Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
anneliesdj schreef:Lopen ze daar wel echt rondjes? Heb je langere tijd zitten kijken?
Want zo'n uitgesleten pad kan ook gewoon de normale route zijn, paarden maken nu eenmaal een pad waar ze langslopen naar de waterbak, het hek en het weiland rond.
Wij hebben ook zo'n pad lopen maar dat wordt alleen functioneel gebruikt, ze lopen daar niet eindeloos rondjes op.
het pad loopt ook echt in een ovaal(met meerdere naast elkaar op sommige plekken) en niet echt ergens heen! En ik heb er inderdaad wel eens een tijdje staan kijken van verbazing, om te kijken wat er ging gebeuren... niks! 
Maeve schreef:Even over de vliegjes/exceemtheorie: deze paarden staan in de zomer alle 6 ingepakt in vliegendeken met hals. Op dit moment en de afgelopen dagen dan weer niet. Ik weet dat ze het nu doen, maar ik geloof dat ze het ook deden mét deken op, en in de winter. Het is nu weer minder mooi weer aan het worden dus ik zal eens goed opletten of ze er de komende weken ook mee bezig zijn!
Kijk, en dr hoeft er maar één bij die zes te zitten die de rest opdrijft he... Ariebren schreef:In de natuur wandelen de paarden ook een 40 km per dag om te eten en te drinken.
Ze hebben in principe de zelfde looproute elke dag.
Ze lopen van een stukje gras naar een ander stukje gras en daarnaast een keer naar de rivier of meertje om te drinken.
Volgens mij zijn het gewoon de makkelijkst te lopen routes langs kuilen en grote graspollen. Vanzelf ontstaan er dan paadjes.
aisie schreef:Nee bij mijn paarden ook niet maar ik zie het wel vaak bij paarden met zomerexceem waar niets aan gedaan wordt.
aisie schreef:Ik heb ook excemers maar die doen dat niet. Maar die stal ik ook altijd op als de vliegjes actief worden.
Maar zonder gekheid, stal is een prima schuiloord tegen alle steekbeesten. Geef je eczemers de keuze, gaan er veel rond de schemering inderdaad vaak binnen staan. Andere mogelijkheden zijn rollen of dus rondjes wandelen.