ook meer denken dat het een training is..

Thnx allemaal!!

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 13:39

In de regel stap ik tevreden af, niet omdat het nou zo goed gegaan is want het gaat vaker niet goed dan wel maar juist omdat ik dan toch weer een onderdeel beter gereden heb, meer reactie gekregen heb of wat dan ook. Ik probeer altijd het positieve ervan in te zien.

Ik maak zat fouten en als ik heel eerlijk ben ,is het niet altijd goed genoeg om ermee voor de dag te komen. Maar daar rij ik niet voor, ik rij voor mijn plezier en zoek dat stukje verbetering. Twee weken geleden heb ik echt zalig gereden maar ik had net aan geen winst. Zit ik daarmee? Nee, ik had echt heel lekker gereden en die winstpunten zullen me een zorg zijn. Mensen die daarop zitten te azen, zijn mensen die wedstrijden uitzoeken op soepele jury's......

Ik stel mezelf doelen maar dan meer om ontspannen rond te kunnen rijden en een bepaalde oefening beter uit te kunnen voeren. Dat traject van stress en boosheid heb ik gehad hoor, daar schiet je niets mee op!