Als je paard zijn dag niet heeft....

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Tamadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 15:20

TS als ik zo je verhaal lees spiegelt je paard je gewoon. Je paard heeft niet 'zo een dag', maar juist jij. Je schrijft zelf al: ik dacht na gewerkt te hebben nog even lekker te kunnen gaan ontspannen bij de paardjes...

Hieruit kan ik opmaken dat je bijv een drukke dag had of iets gestressed was of iets. En als je een sterk spigelend paard hebt, ja dan staat deze te dansen naast je.

Zo was het met mijn vorige paard dat als ik bijv mn maandelijkse periode had, dan hoefde ik niets met dr te doen. Omdat ik dan zo een naar humeur heb dan, dan kwam er niets van terecht en alleen maar gevecht. Dus deed ik lekker niets...

Rose123

Re: Als je paard zijn dag niet heeft....

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 15:29

Herkenbaar, of dat er bijvoorbeeld mensen staan te kijken en ze het perfecte paard is maar als de mensen wegdraaien komt de duivel uit het doosje. Gelukkig is ze wel nuchter in der hoofd dus vaak is dat al snel over.

purkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 15:31

een merrie is soms nukkig, om die reden heb ik liever een ruin.

Cash87

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 15:33

Tamadine schreef:
TS als ik zo je verhaal lees spiegelt je paard je gewoon. Je paard heeft niet 'zo een dag', maar juist jij. Je schrijft zelf al: ik dacht na gewerkt te hebben nog even lekker te kunnen gaan ontspannen bij de paardjes...

Hieruit kan ik opmaken dat je bijv een drukke dag had of iets gestressed was of iets. En als je een sterk spigelend paard hebt, ja dan staat deze te dansen naast je.

Zo was het met mijn vorige paard dat als ik bijv mn maandelijkse periode had, dan hoefde ik niets met dr te doen. Omdat ik dan zo een naar humeur heb dan, dan kwam er niets van terecht en alleen maar gevecht. Dus deed ik lekker niets...

Idd! :j
Mijn paard is ook zo..gelukkig kan hij mij altijd wel "opvrolijken"...
Maar soms wordt het ook nixs, dan is het poetsen en maar weer terug op stal! ;)

Amanda__

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 15:36

Tamadine schreef:

Helemaal mee eens, een paard kan niet denken: " zo nu ga ik eens even pesten" . Leeft puur in het hier en nu en reageert ook in het hier en nu. Er is dus inderdaad sprake geweest van spiegeling en reageren op moment.

Ann_moi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 15:40

Als ik een keer chaggo ben, dan heeft maan er soms ook geen zin heb. Dan begin ik hem tegen te werken, en gaat hij ook vervelend doen. Zodra ik merk dat we elkaar gaan tegenwerken verzin ik iets anders en maken we er een spelletje van, lekker me de teugels los en niet alleen maar denken aan serieus werken, maar gewoon even uitwaaien, soms met een halstertje op aan het rijden en dan vooral op de zit, enz. daar worden we beiden weer gezellig van, is goed voor onze band naar mijn gevoel en zo stappen we toch nog voldaan dor de bak. En mocht het echt heel erg zijn, dan stap ik er al niet eens op. :P

Sabbientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 15:45

Mijn merrie is soms een echte pismerrie.
Meestal heeft ze een dwarse dag en kom je er 1 of 2 dagen later achter dat ze hengstig is geworden.

Op zo'n dwarse dag is er weinig met haar aan te vangen.
Als ik het van te voren weet heeft ze of een dag vrij, of ik longeer haar.
Als ik er tijdens het rijden achterkom, probeer ik toch haar enkele stukjes goed te laten lopen, al leg ik de lat dan wel minder hoog. Heeft ze dat braaf gedaan dan is ze klaar.

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 15:51

purkie schreef:

haha laat dat soms maar weg....ik heb een merrie die erg dominant is en redelijk vaak nukkig is :D

Sabbientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 15:54

Esther28 schreef:
purkie schreef:

haha laat dat soms maar weg....ik heb een merrie die erg dominant is en redelijk vaak nukkig is :D

Ik herken het helemaal _O-
Heb er net zo een.

Heb daarnaast nog een jaarling in de opfok staan. Die is ondertussen ruin.
Ben benieuwd of ik straks het verschil merk tussen de twee in gedrag en hoe groot dat verschil dan is.

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 15:55

ja dat weet ik wel zeker. Hiervoor 2 ruinen gehad en die waren veel milder....
Ook iets sneller onder de indruk van een tik o.i.d.
Laatst bijgewerkt door Esther28 op 06-10-11 16:13, in het totaal 1 keer bewerkt

meerhofh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 15:58

En om de hoeveelheid nukkige merries aan te vullen: hier ook een merrie die wel eens haar dag heeft niet :D
Het gaat ook wel eens minder als ik zelf m'n dag niet heb dus het is wederzijds.. haha Zo leer je van elkaar :j

Martine

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 19:44

Ik heb een aantal berichten verwijderd die niet ontopic zijn. Graag weer inhoudelijk reageren :)

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 20:33

Gebeurd niet vaak maar dan weet ik dat hij zich niet lekker genoeg voelt om iets te gaan doen en dan doen we ook niks behalve wat bij elkaar rond hangen in de wei en elkaar kroelen.

purkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 12:27

meerhofh schreef:
En om de hoeveelheid nukkige merries aan te vullen: hier ook een merrie die wel eens haar dag heeft niet :D
Het gaat ook wel eens minder als ik zelf m'n dag niet heb dus het is wederzijds.. haha Zo leer je van elkaar :j

:D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 19:39

Iedereen heeft eens zijn dag niet... :)
Dus niet boos worden en even poetsen en klaar :D
Als dit heel vaak is?
Ik weet het niet :Y)

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 19:46

Och, als hij geen zin heeft om wat met mij te doen heeft hij daar meestal een reden voor. Een pijntje of iets anders dat 'm dwarszit. Meestal vindt hij het erg leuk als ik 'm kom halen in de wei. Maar dat doe ik niet zo vaak, keer of 2 a 3 in de week. Eigenlijk vind ik het het leukst om gewoon naar de paarden te kijken. Zeker als ik gestresst ben. Het is heel boeiend om te zien hoe paarden in een kudde doen, vandaag ben ik bijvoorbeeld getuige geweest van een politiek relletje bij ons op de wei (merrie wilde dat veulen bij haar zou komen maar veulen vermaakte zich prima waar ze was en merrie mocht van andere merrie niet in de buurt komen :P ) en gisteren heb ik genoten van een dispuut tussen mijn ruin en diezelfde merrie (die met het veulen) en van zijn gespeel met de jonge ruin. Veel leuker dan rijden, dat vinden mijn paard en ik nou allebei :)

Wanneer ik toch ga rijden en het werkt niet komt dat meestal door mij. Als ik geen goeie bui heb moet ik niet iets met 'm willen doen.